237 خانه در میامی به دلیل رانش زمین در آستانه تخریب است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: 237 واحد از مجموع 524 واحد مسکونی ارزیابی شده در منطقه حسین آباد کالپوش شهرستان میامی، به دلیل رانش زمین، در آستانه تخریب است.

237 خانه در میامی به دلیل رانش زمین در آستانه تخریب است

علیرضا فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: 912 واحد مسکونی براساس سرشماری نفوس و مسکن 1395 در منطقه حسین آباد کالپوش وجود دارد که تاکنون 142 واحد به دلیل رانش زمین تخلیه شد.

وی اظهار داشت: اکنون 35 نفر از کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در منطقه حسین آباد کالپوش حضور دارند و ارزیابی 524 واحد مسکونی این منطقه برای تخلیه فوری صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ادامه داد: تاکنون به ساکنان 257 خانه در حسین آباد کالپوش هشدار تخلیه داده شد و در روز گذشته مبلغ پنج میلیون ریال برای اجاره واحد مسکونی جدید به حساب این مالکان واریز شد.

** پرداخت اجاره بها به مردم حسین آباد ادامه می یابد

فلاحی افزود: پرداخت اجاره بها به منظور اسکان در خانه ای جدید به اهالی منطقه حسین آباد کالپوش به مدت 6 ماه و ماهانه پنج میلیون ریال ادامه می یابد.

وی توضیح داد: بسیاری از اهالی حسین آباد که واحدهای مسکونی آنها به دلیل رانش زمین تخریب شده است اکنون در روستاهای همجوار، شهرهای شاهرود و میامی اسکان یافتند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: ملاک پرداخت اجاره بها به افرادی که خانه هایشان را به خاطر خطر رانش زمین تخلیه کردند مراجعه افراد به مسئولان مربوطه مستقر در حسین آباد، تایید فرمانداری، دهیاری، شورای اسلامی روستای حسین آباد و اداره کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان است.

فلاحی اضافه نمود: مشمولانی که تا به حال پیروز به دریافت تسهیلات ماهانه پنج میلیون ریال نشدند به احتمال فراوان مراجعه ای به مسئولان مربوط نداشتند.

** زمین رایگان به مردم حسین آباد کالپوش اعطا می گردد

وی گفت: اکنون کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور در حال مطالعه و آنالیز مناطق امن منطقه کالپوش برای ساخت واحدهای مسکونی جدید هستند، با انتها برنامه های کارشناسی، روند ارایه تسهیلات بدون بازپرداخت و زمین رایگان به اهالی منطقه حسین آباد که خانه هایشان به دلیل رانش زمین تخریب شد اعطا می گردد.

فلاحی افزود: مسئولان محلی پیشنهادهایی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در اطراف منطقه حسین آباد کالپوش ارایه دادند که با آنالیز و اعلام دیدگاه های کارشناسی، مراحل ساخت انجام می گردد.

وی توضیح داد: زمین 63 هکتاری برای ساخت مسکن در اطراف منطقه حسین آباد پیشنهاد شده است که طرح های مطالعاتی آن در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: زمین رایگان تنها به افرادی که واحدهای مسکونی آنها به دلیل رانش زمین تخریب شد پرداخت می گردد، افراد دیگری که قرار است در منطقه معین شده خانه بسازند باید زمین را از اداره کل بنیاد مسکن خریداری نمایند.

به گزارش خبرنگاران، رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.

بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستا است که دست کم 20 هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع شده است.

شهرستان میامی با بیش از 40 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان واقع است و بیش از 80 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می نمایند.

7339/6103

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6223

به "237 خانه در میامی به دلیل رانش زمین در آستانه تخریب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "237 خانه در میامی به دلیل رانش زمین در آستانه تخریب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید