خبرنگاران شمار افراد مشکوک به ابتلا ویروس کرونا در سبزوار دو برابر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سبزوار- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد مراجعان سرپایی مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان واسعی این شهر ظرف هفته جاری به میزان دو برابر نسبت به ماه پیش افزایش یافته است.

خبرنگاران شمار افراد مشکوک به ابتلا ویروس کرونا در سبزوار دو برابر شد

دکتر علیرضا مسلم روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این افزایش آمار بیانگر نواخته شدن زنگ خطر آغاز دوره ای جدید از اوجگیری شیوع ویروس کرونا در شهرستان سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ظرف شبانه روز اخیر 18 بیمار کووید 19 علاوه بر سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب،داورزن و ششتمد شناسایی شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: مراجعه افراد مشکوک و مبتلای ویروس کرونا ظرف روزهای اخیر به اورژانس مرکز آموزشی درمانی واسعی دو برابر بیشتر از گذشته نزدیک شده بطوری که هم اینک 70 بیمار کووید 19 در بیمارستان واسعی بستری هستند.

وی افزود: شرایط 10 نفر از این بیماران وخیم است لذا در بخش مراقبتهای ویژه تحت نظر پزشکان قرار دارند.

دکتر مسلم ادامه داد: دیروز یک بیمار کووید 19 در سبزوار درگذشت و به این ترتیب مجموع جانباختگان کرونا در حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شامل شش شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی به 558 نفر رسید.

وی گفت: همچنین اخیرا سه بیمار مشکوک به ابتلای سویه انگلیسی ویروس کرونا در شهرستان سبزوار شناسایی شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: توصیه اکید در چنین شرایطی با توجه به نزدیکی سال نو پرهیز جدی عموم مردم از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر، خودداری از توقف طولانی در فروشگاهها، تجمع در مراکز خرید و خودداری از مسافرت و دید و بازدیدهای نوروزی است.

وی گفت: کمترین بی توجهی و سهل انگاری در رعایت دستورات بهداشتی زمینه ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا ویروس کرونا فعالیت می کند.

37 مرکز بهداشتی درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستانهای سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

تا به امروز یک میلیون و 590 هزار و 605 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری کووید 19 تا به امروز جان 59 هزار و 663 نفر را در کشورمان گرفته است. یک میلیون 358 هزار و 541 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم تا به امروز در ایران بهبود یافته اند.

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی 11 شهرستان کشور در شرایط قرمز، 52 شهرستان در شرایط نارنجی، 217 شهرستان در شرایط زرد و 158 شهرستان در شرایط آبی شیوع ویروس همه گیر قرار دارند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح جهان 112 میلیون و 336 هزار و 157 نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و 487 هزار و 236 نفر را در 230 کشور گرفته است. 87 میلیون و 865 هزار و 517 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با 28 میلیون 826 هزار 307 بیمار کووید 19 و 512 هزار و 590 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51539

به "خبرنگاران شمار افراد مشکوک به ابتلا ویروس کرونا در سبزوار دو برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار افراد مشکوک به ابتلا ویروس کرونا در سبزوار دو برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید