پیروانی: بازی با تیم بزرگسالان به ما اعتماد به نفس داد، جوانان در بازی های آسیایی شرکت می کنند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: هدف اصلی ما صعود از مرحله گروهی جام جهانی به مراحل بالاتر است.

پیروانی: بازی با تیم بزرگسالان به ما اعتماد به نفس داد، جوانان در بازی های آسیایی شرکت می کنند

به گزارش خبرنگاران، امیر حسین پیروانی، سرمربی تیم ملی جوانان که اخیرا توانست به همراه تیمش مجوز حضور در جام جهانی زیر 17 سال کره جنوبی را به دست بیاورد در نشست خبری اظهار کرد: یک شنبه هفته گذشته جلسه ای را با اقای تاج، ساکت، محصص و معینی برگزار گشت و برنامه های تیم ملی را ارائه کردم. در این جلسه گزارشی از عملکرد تیم ملی از مرحله مقدماتی تا کسب مجوز ارائه کردیم و همچنین برنامه هایمان برای جام جهانی 2107 را هم اعلام کردیم. هدف ما صعود از مرحله گروهی و صعود به مرحله بعد است. بازیکنان ما این پتانسیل را دارند. بحث بعدی حضور در مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی است که می تواند کسی تجربه خوبی برای بازیکنان مان باشد و بعد از آن هم می توانند سهمیه المپیک را به دست بیاورند تا پازل پیروزیت های ما کامل گردد.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ادامه داد: برنامه ما تا زمان جام جهانی اعلام شده و قرار است جلسه ای را با کمیته فنی فدراسیون فوتبال برگزار کنیم تا در آنجا تبادل نظر صورت بگیرد. بعد از این جلسه ما اردوهای خودمان را شروع خواهیم کرد.

او درباره انجام استعدادیابی تا شروع جام جهانی 2013 کره جنوبی گفت: 80-70 درصد از شاکله تیم ما کامل شده است اما ما بازی های لیگ دسته یک و لیگ های پایین تر را زیر نظر داریم و همکاران ما هم در تیم های لیگ فزونی و تیم های رده امید، بازیکنان خوب و مستعدی را به ما معرفی می کنند. ما در چند پست به بازیکنانی نیاز داریم و این بازیکنان برای کامل شدن به ما کمک می کنند. بازیکنانی از چند شهر از جمله بوشهر را زیر نظر داریم و در اردوی پنجم به ما اضافه می شوند. از مرحله مقدماتی در مشهد تا مرحله نهایی در بحرین 9 بازیکن جدید به ما اضافه شدند که تیم ما کاملا جوان شده بود. 20 تا 25 درصد از تیم فعلی تا شروع جام جهانی تغییر خواهد کرد.

پیروانی با اشاره به حمایت های کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بزرگسالان از این تیم تاکید کرد: من جمله ای را قبلا گفته ام و دلم می خواهم آن را تکرار کنم کی روش مانند کتاب وزینی است که باید آن را بهتر ورق بزنیم. طبیعی است که بخش زیادی از پیروزیت هایمان را مدیون کمک های کارلوس کی روش هستیم و مهم ترین کار او به لحاظ اعتماد به نفس، قبول انجام بازی تدارکاتی با تیم ملی جوانان بود. کمتر مربی ای حاضر می گردد که با تیمی پایین تر از رده سنی خودش بازی تدارکاتی انجام دهد. حتی کی روش در آن بازی نکات فنی را به هر دو تیم گوشزد کرد و پس از آن هم جلسه ای با بازیکنان ما برگزا کرد. من بارها به صورت محسوس و نامحسوس برای برگزاری جلسه با کی روش حاضر شدم.

سرمربی تیم ملی جوانان با بیان ینکه کی روش به طور کامل از تیم ملی جوانان شناخت داشت، ادامه داد: ما در آن دوره خواستیم برای مسابقه های آسیایی مطرح شویم. بهترین آموزگار ابتدا دستمزدش را می گیرد و سپس آموزش می دهد و چه بهتر که وقتی یکی از بهترین و باتجربه ترین مربیان جهان را در ایران داریم از او استفاده کنیم. ما قبل از بازی سرانجامی مقابل عربستان در طول بازی ها یک گل دریافت کرده بودیم و کاملا از سبک و سیاق تیم ما مشخص بود که کار دفاعی را به خوبی انجام می دهیم.

او درباره تمدید قراردادش گفت: قرارداد کادر فنی تا یک آذر بود و پس از صحبت هایی که انجام شد قرار شد این تیم تا المپیک 2020 توکیو هدایت گردد. البته قرارداد ما تا سرانجام جام جهانی خواهد شد و منظور من این است که این رده سنی می تواند تا المپیک 2020 پیش برود. برنامه ریزی های ما در کمیته فنی هنوز به سرانجام نرسیده و پس از مشورت با آن ها اجرایی می گردد.

پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا با او برای هدایت تیم ملی جوانان تا المپیک 2020 صحبت شده است، تاکید کرد: منظور من این است که این راستا برای تیم ملی جوانان تعریف شده است و من پیشنهادی را در جلسه با مسئولان ارائه کرده ام. در مرحله مقدماتی مسابقه های قهرمانی آسیا تیم ما زیر 18 سال بود و هنگام برگزاری مسابقه ها قهرمانی آسیا زیر 19 سال قرار داشتیم. در مسابقه های 2017 کره جنوبی این تیم زیر 20 سال خواهد بود و پس از آن برای مسابقه های قهرمانی آسیا در جاکارتا اندونزی آماده می گردد که در آن موقع زیر 21 سال خواهد بود. پس از این مسابقه ها برای مقدماتی المپیک حاضر می شویم و با توجه به این برنامه، پیشنهاد دادم که این فرایند را طی کنیم و مسئولان هم از آن استقبال کردند. در گذشته ما برای مسابقه های آسیایی و قهرمانی آسیا می توانستیم سه بازیکن بزرگسال را در اختیار داشته باشیم که پس از پیروزیت یا عدم پیروزیت تیم جدا می شدند و هیچ کمکی به ما نمی شد. در مسابقه های قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی می توانیم به دنبال کسب تجربه باشیم و برای حضور در مسابقه های اصلی انتخابی المپیک آماده شویم. طبق قولی که مسئولان دادند این تیم در مسابقه های بازی های آسیایی در حالی که سن کمتری دارد حاضر می گردد تا کسب تجربه کند.

سرپرست تیم ملی جوانان درباره برگزاری بازی های تدارکاتی تا شروع جام جهانی 2017 کره جنوبی اظهار کرد: بعد از پیروزی بر ازبکستان و کسب مجوز جام جهانی 2017 کره جنوبی، جلسه خوبی را با تاج برگزار کردیم و در آن جلسه گفتم ما به بازی های تدارکاتی بیشتری نیاز داریم. در گذشته نیاز ما برگزاری بازی های تدارکاتی با تیم های آسیایی بود اما ما از این به بعد به دنبال برگزاری بازی با تیم های آفریقای، آمریکای و اروپایی مانند نیجریه، برزیل، انگلستان، آرژانتین و... هستیم. ما برای حضور در جام جهانی به تورنمنت نیاز داریم که تورنمنت نخست را برگزار کرده ایم که البته زمان آن مسابقه ها مناسب نبود و ما بلافاصله بعد از مسابقه های بحرین در تورنمنت کره جنوبی شرکت می کنیم اما بازی با تیم هایی مانند انگلستان، کره جنوبی و نیجریه مزایای بسکمک برای ما داشت. انگلستان جزو 5 تیمی است که از قاره اروپا مجوز حضور در جام جهانی را کسب کرده و نیجریه هم در گذشته قهرمان این مسابقه ها شده و پس از آن مسابقه ها برای کسب مجوز جام جهانی به میدان می رفت. پیروزیت ما مستلزم بازی های بیشتر است و باید کسب تجربه کنیم.

پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا کادر فنی او دستخوش تغییر خواهد شد گفت: فردا ساعت 10 صبح جلسه ای را در کمپ تیم های ملی با تمام اعضای تیم ملی جوانان برگزار می کنیم. کادر فنی زحمات زیادی برای تیم ملی کشیدند و امیدوارم که این کادر را تقویت کنیم. طبیعی است که ما برای پیروزیت نیاز به تقویت داریم.

سرمربی تیم ملی جوانان در واکنش به اینکه آیا می تواند بازیکنان تیم ملی جوانان را که این روزها در تیم های لیگ فزونی به میدان می رود در تورنمنت های پیش رو به همراه داشته باشد، گفت: موقعی که مسئولیت هدایت تیم ملی جوانان را بر عهده گرفتم، یک بازیکن به نام رضا کرم لاچعب در لیگ برتر بازی می کرد و سایر بازیکنان به هیچ وجه در تیم های لیگ فزونی به میدان نرفته بودند. بعد از مرحله مقدماتی در مشهد چهار نفر جذب تیم های لیگ فزونی شدند و الحمدلله تعامل ما با تیم ها خیلی خوب بوده است و ارتباط خوبی با همکارانم دارم. بازیکنان ما که در لیگ برتر به میدان می فرایند نیاز نیست که در اردوها حتما حاضر شوند و آن ها در تیم های لیگ فزونی بازی می کنند اما زمانی که می خواهیم در تورنمنتی شرکت کنیم ما به آن ها نیاز داریم و باید کسب تجربه کنند و من همینجا از همکارانم تشکر می کنم و از آن ها درخواست می کنم که به ما کمک کنند تا پیروز شویم و امیدوارم این تعامل صورت بپذیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت نشدن مطالبات اعضای کادر فنی مسئله ای در کار آن ها به وجود آورده است، گفت: من واقعا می گویم که تمام همکارانم زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده اند و زمان بسیار زیادی را برای آن می گذارند. در ابتدای شروع کارمان از آن ها خواستم که زمان خود را به طور کامل وقف تیم ملی جوانان کنند و سایر کارهای خود را رها کنند. من پیش از حضور در تیم ملی جوانان مسئولیت معاونت ورزش اداره کل استان تهران را بر عهده داشتم که پست بسیار خوبی بود اما به خاطر تیم ملی جوانان آن را رها کردم. عاشقانه فوتبال را دوست دارم اما ما از این نظر هیچ مسئله ای نداریم اما بهتر است که مطالبات عقب افتاده همکارانم پرداخت گردد تا اتفاقات خوبی برای تیم رخ بدهد.

پیروانی در سرانجام گفت: از همه عزیزانی که برای پیروزیت تیم تاثرگذار بودند تشکر می کنند. همه برای حضور تیم در جام جهانی زحمت کشیدند و این شرایط را فراهم کردند. از همکارانم در تیم های لیگ فزونی و مربیانی که در استان ها فعالیت کردند تشکر می کنم. بازیکنانی داریم که فراتر از سطح آسیا هستند. این حاصل زحمات مربیان باشگاهی است. آن ها این بازیکنان را به فوتبال معرفی کردند. تشکر ویژه ای از رییس فدراسیون فوتبال، کمیته ها و روابط عمومی فدراسیون فوتبال دارم. از مدیر تیم ملی آقای آزاد تشکر می کنم و از همکارانم و مربیان تیم ملی که در طی دو سال اخیر زحمات بسیار زیادی کشیدند ممنون هستم. از اصحاب رسانه و صداوسیما که اخبار این تیم را پوشش دادند تشکر می کنم. نمی دانم چرا همه این تیم را دوست داشتند. به تیم ملی جوانان هم تبریک می گویم که مجوز حضور در جام جهانی را کسب کردند و امیدوارم که با پیروزیت در انتخابی المپیک، پازل پیروزیت های تیم ملی کامل گردد و در سال های آینده صاحب یک نسل خوب از بازیکنان باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17681

به "پیروانی: بازی با تیم بزرگسالان به ما اعتماد به نفس داد، جوانان در بازی های آسیایی شرکت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروانی: بازی با تیم بزرگسالان به ما اعتماد به نفس داد، جوانان در بازی های آسیایی شرکت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید