چالش کرونایی در بسکتبال ایران، برنامه لیگ تغییر می کند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، تصمیم کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) در رابطه با یکی از میزبانان پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا منجر به تغییر برنامه اردویی تیم ملی بسکتبال کشورمان شده است که احتمالاً در برنامه های فدراسیون برای پیگیری مسابقات باشگاهی هم جابجایی هایی ایجاد می کند.

چالش کرونایی در بسکتبال ایران، برنامه لیگ تغییر می کند؟

قطر یکی از میزبانان پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا و محل برگزاری دیدارهای گروه E بود اما شیوع ویروس انگلیسی در کشور قطر و تصمیم مسئولان این کشور مبنی بر ممنوعیت 60 روزه ورود اتباع خارجی منجر به لغو تمام فعالیت ها و رویدادها در این کشور شده است. به همین دلیل قطری ها انصراف خود را از میزبانی پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا و به فیبا آسیا اعلام کرده اند و همین مسئله تغییرات یکباره در برنامه تیم ملی ایران ایجاد کرد.

تیم ملی بسکتبال که از 17 بهمن ماه وارد اردوی آماده سازی شد، قرار بود 27 بهمن ماه راهی قطر شود تا طبق برنامه طی روزهای اول و سوم اسفندماه دیدارهای خود دار پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا را برابر عربستان و قطر برگزار کند اما به دلیل انصراف قطر که قطعاً منجر به تغییر زمان این پنجره از رقابت ها شد برنامه اعزام تیم ملی لغو شد.

همچنین سرمربی تیم ملی بسکتبال که دیدار تدارکاتی با تیم های باشگاهی را در دستور کار داشت فردا پس از دیدار از پیش تعیین شده با آویژه صنعت مشهد، شاگردانش را آزاد می کند و اردوی تیمش را به انتها می رساند تا پس از تعیین شدن زمان جدید پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در گروه E برای پیگیری آن تصمیم گیری دوباره داشته باشد.

تغییرات ایجاد شده در برنامه تیم ملی بسکتبال برای پیگیری اردو و سفر به قطر احتمالاً در برنامه فدراسیون بسکتبال برای ادامه مسابقات لیگ برتر هم تغییراتی ایجاد خواهد کرد؛ این رقابت ها که همزمان با شروع اردوی تیم ملی متوقف شد، قرار بود از 14 اسفندماه پیگیری شود اما با شرایط جدید ایجاد شده احتمالاً فدراسیون بسکتبال شروع زودتر لیگ را در دستور کار قرار دهد اگر چه تیم های باشگاهی برای شروع به کار دوباره از نیمه اسفندماه و تقویت احتمالی ترکیب خود تا آن زمان برنامه داشتند و همین مسئله می تواند چالش برانگیز شود.

از طرفی بعد از اعلام زمان جدید برای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا، تیم ملی بسکتبال نیازمند تشکیل دوباره اردو خواهد بود و همین مسئله لغو مجدد لیگ را به دنبال خواهد داشت.

در هر صورت اینکه انصراف یکباره قطر از میزبانی پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا چالش جدیدی برای فدراسیون بسکتبال جهت هماهنگی برنامه تیم ملی و لیگ برتر ایجاد کرده است؛ کناره گیری قطری ها شامگاه پنجشنبه به صورت رسمی به ایران اعلام شد و این طور عنوان شده که امروز جمعه فیبا آسیا در مورد این پنجره از رقابت ها و زمان و محل برگزاری جدید آن تصمیم گیری می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51132

به "چالش کرونایی در بسکتبال ایران، برنامه لیگ تغییر می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش کرونایی در بسکتبال ایران، برنامه لیگ تغییر می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید