چرا باید شکرگزار سال 2020 باشیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخت است که برای این سال رو به سرانجام شکرگزار باشیم. فجایع سال 2020 همچنان ادامه دارد و نه تن ها در کنار سال های 1914 یا 1939 از آن به عنوان بدترین سال ها یاد می گردد بلکه می تواند به تنهایی بدترین سال تاریخ معاصر لقب بگیرد و افراد کمی باشند که از سرانجام یافتن آن افسوس بخورند.

چرا باید شکرگزار سال 2020 باشیم

به گزارش شرق، استفن والت، پروفسور روابط بین الملل دانشگاه هاروارد در مقاله ای در نشریه آمریکایی فارن پالسی می نویسد، با این وجود و در روز هایی که آمریکایی ها جشن شکرگزاری برگزار می نمایند، باز هم می توان از جنبه های امیدبخش به دنیا امروز نگریست و شکرگزار بود.

در سال 2020 اتفاقات بدتری ممکن بود رخ دهد که واقع نشد و رویداد های مثبتی را هم شاهد بودیم که می توان آن ها را برجسته تر کرد. این ها راهی برای یادآوری این موضوع است که بحران فعلی همواره برقرار نمی ماند و این در اختیار ماست که اوضاع را بهتر کنیم. با این روحیه و نگاه، می توان به چهار دلیل عمده برای سپاسگزاری از سال 2020 اشاره نمود:

1- شاهد هیچ جنگ قدرت عظیمی نیستیم

بسیار وحشتناک است. بیش از 60 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تقریبا 1.5 میلیون نفر هم کشته شده اند و جوامع به روش های بی شماری از هم گسیخته اند. مالی راکد را تقریبا در همه کشور ها شاهد هستیم و در این میان، کشور های فقیرتر ضربه عظیمی را متحمل شده اند و کار و زندگی بسیاری از مردم از جمله زنان سال ها عقب گرد کرد. حضور در مدرسه به روش های مختلفی تغییر نموده و این امر می تواند روی بهره وری در آینده تأثیر بگذارد و مسائل بهداشت روانی ناشی از آن هم تشدید خواهد شد و سایه ای طولانی بر آینده باقی می ماند.

با این حال، تمام این تحولات افسرده نماینده در مقایسه با آسیب ها و چالش های یک جنگ قدرت عظیم حتی بدون استفاده از تسلیحات کشتارجمعی، بسیار ناچیز به نظر می رسد. برای جنگ بین آذربایجان و ارمنستان یا هند و چین باید متأسف بود و همچنین تداوم درگیری و خشونت ها در سوریه، سودان، افغانستان، یمن و دیگر نقاط دنیا. اما یک جنگ همه جانبه بین هر یک از قدرت های عظیم ویرانی و رنج بیشتری را در مقایسه با امروز، برای دنیا به بار می آورد؛ البته نباید تصور کرد که چنین جنگی هرگز رخ نمی دهد، بلکه هر سالی که چنین جنگی در جریان نباشد، باید شکرگزار باشیم.

2- انتخابات آمریکا

قابل پیش بینی بود که به چنین موضوعی هم اشاره کنم. بیش از 70 میلیون آمریکایی نتیجه ای متفاوت از آنچه حاصل شد را می خواستند، اما بیش از 80 میلیون نفر شادمان هستند که جو بایدن جانشین دونالد ترامپ در کاخ سفید خواهد شد.

در پس این رویداد خبر های خوبی وجود دارد: قبل از انتخابات این نگرانی وجود داشت که بروز خشونت باعث اختلال در رأی گیری گردد، اما این نگرانی بی اساس بود. از طرف دیگر تعیین شد که قدرت های خارجی در انتخابات آمریکا مداخله نمی نمایند و آرا به طور دقیق و عادلانه شمرده می گردد و بایدن قاطعانه در انتخابات پیروز شد.

همان گونه که قابل پیش بینی بود تنها مشکل ایجادشده در فرایند اثبات آرمان های دموکراتیک آمریکا، از سوی دونالد ترامپ (که به زودی رئیس جمهور سابق خواهد بود) و حلقه اطرافیانش با اصرار بر تئوری های توطئه ایجاد شد. این اقدام آن ها می تواند اعتماد شهفرایندان به نهاد های مهم و اصلی آمریکا را تضعیف کند، چهره ایالات متحده در خارج از کشور را خدشه دار کند و با مانع تراشی در راستا انتقال قدرت، رفاه و سلامت میلیون ها آمریکایی را در معرض خطر قرار دهد.

اما مسئله جدی و مهم این است که مگر ما از یک مرد متخاصم زن ستیز، شرور، اهل مجادله، نژادپرست، فراری از پرداخت مالیات و منکر علم و دانش و بدون صداقت، انتظاری غیر از این داشتیم؟

در گذشته هم آمریکا سیاست مدار فاسد و خطرناک داشته، اما اینکه انتظار داشته باشیم این فرد خودشیفته رفتار متفاوتی را در زمان شکست از خود نشان دهد، نشان دهنده این است که نه تن ها اقداماتش در چهار سال اخیر بلکه از زمان بلوغ تا امروز را نادیده گرفته ایم.

خوشبختانه بیشتر آمریکایی ها خیلی واضح به او گفته اند که شما باید بروید. ترامپ چند هفته فرصت دارد تا خسارت بیشتری به کشور وارد کند و بدون شک این کار را خواهد نمود و ممکن است رفتار ها و رویکرد های شیطنت آمیزش تا مدتی سیاست های ایالات متحده را تحت تأثیر قرار دهد، اما خروج او از قدرت به دست رأی دهندگان این امکان را ایجاد می نماید که فرایند افول آمریکا که مدتی است شروع شده، انتها متوقف گردد.

3- افراد باصداقت

در نقل قول مشهوری از ادموند برک (سیاست مدار، نظریه پرداز و سخنور ایرلندی که پدر محافظه کاری لقب گرفته) آمده است: تن ها چیزی که برای پیروزی شر لازم است، این است که انسان های خوب کاری ننمایند. ما می توانیم سال جاری از افراد سالم و درست هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه سپاسگزار باشیم که در مقابل وسوسه ها و فشار های سیاسی با صداقت عمل کردند. لیوانی را به افتخار برد رافنسپرگر (وزیر اول جمهوری خواه ایالت جورجیا) بلند می کنم.

او تأیید کرد که نتایج انتخابات در جورجیا معتبر است. ما همچنین از کریستوفر کربس رئیس سابق امنیت سایبری سپاسگزار خواهیم بود که با موفقیت کوشش کرد تا از دخالت غیرقانونی در فرایند انتخابات ایالات متحده جلوگیری کند و به دلیل همین ایستادگی و مقاومت، از سوی رئیس جمهور اخراج شد.

ما همچنین مایک شرکی رئیس جمهوری خواه سنای ایالت میشیگان را ستایش خواهیم کرد که در واکنش به کوشش های ترامپ برای بی اثرکردن اراده مردم گفت که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. ما سپاسگزار آن تعداد از رهبران جمهوری خواه خواهیم بود که به فرایند دموکراتیک احترام می گذارند و پیروزی بایدن را پذیرفته اند و همچنین دموکرات هایی مانند استیسی آبرامز که اقدامات ناامیدنماینده گذشته خود را کنار گذاشته اند و هم زمان متعجب خواهیم بود که چه بلایی سر سناتور لیندسی گراهام و دیگر عظیمان حزب جمهوری خواه آمده که زمانی یک حزب قابل احترام محسوب می شد.

4- علم

دنیا اهمیتی نمی دهد که شما می دانید سازوکارش چگونه است یا نه. قوانین فیزیک، شیمی، زیست شناسی و... چه ما آن ها را درک کنیم و بپذیریم و چه نه، طبق قانون و روال خود عمل می نمایند.

شما آزادید که شواهد اثبات نماینده این را که فعالیت های انسانی باعث تغییرات آب وهوایی می گردد، بپذیرید یا رد کنید. اما برای مثال، جو زمین به این نظر شما اهمیتی نمی دهد و بر اساس واقعیت این دنیا، اگر دی اکسیدکربن در اتمسفر افزایش یابد، زمین گرم تر خواهد شد و مهم نیست که انکارنمایندگان این واقعیت در شبکه های اجتماعی چقدر مطلب در رد آن بنویسند.

درک نیرو های اساسی حاکم بر دنیای واقعی برای فعالیت و زندگی در این دنیا امری لازم است و به همین دلیل ما باید از علم سپاسگزار باشیم. همچنین می توانیم از علم و دانش به دلیل امید به زندگی طولانی تر، الکتریسیته ای که اتاق شما را روشن می نماید، توانایی سفر به سرزمین های دوردست، دردسترس بودن غذای سالم و آب آشامیدنی و پیشرفت های بی خاتمه دیگر بشر تشکر کنیم.

بدون علم، من نمی توانستم این مطلب را روی لپ تاپ تایپ کنم و شما هم نمی توانستید به صورت آنلاین آن را بخوانید. در دنیای مدرن، یک جامعه علمی و فناوری پیچیده پیش شرط داشتن یک قدرت عظیم است. از قضا، در سالی که میلیون ها نفر تصمیم گرفتند توصیه های علمی را نادیده بگیرند و وارد حفره های دروغین سیاست مداران نادان شوند و به قیمت تبعات مرگ بار، به آن ها اعتماد نمایند و با عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله مناسب اجتماعی شرایط شیوع بیماری را وخیم تر نمایند.

بازهم این علم است که برای نجات ما کوشش می نماید. انتظار می رود واکسن های مؤثر علیه ویروس کرونا به زودی در دسترس قرار بگیرند و این بازگشت به زندگی عادی در سال آینده را نوید می دهد. اگر توسط واکسن محافظت شدید و سال آینده جشن شکرگزاری سنتی را با خانواده و دوستان خود برگزار کردید، باید از دانشمندان تشکر کنید.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46058

به "چرا باید شکرگزار سال 2020 باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید شکرگزار سال 2020 باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید