کیانوش جهت اشتباهی را انتخاب کرد، رستمی خواب مدال المپیک را ببیند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، به جرات می توان ناکامی کیانوش رستمی در رقابتهای جهانی 2019 تایلند را یکی از نقاط تاریک کارنامه ملی او تلقی کرد. ناکامی و شکستی که او به رغم ادعای همیشگی اش مبنی بر تمرینات انفرادی و عدم حضور در اردوهای تیم ملی رقم زد و هیچ دستاوردی به جز عدم موفقیت و نتیجه ای دلسرد کننده برای او نداشت.

کیانوش جهت اشتباهی را انتخاب کرد، رستمی خواب مدال المپیک را ببیند

کیانوش رستمی در پیکارهای دسته 96 کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی دنیا در همان ابتدای کار با انداختن هر سه وزنه خود در حرکت یکضرب از جدول مجموع اوت شد. او در حرکت یکضرب وزنه 180 کیلوگرمی را انتخاب کرد که سه بار متوالی آنرا انداخت. او معتقد بود به دلیل ناهماهنگی ها در سیستم جدول مسابقات، زمان زیادی را روی تخته ماند و در نهایت تمرکزش را از دست داد، اما این تمام واقعیت در دلایل ناکامی او نبود. بدین ترتیب تنها چیزی که روی دست کیانوش در حرکت یکضرب رقابتهای دنیای ماند، اوت کردن متوالی وزنه و مصدومیت آرنج و روحیه ای خراب و به هر ریخته برای آینده بود.

ناکامی او به همین جا ختم نشد و کیانوش با توجیه همین مصدومیت از ادامه رقابتها در حرکت دوضرب هم انصراف داد. تصمیمی اشتباه که حتی همان حداقل امتیاز تیمی را هم از تیم ملی گرفت و باعث شد او با حذف کامل از جدول مسابقات با دست خالی از تایلند به ایران بازگردد.

بر خلاف اصرار و نظر تمامی کارشناسان و پیشکسوتان وزنه برداری ایران، کیانوش سالهاست با روشی عجیب در این عرصه تمرین می نماید و بارها به خاطر همین موضوع با فدراسیون و کادر فنی درگیری و چالش داشته است. او مدعی است می توان با همین روش یعنی تمرینات انفرادی زیر نظر برادارش هم می توان به موفقیت رسید و طلای المپیک را تکرار کرد؛ اما رقابتهای دنیای تایلند، تلنگر سخت و فراموش نشدنی به او زد و بار دیگر ثابت کرد هیچگاه نمی توان برای مدت زیادی بر خلاف جریان آب شنا کرد.

قاسم غزالیان پیشکسوت و مربی سازنده وزنه برداری کشورمان که قهرمانان بزرگی را ساخته و پرداخته و به عرصه ملی معرفی نموده در همین رابطه به خبرنگاران گفت: متاسفانه کیانوش به رغم توانمندی های ارزشمندی که در این رشته دارد، رویه و راستا درستی را انتخاب ننموده و هنوز بر این تصمیم غلط پافشاری می نماید. او قهرمان بزرگی است اما باید قبول کند نمی توان بدون توجه به اصول و قواعد این رشته تمرین کرد و همه چیز را یک تنه و انفرادی پیش برد.

وی توضیح داد: مطمئنا اگر حضور قهرمانان و ملی پوشان در اردوهای تیم ملی هیچ سود و فایده ای در روند آماده سازی آنها نداشت، بساط اردوها از سالها پیش جمع می شد و همه مثل کیانوش در شهر و دیار خود با برادرشان بصورت انفرادی تمرین می کردند!

مربی سازنده بهداد سلیمی ادامه داد: باور کنید من هنوز متعجبم چه افکاری در ذهن کیانوش رستمی می گذرد که هنوز به تمرینات انفرادی پافشاری دارد. مگر امکان دارد هیچ مربی نتواند با او کار کند و در حد او نباشد. البته فدراسیون هم در این خصوص کوتاهی نموده و نباید از این به بعد با او مماشات کند. من از علی مرادی و متولیان فدراسیون انتظار دارم برای یکبار هم که شده جلوی این تکروی ها و تصمیمات غلط بایستند و به این روند غلط انتها دهند.

غزالیان اضافه کرد: من در طول دوران حضورم در عرصه وزنه برداری شاگردان زیادی داشتم که بعضی از آنها بر سکوی افتخار دنیا و المپیک هم تکیه زدند، اما هیچکدام مثل کیانوش رفتار نمی کردند و همیشه تابع نظر مربیان خود بودند. قهرمانان بزرگ ورزشی ایران همیشه جزو ملی پوشانی بودند که گوش به حرف می دادند و به بزرگترهای خود احترام می گذاشتند.

پیشکسوت وزنه برداری ایران در انتها خاطر نشان کرد: مطمئن باشید کیانوش رستمی با ادامه این روند به هیچ جا نمی رسد و به نظر من خواب مدال المپیک را خواهد دید. راستای که او انتخاب نموده به ناکجا آباد ختم می گردد و چه چیزی از این بدتر که یک قهرمان ملی با این رویه، ناکام و از اذهان مردم محو گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14751

به "کیانوش جهت اشتباهی را انتخاب کرد، رستمی خواب مدال المپیک را ببیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیانوش جهت اشتباهی را انتخاب کرد، رستمی خواب مدال المپیک را ببیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید