کاربرد هوش مصنوعی در صنعت چاپ دیجیتال چیست ؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، از جستجو در اینترنت گرفته تا ماشین های بدون راننده، هوش مصنوعی در طی سالیان گذشته به آرامی وارد زندگی روزمره ما شده است.

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت چاپ دیجیتال چیست ؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

هوش مصنوعی تا جایی پیشرفته است که دانشمندان و مهندسان به دنبال الگوریتم های تشخیص احساسات و داشتن حس شوخ طبعی برای آن هستند (عجیب است، نه؟)

چاپ دیجیتال نیز از این کوچ به هوش مصنوعی استفاده می نماید. هوش مصنوعی راه های جدیدی برای درامد زایی در صنعت چاپ ایجاد نموده است، برای مثال ساده سازی فرایند چاپ end-to-end یکی از این راه ها است. هوش مصنوعی توانسته از پس بهینه سازی خدمات دستگاه نیز به خوبی بر بیاید.

بیشتر بخوانید : چاپ هیبریدی یا ترکیبی چیست و مزایای مهم آن چه هستند؟

هوش مصنوعی: از بین بردن گره ها و اشکالات

امروزه به لطف هوش مصنوعی کارهایی که چند سال پیش از مسائل فرایند چاپ به حساب می آمدند، به طور کامل اتوماتیک شده و خروجی روزانه پرینتر ها را شدیدا بهبود داده اند. این به این معناست که زمان کافی برای سایر بخش های کسب و کار باقی می ماند و همچنین برای مراکز چاپ امکان دریافت سفارشات بیشتری فراهم می گردد.

زمانی که کار های روتین و روزمره به ماشین واگذار شوند به گروه شما اجازه میدهند که تمرکز بیشتری روی خلاقیت چاپ داشته باشند (البته فقط تا قبل از اینکه خلاقیت هم به هوش مصنوعی واگذار گردد!)

بیشتر بخوانید : چرا چاپ دیجیتال باعث تکمیل چاپ افست می گردد، نه کنار زدن آن؟

تاثیر هوش مصنوعی روی ساده سازی فرایند چاپ

در زیر چند مثال از تاثیر هوش مصنوعی روی ساده سازی فرایند چاپ را خواهید دید:

خود نظارتی: انتشاراتی که به صورت خود نظارت عمل می نمایند همیشه در حال آنالیز شرایط چاپ خود با یاری حسگر های مختلف هستند. ماشین پس از یک سری محاسبات سریع و همزمان با چاپ، متغیر هایی مانند کیفیت تصویر و تراز کردن کاغذ را بهینه می نماید. این شرایط عملا خطای انسانی را از بین می برد و از خطاهای گران بها مخصوصا در چاپخونه عظیم جلوگیری می نماید.

الگوریتم های هوشمند: نرم افزار هوش مصنوعی طرح های چاپ مختلف و بهینه را برای اجرا معرفی می نماید. برای مثال می تواند قرار گیری را بهینه کند تا ضایعات چاپ کمتری فراوری گردد.

واگذاری کار: پرینتر های هوش مصنوعی انتشاراتی که در حال کار هستند را شناسایی می نمایند و بخش هایی که توانایی پذیرش ماشین چاپ اتوماتیک دارند را معرفی می نمایند.

استنتاج داده: تمامی داده های چاپی پس از چاپ به صاحبانشان برگردانده می شوند و از این اطلاعات به نحوی سودمند استفاده خواهد شد. آن ها می توانند نتیجه مطلوب را ارزیابی نمایند و تغییرات مطلوبی در نرم افزار و سخت افزار ایجاد نمایند. البته هوش مصنوعی با قابلیت پیش بینی که می تواند احتیاج دستگاه به تعمیر یا تنظیم را، قبل از خطای دستگاه یا فرایند، پیش بینی کند نیز چندان دور نیست!

سرویس چاپ مستقیم: از آنجایی که امروزه داده ها بیشتر از هر زمانی در اختیار ما هستند، می توانیم از این داده ها برای فراوری اطلاعات شخصی سازی شده و بسیار مناسب استفاده کنیم. چاپگر های هوشمند می توانند با استفاده از این اطلاعات خود را با هر سفارش به صورت اتوماتیک سازگار نمایند.

با یاری هوش مصنوعی، فرایند های چاپ پیچیده به صورت اتوماتیک انجام می شوند، به همین خاطر ارزش و حجم بیشتری برای مشتریان صنعت چاپ و صاحبان کسب و کاری که استراتژی های بازاریابی آن ها به صنعت چاپ بستگی دارد ایجاد می گردد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49709

به "کاربرد هوش مصنوعی در صنعت چاپ دیجیتال چیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد هوش مصنوعی در صنعت چاپ دیجیتال چیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید