کدام گروه های خونی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران؛ بابک زمانی- متخصصان می گویند که تحقیقات نشان داده که بیماری های زیادی با نوع گروه خونی پیوند خورده است.

کدام گروه های خونی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟

نتایج تحقیقات نشان داده است که گروه خونی AB با ریسک ابتلا به سکته مغزی و در کل با ریسک ابتلا به اختلال شناختی در ارتباط است، اگرچه در همه پژوهش ها آن موضوع قابل مشاهده نبوده است.

همچنین گروه خونی O در مقایسه با سایر گروه های خونی، باعث محافظت در برابر حمله های قلبی و لخته های خونی در سیاهرگ ها، که به ترومبوز سیاهرگی شناخته شده است، می گردد.

بر اساس تحقیقات درباره بیماری کووید19 شدت نارسایی های تنفسی در بیماران گروه های خونی خاصی بیشتر است.

به نقل از دویچه وله، پس از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید19 در کشور های گوناگون دنیا تحقیقات اولیه دانشمندان این گمان را تقویت کرد که عوامل ژنتیکی می توانند در چگونگی مقابله سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس کرونا نقش زیادی ایفا نمایند.

نتایج پژوهش جدید دانشمندان نروژی و آلمانی اکنون ارتباط میان بعضی از گروه های خونی و تشدید نارسایی های تنفسی در فرایند رشد بیماری ناشی از ویروس کرونا در بدن را نشان می دهد.

گروه پژوهشگران به سرپرستی تام کارلسن از بیمارستان دانشگاه اسلو در نروژ و آندره فرانکه، از دانشگاه کیل در آلمان نمونه خون 1610 بیمار بدحال را که به دلیل ابتلا به بیماری کووید19 در اوج این بیماری همه گیر در 7 کلینیک اسپانیا و ایتالیا بستری بودند، آنالیز و مقایسه کردند.

این کارشناسان مولکول های DNA بیماران را نیز که از نقاط مختلقی بودند استخراج و مورد آنالیز و پژوهش قرار دادند. سپس خصوصیات ژنتیکی یافته شده در نمونه های خون این بیماران با خون 2205 نفر از افراد سالم اهدانماینده خون از هر دو کشور مقایسه شدند. محققان دریافتند که افراد مبتلا به گروه خونی A + بیشتر در معرض خطر نارسایی تنفسی ناشی از بیماری کووید19 هستند. نتایج این تحقیق همچنین نشان می دهد که بدن افراد با گروه خونی نوع 0 در مقابل ویروس کرونا از ایمنی بهتری برخوردار است.

چند دقیقه در کنار فرد مبتلا بمانیم کرونا می گیریم؟

تفاوت دو گروه خونی A و O

تحقیقات دانشمندان نروژی و آلمانی نشان می دهد که شدت نارسایی تنفسی در بیماران کووید19 در نوع گروه خونی با کروموزوم rs657152 حدود 32 درصد و در نوع rs11385942 حدود 77درصد بیشتر از بقیه بیماران بوده است. این کروموزم ها معین نماینده خصوصیات گروه های خونی در ژن ها هستند.

پیش از این محققان چینی در پژوهش های خود به این نتیجه رسیده بودند که میانگین تعداد بیماران کووید19 که دارای گروه خونی A هستند از سایر گروه های خونی بیشتر است.

علاوه بر این از مدت ها پیش این نکته نیز برای دانشمندان تعیین شده است که افرادی که گروه خونی 0 دارند کمتر دچار بیماری مالاریا می شوند. از طرف دیگر نتیجه تحقیقات موید آن است که بدن کسانی که گروه خونی A دارند در مقابل طاعون مقاوم تر است.

حدود 37 درصد از آلمانی ها گروه خونی A + و 35 درصد گروه خونی 0+ دارند. گروه خونی B + در 9 درصد و گروه های خونی A- و 0- در 6 درصد آلمانی دیده می گردد. نادرترین گروه های خونی AB + با 4 درصد، B- با دو درصد و AB- با یک درصد در آلمان است.

چه چیز گروه خونی O را منحصربه فرد نموده است؟

گروه خونی O+

در حالی که بحث و آنالیز علمی در خصوص وجود نوعی خود ایمنی در بعضی افراد با گروه خونی های متفات که می تواند از آن ها در برابر ابتلا به بیماری کرونا محافظت کند، هنوز ادامه دارد، داده های اولیه یک پژوهش علمی شرکتی آمریکایی متخصص در تحقیقات ژنتیکی، نشان می دهد که صاحبان گروه خونی O در مقایسه با دیگران از محافظت بیشتری در برابر بیماری کرونا برخوردار هستند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت، شرکت آمریکایی متخصص امور ژنتیکی مستقر در کالیفورنیا 23 andMe، تا به امروز بیش از 750 هزار نفر در آزمایش های ژنتیکی و تحقیقات این شرکت آمریکایی که در باره آرایش ژنتیکی ویروس کرونا تحقیق و مطالعه می نماید، شرکت نموده اند.

نتایج اولیه تحقیقات

داده های اولیه نشان می دهد که افراد دارای گروه خونی O به میزان 14% کمتر از افراد دیگر گروه خونی به کرونا مبتلا می شدند. افراد گروه خونی O پس از مبتلا شدن نیز با در نظر دریافت سن، جنسیت، نژاد و بیماری های دیگر آنها، به میزان 19% کمتر از دیگران احتیاج به بستری در بیمارستان داشتند.

این یافته ها نتایج مشابهی از سایر مطالعات را نشان می دهد که نشان داد کمترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا یا کسانی که از موارد شدید این بیماری رنج می بردند، مربوط به افرادی است که از گروه خونی O هستند.

آیا احتمال ابتلای همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا وجود دارد؟

نوع گروه خونی که بیشتر در معرض بیماری کرونا است

نتایج این تحقیق علمی همچنین نشان داد که بیشترین درصد مبتلایان به کرونا مربوط به گروه خونی مربوط به گروه خونی AB است. با این حال این مطالعه هنوز منتظر نتایج حاصل از پرسشنامه دیگری است در آن ده هزار نفر از افراد با گروه خونی متفاوت در آن شرکت کردند.

این افراد همه از کسانی هستند که به بیماری کووید 19 مبتلا شدند و پس از بستری بهبود یافتند.

گروه خونی A

در ماه مارس، محققان بیمارستان چونگنان در دانشگاه ووهان تعداد 2، 173 بیمار مبتلا به Covid-19 را مورد آنالیز قرار دادند و تعیین شد که میزان ابتلا در بین دارندگان گروه خونی A بسیار بالاتر از سایر گروه های خونی است

پروفسور وانگ شینگهوان گفت، افراد مبتلا به گروه خونی A به رعایت ویژه ای در برابر بیماری کرونا احتیاج دارند.

دانشمندان ایتالیایی و اسپانیایی نیز به این نتیجه رسیدند که خود ایمنی و مقاومت جسم افراد در برابر بیماری کرونا به نوعی با گروه خونی آن ها ارتباط دارد.

محققان این دو کشور در آزمایش های خود که روی بیماران کرونایی انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که افراد با گروه خونی O کمتر به این بیماری مبتلا شدند.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38216

به "کدام گروه های خونی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گروه های خونی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید