پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای اصلاح WTO

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا اعلام نمود که پیشنهاد جدیدی برای اصلاح مشترک سازمان تجارت جهانی با همکاری استرالیا، کانادا و چین، هند، مکزیک و سایر کشورها دارد.

پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای اصلاح WTO

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

سیسیلیا مالمستروم، از کمیسیون تجارت اروپا، در بیانیه ای گفت: ما به همراه ائتلاف گسترده ای از اعضای سازمان تجارت جهانی، محکم ترین طرح پیشنهادی خود برای اصلاح WTO را ارائه می کنیم. من امیدوارم این باعث گردد بن بست و بلاتکلیفی کنونی از بین برود و همه اعضا به طور مساوی مسئولیت پذیر شوند.

این بسته پیشنهادی که مولفان دیگر آن، استرالیا، کانادا، چین، ایسلند، نیوزلند، مکزیک، نروژ، سنگاپور، کره جنوبی و سوئیس هستند، خط اصلی معین قضات جدید را، که توسط ایالات متحده بلوکه شده است، معین می نماید.

معین نشدن قضات جدید منجر به انباشته شدن پرونده های رسیدگی نشده، شده است.

این کشورها پیشنهاد دادند که اعضای هیات قضات از 7 نفر به 9 نفر افزایش یابند و دوره فعالیت آنها به 8 سال افزایش یابد. قوانین جدید تضمین می نمایند که در صورت خالی شدن هر پست، انتخاب جایگزین به صورت اتوماتیک انجام گردد و به اعضای شورای استیناف اجازه داده می گردد تا زمان به انتها رسیدن یک پرونده در حال آنالیز، در پست خود باقی بمانند.

عضو کمیسیون تجارت اروپا، سیسیلیا مالمستروم، پیش از این خواهان مشارکت بیشتر اعضای گروه جی20 و جی7 در اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی شده بود.

او هشدار داده بود که اقدامات یک جانبه گرایانه که با قوانین سازمان تجارت جهانی در تناقض می باشند، سرازیری تندی هستند که یک گام اشتباه می تواند تمام سیستم قوانین بین المللی را به مخاطره بیاندازد.

نخست وزیر انگلیس هم اشاره نمود سازمان تجارت جهانی بای. مطابق با زمان حرکت کند و قوانین جدیدی به وجود آورد و منافع تجارت آنلاین را هم در نظر بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15421

به "پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای اصلاح WTO" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای اصلاح WTO"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید