کمبود شدید سرانه های آموزشی در کرج

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/البرز فرماندار کرج با بیان اینکه در شرایط سخت مالی اعتبارات این شهرستان کاهش نداشته است، گفت: طبق مصوبه کمیته برنامه ریزی استان، همانند سال گذشته 50 میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان تخصیص پیدا کرد.

کمبود شدید سرانه های آموزشی در کرج

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

غفور قاسم پور روز سه شنبه هفتم مرداد در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری برگزار گردید؛ با اشاره به اینکه شرایط کرونا به موازات تحریم ها و کاهش درآمدهای نفتی پیامدهای اقتصادی مضاعفی را به دنبال داشته است، اظهار کرد: با وجود محدودیت منابع، شاهد عدم کاهش اعتبارات شهرستان نبوده ایم. طبق مصوبه کمیته برنامه ریزی استان همانند سال قبل اعتبارات شهرستان کرج 50 میلیارد تومان به تصویب رسیده است و البته شاهد افزایش در تعدادی از حوزه ها نیز بوده ایم.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: از مجموع 50 میلیارد تومان، 29 میلیارد تومان در بخش توازن و 21 میلیارد تومان نیز مربوط به بخش استانی است.

معاون استاندار ملاک توزیع اعتبارات را نیز اولویت تکمیل پروژه ها تا سرانجام سال 99 مطرح کرد و گفت: بر این اساس به 11 پروژه شهرستان کرج که تا سرانجام سال 99 قرار بر تکمیل آن است، 11 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا نموده است تا هر چه سریعتر جهت خدمت رسانی و تحویل به مردم مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات مصوب، امکان افزایش اعتبار پروژه های جدید از سرفصل اعتبارات استانی نیز وجود خواهد داشت.

معاون استاندار همچنین در ادامه از اختصاص 200 میلیون تومان جهت تکمیل مطالعات طرح جامع محمدشهر و ماهدشت اطلاع داد و توضیح داد: اجرای طرح خط انتقال پساب ماهدشت نیز از طرح های اولویت دار محسوب می گردد که باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل آن بهره برد.

فرماندار کرج گفت: با پیگیری های استاندار محترم برای ساماندهی پسماند در محور گردشگری کرج - چالوس، 200 میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا نموده است.

معاون استاندار در ادامه ضمن اشاره به محدودیت سرانه های آموزشی در شهرستان کرج توضیح داد: طبق آمار کرج نه تنها محروم ترین شهرستان استان از حیث محرومیت سرانه های آموزشی است بلکه در سطح کشور نیز به جهت این کمبودها سرآمد شناخته شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه مدارس و مراکز آموزشی شهرستان و برطرف کمبودها اضافه کرد: در اعتبارات سال جدید با نگاه ویژه به اعتبارات آموزشی در مناطقی همانند محمدشهر، ماهدشت و...توجه شده است.

فرماندار کرج ادامه داد: خوشبختانه استاندار محترم به جد مطالبات مردم را در سطح استان مورد پیگیری قرار می دهند و با وفاق و همدلی تمام کوشش ها برای محرومیت زدایی استمرار دارد.

معاون استاندار در ادامه از مدیران دستگاه ها خواست تا از سرفصل اعتبارات ملی نیز تأمین بخشی از منابع اقتصادی جهت تکمیل طرح ها و پروژه های دستگاه متبوع را مورد پیگیری قرار دهند.

فرماندار کرج ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصارف و گزارش هزینه نمودها گفت: ملاک ارزیابی مدیران هنر جذب سرمایه از بخش خصوصی است و باید اهتمام ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 31 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37287

به "کمبود شدید سرانه های آموزشی در کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود شدید سرانه های آموزشی در کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید