کرونا در اروپا، از قرنطینه شدن رئیس جمهور پرتغال تا اولین موارد ابتلا در آلبانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جدیدترین اخبار از اروپا حاکی از به قرنطینه رفتن رئیس جمهور پرتغال، کرونایی شدن آلبانی و وقوع شورش در زندان های ایتالیا با یک کشته و چندین مجروح به دلیل اعمال محدودیت های کرونایی دارد.

کرونا در اروپا، از قرنطینه شدن رئیس جمهور پرتغال تا اولین موارد ابتلا در آلبانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، اخبار مربوط به کرونا و تأثیرات آن در اتحادیه اروپا همچنان در قاره سبز داغ است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آلمان به 1112 نفر

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آلمان هم همچنان افزایش پیدا نموده و به 1112 نفر رسیده است. این خبر را مؤسسه رابرت کخ آلمان اعلام نموده است. ایالت نوردراین وست فالن آلمان همچنان بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را دارد.

در پی شیوع ویروس کرونا شاخص سهام آلمان DAX تا 7.8 درصد سقوط کرد و بزرگترین ضرر روزانه در 18 سال گذشته را ثبت کرد. دلیل این کاهش چشمگیر شاخص سهم آلمان نگرانی درباره تأثیرات مالی شیوع ویروس کرونا عنوان شده است.

در این اوضاع آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان هم بر لزوم برگزار نکردن تجمعات بالای هزار نفر که وزیر بهداشت آلمان این ایده را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مطرح نموده است تأکید کرد.

شورش و ناآرامی در زندان های ایتالیا منجر به مرگ یک نفر شد

در پی محدودیت ها ایجاد شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شورش هایی در چندین زندان ایتالیا در روز یکشنبه رخ داد. یک زندانی نیز در جریان شورش ها در زندانی در مودنا کشته شد. این خبر را یک سازمان غیر دولتی حامی حقوق زندانیان منتشر نموده است.

در بسیاری از زندان های دیگر ایتالیا هم شورش هایی رخ داد به گونه ای که در زندانی در جنوب میلان زندانیان دو نگهبان را به گروگان گرفتند. در زندانی در حومه شهر نپال هم بستگان زندانیان به دلیل محدودیت های اعمال شده برای دیدار با زندانیان اعتراض کردند.

در این شرایط هانس اولاف هنکل، رئیس سابق اتحادیه فدرال صنایع آلمان با توجه به گسترش ویروس کرونا در ایتالیا درباره وقوع یک بحران جدید یورو هشدار داده است. وی در گفتگویی با خبرگزاری آلمان گفته است که ایتالیا می تواند به چالش بزرگی برای اتحادیه اروپا تبدیل گردد.

آلبانی هم کرونایی شد

آلبانی هم از تأیید اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده است. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلبانی افراد مبتلا یک پدر و پسر هستند که تازه از ایتالیا بازگشته اند.

رئیس جمهور پرتغال به قرنطینه رفت

رئیس جمهور پرتغال هم بعد از تماس با بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه قرار گرفته است. مارسلو ربلو دی سوسا رئیس جمهور پرتغال گفت که به مدت دو هفته دیگر هیچ دیدار عمومی و خصوصی در داخل و خارج از کشور نخواهد داشت. رئیس جمهور پرتغال گفته است که هفته گذشته با دانش آموزان مدرسه ای در این کشور دیدار نموده بود که بعداً به دلیل تأیید یک مورد ابتلا به ویروس کرونا تعطیل شد. شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در پرتغال و به ویژه شمال این کشور افزایش یافته و به 20 مورد رسیده است.

شمار افرا مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه هم به بیش از هزار نفر افزایش پیدا نموده و دولت فرانسه هم برگزاری مراسمات با بیش از هزار نفر را ممنوع اعلام نموده است. وزیر بهداشت فرانسه بعد از نشستی در کاخ الیزه در پاریس گفت که این ممنوعیت به زودی در سراسر کشور اعمال خواهد شد.

شمار مبتلایان به این ویروس در فرانسه به 1126 و موارد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا به 19 نفر افزایش پیدا نموده است. تا به حال کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده اند.

بر اساس اطلاعات مقام های رسمی در ایتالیا شمار مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا به 366 نفر افزایش پیدا نموده است. شمار افراد مبتلا هم به 7375 نفر افزایش پیدا نموده است.

دولت های ایتالیا و فرانسه برای کاهش عواقب شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا خواهان اقدامات گسترده در این اتحادیه شدند.

دولت ایتالیا از اتحادیه اروپا درخواست نموده که یک بسته اقدامات برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا را راه اندازی کند. وزیر اقتصاد ایتالیا اعلام نموده که این اقدام باید با هماهنگی تمام جامعه بین المللی انجام گردد. جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم خواهان افزایش هزینه های دولت برای یک شوک درمانی گسترده برای غلبه بر آثار شیوع کرونا در کشورش شده است.

پیش بینی کاهش چشم گیر رشد مالی فرانسه

درخواست مشابهی از طرف فرانسه هم انجام شده و وزیر دارایی فرانسه هم خواهان برنامه گسترده مالی برای مقابله با عواقب شیوع این ویروس در اتحادیه اروپا شده است. وی پیش بینی نموده است که رشد مالی در فرانسه در امسال می تواند به زیر 1 درصد کاهش یابد.

دولت آلمان هم شب گذشته طرح هایی مالی را برای مقابله با عواقب شیوع این ویروس در دستور کار قرار داده است.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24682

به "کرونا در اروپا، از قرنطینه شدن رئیس جمهور پرتغال تا اولین موارد ابتلا در آلبانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از قرنطینه شدن رئیس جمهور پرتغال تا اولین موارد ابتلا در آلبانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید