گسترش روابط مالی و تجاری ایران با جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، عباس موسوی در ملاقات با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی تبریز اضافه نمود: در این راستا برای حذف آثار تحریم ها باید از ظرفیت های بالای مالی کشورهای همسایه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد تا دشمنان جمهوری اسلامی به بی نتیجه بودن تحریم ها واقف شوند.

گسترش روابط مالی و تجاری ایران با جمهوری آذربایجان

موسوی همچنین با اشاره به حجم تبادلات تجاری بین تهران و باکو، یادآور شد: این حجم از روابط مالی در شأن و متناسب با ظرفیت های 2 ملت و دولت نیست و باید با کوشش مسؤولان دولتی و بخش خصوصی این مبادلات افزایش چشم گیری یابد.

موسوی استفاده از ظرفیت های مالی کشورهای همسایه را مهمترین مؤلفه مقابله با تحریم ها برشمرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه تبریز به عنوان مهمترین مرکز استان در شمال غرب کشور، می تواند نقش مؤثری در گسترش روابط با کشورهای قفقاز، اوراسیا و روسیه ایفا نماید، گفت: تعامل بیشتر با مسؤولان اتاق بازرگانی تبریز، بسترهای لازم و مفید برای گسترش روابط مالی و تجاری بین این کشورها را مهیا کند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این ملاقات با تاکید بر اینکه گسترش روابط مالی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور فعالان مالی واقعی در فضای تجاری 2 کشور قابل تحقق است، گفت: تبریز به عنوان بزرگترین مرکز تجاری و صنعتی شمالغرب کشور می تواند در گسترش روابط دو جانبه نقش مؤثری را ایفا نماید.

یونس ژائله با ابراز تأسف از اینکه بعضی افراد که اهلیت تجاری قابل قبولی ندارند با صادرات محصولات بی کیفیت باعث ایجاد ذهنیت های منفی در خریداران خارجی شده اند، گفت: با تعاملات بیشتر فعالان مالی کشور و سفیر ایران در آذربایجان امکان گسترش روابط در راستای صدور محصولات باکیفیت ایرانی در بازارهای قفقاز و روسیه فراهم می گردد.

وی منافع مالی را اصلی ترین مؤلفه گسترش روابط مالی بین دو کشور خواند و یادآور شد: باید فضای جذاب مالی و سودآوری را برای تجار کشورهای همسایه در ایران فراهم آوریم تا آنان با رغبت بیشتری برای همکاری های مشترک اقدام کنند.

ژائله افزایش گردشگران کشور جمهوری آذربایجان در اقصی نقاط ایران را یکی دیگر از راه های گسترش روابط دو جانبه خواند و اضافه نمود: مزیت های ایران در حوزه گردشگری سلامت، فرهنگی، مذهبی این امکان را برای گسترش روابط دو کشور را فراهم می آورد.

وی از سرگیری پروازهای مستقیم تبریز - باکو را از دیگر ملزومات گسترش روابط دو جانبه خواند و ابراز امیدواری کرد با حمایت های سفیر ایران در این جمهوری این پروازها در کوتاه ترین زمان ممکن دایر گردد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز مسائل بانکی تجار را از موارد قابل پیگیری سفارت ایران در جمهوری آذربایجان بیان و اضافه نمود: بدون گسترش روابط بانکی، گسترش روابط مالی امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37010

به "گسترش روابط مالی و تجاری ایران با جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش روابط مالی و تجاری ایران با جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید