چگونه اتاق نشیمنی زیبا داشته باشیم!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اتاق نشیمن یکی از فضاهای اصلی خانه است که افراد به طور روزمره از آن استفاده میکنند، به همین دلیل دکوراسیون داخلی آن بسیار حائز اهمیت است. طراحان ایده ها و طرح های متنوعی برای دیزاین این قسمت از خانه ارائه میدهند که با مشاهده آنها می توان بهترین و مناسب ترین طرح را انتخاب نمود. فرقی نمی کند فضای اتاق نشیمن شما بزرگ باشد یا کوچک، ما در این نوشته از ما به معرفی ایده های برتر برای طراحی فضای اتاق نشیمن پرداخته و تمام آن چه که برای داشتن فضایی الهام بخش و طراحی بی نقص لازم است، معرفی نموده ایم. با ما همراه باشید.

چگونه اتاق نشیمنی زیبا داشته باشیم!

ایده های انتخاب مبلمان مناسب

انتخاب مبلمان مناسب مسئله ای مهم برای حصول اطمینان از بهینه سازی فضا و ایجاد اتاق نشیمنی زیبا می باشد. نکته قابل توجه این است که طراحی اتاق نشیمن به سبک زندگی شما بستگی دارد. بعضی افراد ترجیح می دهند تنها از یک مبلمان و یک یا دو صندلی راحتی که به راحتی جا به جا می شوند استفاده کنند. بعضی نیز تمایل دارند دکوراسیون فضای زندگی خود را مدام تغییر دهند، بنابراین به این گونه افراد توصیه می شود، از مبلمانی که جابه جایی آن آسان است استفاده کنند. زمانی که تصمیم به انتخاب آباژور می گیرید، سعی کنید آباژوری را انتخاب کنید که زود قدیمی نشود. این را در نظر بگیرید که طراحی فضای اتاق نشیمن، بدون چند گیاه سبز کامل نیست. بنابراین خرید گیاهان را در راس امور قرار دهید. قرار دادن چند گلدان در کنار هم ظاهر زیبایی به فضای اتاق می بخشد.

صندلی های راحتی، باعث ایجاد ظاهری منسجم و متقارن در فضای اتاق نشیمن می شوند. در اتاق نشیمن های کوچک، انتخاب هوشمندانه مبلمان برای بزرگ تر نشان دادن فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مبل های ال مانند قابلیت بیشتری برای جابه جایی دارند زیرا می توان با جدا کردن هریک از آنها، چند فضای نشیمن ایجاد کرد، یا با قرار دادن آن ها درکنار یکدیگر فضایی راحت برای تماشای تلویزیون فراهم نمود. حتی می توان با چرخاندن آن به سمت میز ناهار خوری از آن برای نشستن پشت میز هم کمک گرفت. فقط باید در نظر داشت که مبل کوچک باشد تا حرکت دادن آن اسان شود.

با ایجاد یک نقطه مرکزی در اتاق نشیمن، به هارمونی فضا انسجام ببخشید. شومینه انتخاب خوبی است و می تواند فضایی دنج و آرامش بخش ایجاد کند. استفاده از میز قهوه خوری نیز مثالی کلیدی برای ایجاد یک نقطه مرکزی در قسمتی از خانه می باشد.

تعویض روکش های مبلمان راهی مناسب برای تغییر اتاق نشیمن شما می باشد. به نقل از یکی از طراحان با تغییر روکش پارچه ای مبلمان به نتیجه ای مطلوب خواهید رسید. انجام این کار بسیار مقرون به صرفه است و حسی ویژه به فضای اتاق می بخشد.

مبلمان، یکی از اجزای اصلی در اتاق های نشیمن می باشد، بنابراین در انتخاب درست آن دقت کنید. صندلی ها را طوری قرار دهید که افراد بتوانند به راحتی با هم به تعامل و مصاحبه بپردازند. اگر مشکل کمبود فضا دارید، مبلمانی کوچک تر انتخاب کرده و با استفاده از صندلی و میزهای عسلی فضای نشیمن بیشتری ایجاد کنید.

اتاق نشیمن ساحلی

با استفاده از رنگ های ملایم و اشیاء طبیعی برگرفته از محیط ساحلی، به اتاق نشیمن خود حس و حالی دریایی ببخشید. اتاق نشیمنی با چهارچوب سفید رنگ، برای داشتن محیطی سراسر نور و فضایی وسیع، انتخاب کنید. دیوارکوب هایی به رنگ سفید یا طیف طبیعی، حس و حال حضور در ویلای کنار ساحل را به ارمغان می آورد که با رنگ شن و ماسه ای کفپوش یا فرش متناسب است. این دکوراسیون را با مبلمان سفید رنگ و میزهای کشودار تلفیق کنید. یک نقاشی از منظره دریا به دیوار نصب کنید و از لوازم تزئینی مانند صدف دریایی، مرجان و سنگ ریزه های ساحل بهره ببرید. استفاده از کفپوش های رنگی راهی آسان برای داشتن سبک دریایی در اتاق نشیمن می باشد. کفپوش های سفید یا خاکستری روشن، حسی شبیه به آرامش ساحل به فضا می بخشند.

ایده های انتخاب رنگ اتاق نشیمن

انتخاب رنگ اتاق نشیمن بستگی به سلیقه شما دارد. ممکن است طرفدار رنگ های آرام بخش و خنثی باشید یا در مقابل رنگ های تند و تیز را بپسندید. با توجه به سلیقه خود، رنگی مناسب برای اتاق نشیمن انتخاب کنید. بسکمک افراد به مکان هایی دنج که به واسطه رنگ های تیره ایجاد می شوند علاقه دارند. در این موارد انتخاب رنگ آبی تیره برای دیوارها و طیف های آن برای مبلمان توصیه می شود. معمولا افراد در استفاده از رنگ آبی تیره تردید دارند، اما در واقع این رنگ می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای ایجاد فضایی آرام باشد. برای داشتن فضایی آرام بخش استفاده از کوسن و فرش های آبی و نیلی رنگ، توصیه می شود.

استفاده از رنگ بژ روشن و رنگ عاجی راهی مطمئن در جهت ایجاد نتیجه ای رضایت بخش بوده و رنگ های خسته کننده ای نیستند. از فوت و فن های سرزنده کردن دکوراسیونی که در آن تنها از یک رنگ استفاده شده، بازی با پارچه ها و ایجاد تضاد تصویری با استفاده از آن ها است. فلزهای براق و سطوح بازتابنده مانند شیشه ها و آینه ها، تکمیل کننده پارچه های مخملی و پارچه های کتان نرم بوده و نتیجه ای خیره کننده و کامل حاصل می کنند.

سعی کنید در دیزاین هایی که در آن ها تنها یک رنگ به کار رفته، از پارچه های براق بهره ببرید و برای به دست آوردن طرح دلخواه، پارچه های مختلف را امتحان نمائید. بعضی افراد به استفاده از رنگ سیاه در دکوراسیون داخلی علاقه دارند و از این رنگ برای طراحی خانه های خود استفاده می کنند. مبلمان سیاه مات، با کمی خلاقیت می تواند در بازسازی فضای شما کارامد باشد. تلفیق رنگ سیاه و آبی آسمانی فضایی روشن، مدرن و دراماتیک ایجاد می کند.

امیلی هندرسون یکی از برترین های طراحان اتاق نشیمن در سال 2016 اظهار می کند: اتاق نشیمن به رنگ سیاه برای همه افراد مناسب نیست و سلیقه هر کسی را پاسخگو نیست، اما این رنگ تیره به فضا حالتی دراماتیک می بخشد. اگر حاضر به تیره کردن دیوارهای اتاق نیستید، از وسایل تزئینی و مبلمان سیاه رنگ بهره ببرید.

ایده های طراحی اتاق نشیمن لوکس

فضای اتاق نشیمن خود را با استفاده از لوازم لوکس، باشکوه و هم چنین جزئیات طراحی برجسته به محیطی لوکس تبدیل کنید. چنین اتاق نشیمنی کاربرد بسکمک دارد، زیرا پاسخگوی سلیقه طرفداران سبک مینیمالیسم و قدیمی می باشد. استفاده از رنگ صورتی برای قسمت هایی از دیوار، انتخاب مناسبی بوده و نیاز به استفاده از وسیله تزئینی دیگری برای ایجاد ظاهری خیره کننده نیست. مبلمان مخملی سبز آبی، انتخابی مناسب برای این فضا می باشد و چگونگی ایجاد عمق حتی در فضاهای مینیمالیسم، به وسیله استفاده از رنگ های متضاد را نشان می دهد. هم چنین این فضا، اهمیت وجود نوری مناسب با استفاده از آباژورها یا چراغ های آویزان از سقف که از آن ها برای ایجاد حالت های متفاوت استفاده می کنیم را نشان می دهد. در بعضی موارد استفاده از این منابع نوری، به محیط گرما می بخشد.

کنار گذاشتن رنگ هایی مانند سیاه، خاکستری و خاکستری مایل به قهوه ای که در قدیم بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند، شما را به سمت دیزاینی لوکس به حرکت در می آورد. در استفاده از کوسن ها تعلل نکنید! استفاده از صندلی های راحتی که اندازه مناسب و رنگی مشابه با مبلمان اصلی دارند نیز انتخاب خوبی می تواند باشد. برای داشتن فضایی محبت آمیز تر، انتخاب یک میز قهوه خوری به رنگ تیره و رویه مرمری به شما پیشنهاد می شود. استفاده از طبقات شیشه ای برای قرار دادن وسایل تزئینی نیز روشی کارامد است.

برای داشتن فضای لوکس، راه های زیادی وجود دارد اما آن چه که در این جا مهم است استفاده از وسایلی با کیفیت است که باعث ارتقاء سطح کیفی فضا می شود. استفاده از وسایل با کیفیت مانند پارچه های مخملی یا کشمیری، استفاده از کفپوش های با کیفیت و آنچه که مانند آینه ها خاصیت بازتابنده داشته باشد، انتخاب های مناسبی برای داشتن فضای لوکس به شمار می آیند. امیلی هندرسون اظهار دارد: همه ما فلزات را دوست داریم اما استفاده از فلز طلا زیبایی بیشتری به فضای اتاق نشیمن می دهد. فلزهایی نظیر برنج، نقره و مس نیز هیچ گاه قدیمی نمی شوند.

ایده های طراحی اتاق نشیمن به سبک معاصر

برخلاف اتاق نشیمن های سنتی که در آن ها از مبلمان چستر استفاده شده یا دیواری را برای قاب های خانگی اختصاص داده اند، استفاده از یک میز قهوه خوری و چند کوسن می تواند ظاهری معاصر به فضا القا کند. نکته اساسی برای راحتی مبل های چستر چرمی، استفاده از کوسن های پشمی و کوسن هایی با روکش بافت دار برای عصرهای سرد زمستانی است. رنگ آبی و بنفش کم رنگ، طیف هایی ایده ال برای تطبیق با چرم قهوه ای هستند مخصوصا اگر از عکس های سیاه و سفید در این طراحی استفاده شده باشد.

اگر سقف خانه شما کوتاه است، برای بزرگتر نشان دادن فضا از پرده های ساده بهره ببرید و اجازه دهید نور به اندازه کافی به داخل اتاق بتابد و با توجه به جهت تابش نور، مکان مناسب قرار دادن مبلمان را طوری انتخاب کنید که جلوی تابش نور خورشید را نگیرد. سعی کنید از رنگ های طبیعی و حتی المقدور یک رنگ بهره ببرید تا فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد و سپس رنگ و بافت را به وسیله استفاده از گیاهان به فضا القا کنید. می توانید گلدان ها را روی زمین قرار دهید، از سقف آویزان کنید و یا گیاهانی که برگ های آویزان دارند بر روی شلف قرار دهید، اما توجه داشته باشید که تعداد گلدان ها نباید خیلی زیاد باشد. استفاده از مبلمانی که چوب آن طبیعی است ترکیبی بسیار زیبا با رنگ سبز گیاهان ایجاد می کند و باعث ایجاد ظاهری ساده در عین حال معاصر می شود.

نکته اساسی برای طراحی اتاق نشیمن به سبک معاصر، ایجاد فضایی سرزنده و الهام بخش است. سعی کنید رنگ های پاستیلی ملایم را با طراحی اسکاندیناوی ترکیب کنید. انتخاب فضایی تماماً سفید انتخاب اشتباهی نیست. برای جلوگیری از ایجاد فضایی شبیه به بیمارستان در طراحی مکان هایی که در آن ها از رنگ سفید به مقدار زیادی استفاده شده می توان از بافت و نقوش مختلف بهره گرفت. استفاده از پارچه های قلاب بافی، پارچه های کتان خشن به کار رفته در روکش مبلمان و استفاده از فرش های مناسب، باعث ایجاد عمق در فضاهای تک رنگ می شود.

ترکیب رنگ های آبی و سفید، ترکیبی کلاسیک است اما در طراحی اتاق های نشیمن به سبک معاصر به زیبایی عمل می کند. استفاده از طرح های هندسی، برای القای نمایی از سبک معاصر در اتاق های نشیمن بسیار مناسب میباشد. فرش ها و کوسن هایی که در آن ها از نقوش زاویه دار و الگوهای تکراری استفاده میشود در ترکیب با فضایی که تنها یک رنگ در آن به کار رفته است، می توانند در جهت ایجاد طرحی مدرن و نشاط بخش به کارگرفته شوند.

ایده های طراحی اتاق نشیمن رنگی

استفاده از رنگ بنفش و طرح های گلدار برای مبلمان از ایده های طراحی اتاق نشیمن رنگی بوده که باعث تغییر خانه شما شده و به فضا حس سرزندگی می بخشد. آیا زمان استفاده از رنگ خاکستری به انتها نرسیده است؟ شاید این طور نباشد، اما اگر در نظر دارید به فضای اتاق نشیمن رنگ اضافه کنید و در عین حال در استفاده از رنگ ها افراط نکنید، رنگ بنفش می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. رنگ بنفش دارای طیفی بسیار زیبا بوده و به خوبی با رنگ خاکستری تطبیق می شود. در چرخه رنگ ها، رنگ نارنجی درست در نقطه مقابل رنگ بنفش قرار گرفته است. رنگ نارنجی تیره رنگ مخالف بنفش می باشد و قرار دادن این دو رنگ در کنار یکدیگر بسیار زیبا است. از این ترکیب استفاده کرده و متفاوت بودن را تجربه کنید.

طرح های گلدار، اساس طراحی داخلی کلاسیک هستند و در تمام سبک ها از سنتی گرفته تا معاصر، از آن ها استفاده می شود. برای استفاده از طرح های گلدار در سبک مدرن و جلوگیری از ظرافت بیش از حد آن ، طراح های گلدار پر رنگ را با رنگ های متضاد ترکیب کنید. ترکیب و هماهنگ سازی الگوهای گلدار مختلف نیز راهی مناسب برای بالا بردن جذابیت و هیجان در فضای مورد نظر است. اگر از نظر شما در این ترکیب بی نظمی و هرج و مرج وجود دارد، رنگ مورد علاقه خود را در نظر بگیرید (برای مثال صورتی و سبز) و سپس به انتخاب الگوها، نقوش و رنگ های متضادی که با رنگ مورد نظر شما تطبیق دارد، بپردازید.

از یک رنگ در طراحی فضای خود استفاده کرده و در مقابل رنگ متضاد آن را نیز به کار ببرید. استفاده از رنگ قرمز آلبالویی با پس زمینه آبی در طراحی های تک رنگ، مستقیما حس و حال فضا را افزایش داده، به اتاق نشیمن شما نشاط می بخشد.

برای به جریان در آوردن یک رنگ در فضا، از رنگ الهام بخش آبی فیروزه ای بهره بگیرید. برای یک طراحی جسورانه، برای دیوارها و سقف از یک رنگ بهره ببرید و یکنواختی آن را با انتخاب دقیق یک اثر هنری از بین ببرید. برای طراحی اتاق نشیمن رنگی و دارای چشم انداز عالی، کافیست بپذیرید که الگوها و نقوش تاثیر شگرفی دارند.

طراحی اتاق نشیمن به سبک صنعتی

از آجرهای نما و اشکال معماری به کار رفته در طراحی اتاق نشیمن به سبک صنعتی، الهام بگیرید. ممکن است فردی به سبک صنعتی علاقمند باشد اما اتاق نشیمنی تیره با پنجره ای کوچک در اختیار داشته باشد. با این حال برای چنین فضایی می توان با استفاده از کفپوش تیره در تضاد با دیوارهای سفید رنگ، سبک صنعتی را برای اتاق نشیمن اجرایی کرد.

هم چنین به جای استفاده از یک کاغذ دیواری، می توان از یک اثر هنری در ابعاد بزرگ استفاده نمود. برای اتاق نشیمن با ظاهری صنعتی، از مصالح معماری نهایت استفاده را ببرید. از آجرهای نما و کاشی کاری برای کف سازی و از اثاثیه لوکس برای ایجاد توازن بین سبک معاصر و روستایی بهره ببرید.

ایده های تزئین اتاق نشیمن

استفاده از وسایل تزئینی آخرین مرحله در طراحی اتاق نشیمن بوده و به شما در تکمیل فضا به شکل مناسب کمک می کند. استفاده از وسایل تزئینی مناسب، نکته ای کلیدی در زمان طراحی اتاق نشیمن می باشد. در انتخاب مبلمان، کفپوش و رنگ دیوارها از رنگ طبیعی استفاده نموه و از هیچ الگویی پیروی ننمائید، زیرا در این صورت می توانید از لوازم تزئینی برای ایجاد خانه ای مطابق با سبک مورد نظر خود بهره ببرید. استفاده از فرش های رنگی و کوسن های طرح دار را از قلم نیاندازید و از چند وسیله فلزی مانند مس، برنز و بافت هایی از چرم و مخمل بهره ببرید.

از یک دیوار برای نمایش آثار هنری در فضای اتاق نشیمن بهره ببرید. با استفاده از قاب هاب کوچک و فریم های نازک به آثار ارزان قیمت، نمایی زیبا هدیه بدهید. برای بالابردن جذابیت طرح اتاق، مبلمان نرم و اثاثیه طرح دار در اتاق قرار دهید. از طراحی زیک زاک تک رنگ بهره ببرید و یا به دنبال سبک معاصر کلاسیک باشید. با استفاده از یک سینی فوق العاده شیک بر روی میز عثمانی، ظاهری خیره کننده به فضا ببخشید. از سینی بهره ببرید که اندازه آن کوچک تر از سطح میز باشد و چیزهای مورد علاقه خود را درون آن قرار دهید.

در طراحی اتاق نشیمنی که باعث آرامش شما بعد از یک روز کاری میشود، علاوه بر انتخاب مبلمانی زیبا باید به استفاده از وسایل تزئینی که باعث بالا بردن کیفیت طراحی فضای اتاق نشیمن می شود نیز توجه کنید. برای ایجاد ظاهری با ثبات، به دنبال وسایل تزئینی با اشکال، مواد به کار رفته و رنگ هایی برابر باشید. اگر می خواهید فضای اتاق نشیمن حالت یکنواختی نداشته باشد، از وسایل تزئینی که رنگ های متضاد دارند بهره ببرید.

ایده های طراحی اتاق نشیمن

روش قرارگیری درست مبلمان، استفاده درست از نور و لوازم تزئینی نکاتی کلیدی در اطمینان از استفاده درست از فضا می باشند. با به کار بردن قفسه های دیواری شناور سفید رنگ، محل مناسبی برای قرار دادن قاب عکس خواهید داشت و دیگر نیاز به نصب قاب ها بر روی دیوار نمیباشد که این خود از آسیب دیدگی دیوار جلوگیری می کند.

برای داشتن طرحی کلاسیک با استفاده از نظریات طراحان، به ایجاد تقارن در سبک مورد نظر دقت کنید. اجرای طرح اتاق نشیمن در اطراف نقطه ای اصلی مانند شومینه، توازنی زیبا و حرفه ای ایجاد می کند. بزرگترین فضا در خانه مربوط به اتاق های نشیمن می باشد و محلی است که اکثر افراد خانواده بیشترین وقت خود را در آن می گذرانند. از اتاق نشیمن استفاده های زیادی می توان کرد. تماشای تلویزیون و انجام کارهای شخصی از جمله این کارها می باشد. بنابراین طراحی فضای اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که انجام هر کاری را تسهیل کند و به نوعی فضایی چند منظوره باشد.

لحظاتی را به مطالعه در اتاق نشیمن اختصاص دهید. یک صندلی در گوشه ای دنج رو به پنجره یا در نزدیکی قفسه کتاب ها قرار دهید و از میزان نور کافی برای مطالعه در شب نیز امطینان حاصل کنید. اگر به داشتن سرگرمی علاقمند هستید یا خانواده پرجمعیتی دارید، سعی کنید در طراحی اتاق نشیمن از چند صندلی به جای یک میل بزرگ بهره ببرید. صندلی های راحتی را در اطراف میز قهوه خوری قرار دهید تا جوی صمیمی و همگانی ترتیب داده باشید.

نورپردازی اتاق نشیمن

عملکرد و روشنایی محیط، هر دو به یک اندازه در یک طراحی پیروز، مهم هستند. از روشنایی گوشه های اتاق گرفته تا تعیین شدن جزئیات، همه تحت تاثیر نورپردازی اتاق قرار دارند. نورپردازی در ایجاد فضایی گرم و دنج یا فضایی دراماتیک بسیار تاثیر دارد. آباژورها در ایجاد فضایی ملایم نقش دارند، اما توجه به لامپی که از آن استفاده می شود نیز بسیار مهم است. لامپ های سفید برای فضاهای نشیمن مناسب تر می باشند. برای طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمالیسم به جای استفاده از چند آباژور، از چراغ هایی که از سقف آویزان می شوند بهره ببرید تا فضایی تمیزتر و امروزی تر داشته باشید.

ایده های طراحی اتاق نشیمن خانوادگی

اتاق نشیمن فضایی است که تمام افراد خانواده باید در آن احساس آرامش کرده و از آن لذت ببرند. دراتاق نشیمن تمامی افراد خانواده و دوستان به صحبت و استراحت کردن می پردازند. درکنار این که خواهان فضایی فوق مدرن هستیم، باید توجه داشته باشیم که اتاق نشیمن را به گونه ای طراحی کنیم که اطراف خود را با وسایل زیبایی که پاسخگوی نیازهای ما نیز باشند پر کنیم. وسایل نورپردازی، میز قهوه خوری، جا روزنامه ای و نقطه مرکزی در اتاق نشیمن همگی در کنار هم باعث ایجاد فضایی زیبا می شوند.

پنجره و سقف های بلند به همراه کفپوش چوبی و مبلمان راحتی، باعث ایجاد اتاق نشیمنی دنج و در عین حال شیک می شود. فضای اتاق نشیمن خانوادگی باید راحت و کاربردی باشد. استفاده از مبلمان بزرگ و چند کوسن و فرش های رنگی انتخاب های ساده ای هستند که می توانند سریعا باعث تغییر فضا شده ولی در عین حال فضایی محبت آمیز به محیط القا کنند.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18560

به "چگونه اتاق نشیمنی زیبا داشته باشیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اتاق نشیمنی زیبا داشته باشیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید