کاربرد سقف کناف در ساختمان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سقف کناف از اتصال پنل های گچی یا غیر گچی به سقف ساخته میشود. این پنل ها یکسری سازه های یکپارچه از جنس گالوانیزه میباشند که با روکش گچ و سیمان پوشانده شده اند و به سقف متصل میشوند. سقف های کناف از جمله انواع سقف کاذب هستند که هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک ساخته میشوند. از مزیت های سقف کناف میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد سقف کناف در ساختمان
  • سقف های کاذب کناف در مقایسه با دیگر سقف های کاذب از نظر وزنی سبک تر هستند و هیچ بار اضافه بر ساختمان وارد نمیکنند.
  • در حدالقل زمان ممکن قابل نصب و اجرا هستند.
  • قابل برداشت و تعمیر میباشند و در صورت احتیاج میتوان به تاسیسات پشت آن دسترسی پیدا کرد.
  • امکان نصب چراغ های تزیینی روکار و توکار و نور مخفی برای افزایش زیبایی این نوع سقف وجود دارد.
  • سقف کناف نسبت به سایر سقف های تزیینی و دکوری از نظر مالی مقرون به صرفه تر است.
  • کناف میتواند به عنوان یک پوشش ضد حریق و ضد آب بر روی سازه نصب گردد. از کناف های ضد آب میتوان در محیط هایی مانند آشپزخانه, استخر, سرویس های بهداشتی و… استفاده نمود.
  • سقف کناف پوششی عالی برای مخفی نمودن تاسیساتی است که در سقف تعبیه شده و نمایان هستند.

سقف کاذب ثابت

سقف کاذب ساده یا یکپارچه

این نوع سقف ثابت از یک زیرساز سبک معلق از جنس گالوانیزه با مقاطع ناودانی شکل میباشد که پنل های گچی یک لایه یا دو لایه با پیچ بر روی آن نصب میگردد. درزهای بین پنل های نصب شده با بتونه پوشانده میشوند و حاصل کار یک سقف یکپارچه بدون هیچ درز و شکافی میباشد.

سقف کاذب طرح دار یا دکوراتیو

سقف های طرح دار به دلیل طرح و دکور متنوعی که دارند در فضاها و مکان های مختلفی استفاده میشوند. از انواع این نوع سقف های کاذب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف های کنافی گنبدی شکل
  • سقف های کاذب تونلی
  • سقف های کنافی با حاشیه ساده
  • سقف های کنافی با نور مخفی در حاشیه
  • سقف های کاذب کمانی
  • سقف های کنافی منحنی و قوسی

سقف کاذب متحرک

این نوع سقفهای متحرک از یکسری سازه های T شکل و تایل های سقفی ساخته میگردد که شبکه سازه های T شکل با آویزهای قابل تنظبیم به سقف وصل میشوند و سپس تایل ها درون این شبکه قرار داده میشوند. تایل های مورد استفاده در سقف کاذب متحرک شامل تایل های پی وی سی , آکوستیک٬ فلزی, گچی و انواع طلق میباشند.

طرح کناف سقف

کناف سقف نمونه ای از ایده های کاربردی در طراحی سقف شناخته می گردد. امروزه به جای استفاده از گچ بری سقف، بیش تر از کناف به عنوان دکور سقف استفاده می گردد. استفاده از این ایده در طراحی سقف آشپزخانه و اتاق پذیرایی امکان پذیر بوده و نمایی زیبا به همراه خواهد داشت.

کناف سقف آشپزخانه

یکی از ایده هایی که می توان در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد، طراحی سقف آشپزخانه با استفاده از روش کناف کاری می باشد. استفاده از کناف آشپزخانه در سبک های مدرن و کلاسیک بسیار کارآمد بوده و نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

آرک کناف آشپزخانه

کناف سقف پذیرایی

استفاده از کناف برای طراحی سقف پذیرایی نیز از ایده های منحصر بفرد می باشد. امروزه شاهد آن هستیم که در طراحی اتاق پذیرایی مدرن و کلاسیک به جای گچ بری سقف از کناف استفاده می گردد. این امکان وجود دارد که با رنگ آمیزی کناف تلفیقی زیبا میان آن و رنگ مورد استفاده قرار گرفته در اتاق پذیرایی ایجاد نمود.

کناف سقف اتاق خواب

استفاده از کناف در جهت طراحی سقف اتاق خواب، از ایده های منحصر بفرد شناخته می گردد. این امکان وجود دارد که در کنار کناف کاری سقف اتاق خواب از یک روش نورپردازی مناسب نیز استفاده نموده و نمایی جدید در اتاق خواب خود ایجاد نمایید. بدون شک ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد و مشورت با یک متخصص می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ساختمانچی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17365

به "کاربرد سقف کناف در ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد سقف کناف در ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید