پیدایش محوطه تاریخی هزاره سوم پیش از میلاد در میناب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/هرمزگانرئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میناب، گفت: محوطه تاریخی سه هزار ساله در اثر اکتشافات معدن شن و ماسه در بخش مرکزی میناب کشف شده است.

پیدایش محوطه تاریخی هزاره سوم پیش از میلاد در میناب

نیما اقتداری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به جزئیات این خبر، گفت: طی روزهای گذشته با گودبرداری 18 متری یک معدن شن و ماسه تعداد قابل توجهی سفال های قدیمی مشاهده می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میناب، اضافه کرد: کارکنان معدن به محض مشاهده سفال ها این موضوع را با کارکنان میراث فرهنگی در میان می گذارند.

وی شرح داد: به محض اطلاع از این موضوع بلافاصله خود را به محل مورد نظر رساندیم و تعداد قابل توجهی سفال های قدیمی را مشاهده کردیم.

اقتداری گفت: با هماهنگی های اجرا شده سفال ها را به اداره کل میراث فرهنگی استان منتقل و از ادامه فعالیت معدن شن و ماسه در آن منطقه جلوگیری بعمل آمد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر آن محدوده تحت مراقبت یگان حفاظت این اداره قرار گرفته و منتظر تامین اعتبار هستیم تا فاز بعدی اکتشافات را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: نقش های حک شده روی این سفال ها از مکتب جنوب شرق ایران بوده که با حوزه هلیل رود و مناطق جیرفت و سیستان و بلوچستان همزمانی دارد.

اقتداری گفت: طی بررسی های اجرا شده از نقوش سفال های بدست آمده قدمت این محوطه به هزاره سوم پیش از میلاد می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16809

به "پیدایش محوطه تاریخی هزاره سوم پیش از میلاد در میناب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدایش محوطه تاریخی هزاره سوم پیش از میلاد در میناب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید