چین: همپیمانان آمریکا هم با تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران مخالف هستند ، کوشش آمریکا برای برگرداندن رئیس هواوی نقض قوانین بین المللی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم و حتی همپیمانان آمریکا هم مخالفند، گفت: کوشش آمریکا برای برگرداندن رئیس هواوی نقض قوانین بین المللی است.

چین: همپیمانان آمریکا هم با تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران مخالف هستند ، کوشش آمریکا برای برگرداندن رئیس هواوی نقض قوانین بین المللی است

با ارزانترین تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش فارس به نقل از شین هووا، چین اعلام نمود که آمریکا به دنبال این است منگ مانژو رئیس شرکت هوآوی را از کانادا به آمریکا برگرداند که این برخلاف قوانین بین المللی است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری مطرح شد و اشاره نمود که چین با این اقدام آمریکا کاملاً مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت درخواست آمریکا برای برگرداندن رئیس شرکت هوآوی در ارتباط با تحریم های آمریکا علیه ایران است اما هوآوی بارها اعلام نموده که به تمام قوانین و مقررات کاملاً پایبند بوده است.

وی همچنین تأکید کرد که چین کاملاً با تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران و هرگونه تحریمی که خارج از چهارچوب شورای امنیت باشد مخالفت می نماید و کشورهای بین المللی دیگر از جمله هم پیمانان خود آمریکا نیز با تحریم های یک جانبه مخالفند.

هوآ گفت: کانادا هم با مسئله برگرداندن رئیس شرکت هوآوی مخالف است. اقدام آمریکا کاملاً یک اقدام سیاسی است و در راستای اهداف وی برای به رخ کشیدن تکنولوژی خود بر دیگر کشورها این کارها را انجام می دهد و هدف آمریکا این است که می خواهد در حوزه تکنولوژی از چین سبقت بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت: کشورهایی که حس عدالت جویی دارند باید با اقدامات این چنینی آمریکا کاملاً مخالفت نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15214

به "چین: همپیمانان آمریکا هم با تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران مخالف هستند ، کوشش آمریکا برای برگرداندن رئیس هواوی نقض قوانین بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: همپیمانان آمریکا هم با تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران مخالف هستند ، کوشش آمریکا برای برگرداندن رئیس هواوی نقض قوانین بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید