کشف حلقه های قدرت 3000 ساله در زنجان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، از کشف حلقه های قدرت 3000 ساله خبر داد.

کشف حلقه های قدرت 3000 ساله در زنجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هشت قطعه اشیای تاریخی - فرهنگی 3000 ساله در حین خرید و فروش از قاچاقچیان کشف شد که در میان آن ها حلقه های قدرت متعلق به هزاره اول قبل از میلاد وجود دارد.

امیر ارجمند اضافه کرد: طی عملیاتی، یگان حفاظت استان زنجان با همکاری نیروی انتظامی در یک معامله اشیای تاریخی - فرهنگی پیروز به کشف هشت قطعه اشیای تاریخی - فرهنگی 3000 ساله و دستگیری 6 متهم شد.

وی ادامه داد: چهار فروشنده غیربومی و دو خریدار بومی در حال معامله این اشیا در حومه شهر زنجان بودند که طی عملیاتی، نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان پیروز به کشف و ضبط این اشیا و دستگیری متهمان شدند.

این مسئول شرح داد: چهار حلقه قدرت، یک قطعه منقش مفرغی، یک لیوان شیشه ای و دو کاسه مفرغی مجموعه آثار به دست آمده از این عملیات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: چهار حلقه موسوم به حلقه قدرت در این مجموعه، یکی از جنس مفرغ و دیگری از جنس نقره است و دو حلقه ای که روکش طلا دارد به خاطر فرم و طرح شیر روی آن شبیه حلقه های دوره هخامنشی است.

به گفته این مسئول، دو کاسه مفرغی 3000 ساله بوده و یک لیوان شیشه ای متعلق به قرون اولیه اسلامی، از دیگر آثار به دست آمده در این کشفیات است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25397

به "کشف حلقه های قدرت 3000 ساله در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف حلقه های قدرت 3000 ساله در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید