چگونه از خشک شدن پوست جلوگیری کنیم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، متخصص پوست گفت: برای تامین رطوبت هوا در فصول سرد حتما از بخور سرد استفاده گردد؛ چراکه بخور گرم ممکن است باعث خشکی پوست گردد.

چگونه از خشک شدن پوست جلوگیری کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، فاطمه مشخص الدین، متخصص پوست در تبادل نظر با فارس درباره مسائل پوستی ناشی از سرد شدن هوا و خشکی پوست با توجه به شرایط شیوع کرونا، گفت: در فصل های سرد به خصوص از ابتدای پاییز تا سرانجام زمستان به علت کمبود رطوبت حتی افرادی که اگزما ندارند، خشکی پوست را تجربه می نمایند؛ به خصوص سال جاری که در دوران کرونا هستیم خشکی در ناحیه دست و ناحیه های حساس مثل اطراف پلک و دهان شدید تر است.

وی توصیه کرد: برای تامین رطوبت هوا در فصول سرد حتما از بخور سرد استفاده گردد؛چراکه بخور گرم ممکن است باعث خشکی پوست گردد. همچنین استفاده مناسب از مرطوب نماینده های ویژه برای انواع پوست ها در روز توصیه می گردد.

این متخصص پوست با بیان اینکه این مرطوب نماینده ها باید بتوانند بیشترین مقدار رطوبت را در پوست حفظ نمایند، بیان داشت: برای تشخیص کرم های ویژه برای پوست های مختلف بر روی محصولات ایرانی و خارجی نوشته شده است که حاوی مواد فعال هستند.

مشخص الدین توضیح داد: مثلا برای مرطوب نماینده های دست می توان از کرم هایی که حاوی اوره 3 تا10 هستند استفاده کرد، اما برای صورت بهتر است از مرطوب نماینده ای که حاوی اوره هست استفاده نگردد؛ چراکه ممکن است خاصیت تحریک نمایندگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: استفاده از مرطوب نماینده ها برحسب سن هم متفاوت است؛ برای اطفال که سطح پوستی کمی دارند از مرطوب نماینده هایی که حاوی اوره بالا هستند، نباید استفاده گردد.

این متخصص پوست اعلام کرد: از برخی مرطوب نماینده ها مثل وازلین که نگهدارنده رطوبت در سطح بدن هستند خیلی نباید بر روی پوست صورت استفاده کرد؛ چراکه در طولانی مدت باعث ایجاد تیرگی می گردد.

مشخص الدین گفت: گاهی اوقات که سطح پوست در مناطق حساس از بین رفته و فراوری اگزما نموده را نمی توان فقط با مرطوب نماینده درمان کرد و حتما باید تحت نظر پزشک درمان های دیگری انجام گردد.

وی برای پیشگیری از ابتلا به اگزما توصیه کرد: برخی مواد غذایی مانند آب، سبزیجات سبز، امگا3 (ماهی و آواکادو) باعث نگهداری بهتر رطوبت پوست می شوند؛بنابراین باید بیشتر استفاده شوند.

این متخصص پوست متذکر شد: در هنگام دوش دریافت افراد باید به دمای آب توجه نمایند که نه خیلی داغ باشد و نه سرد؛ ضمن اینکه زمان استحمام هم نباید طولانی باشد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41969

به "چگونه از خشک شدن پوست جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از خشک شدن پوست جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید