40 فروند شناور در شهر بندرعباس آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر که اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملی کرونا است، گفت آمادگی خدمات دهی به مسافران نوروزی در شهر بندرعباس با 2455 جایگاه به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی فراهم است.

40 فروند شناور در شهر بندرعباس آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی ران با تاکید بر اهمیت طرح تسهیل سفرهای دریایی، به اهداف اجرای این طرح ویژه نوروز در استان هرمزگان اشاره نمود و گفت: هدف از اجرای این طرح که همه ساله به شکل مداوم مدنظر قرار گرفته، تأمین ایمنی سفرهای دریایی، افزایش ایمنی انتهاه ها، شناورها و مسیرهای تردد، هم افزایی ارگان های همکار و تیم های عملیاتی و نیز پیش بینی های لازم برای پاسخ گویی به شرایط اضطرار در مسیرهای دریایی است.

وی ادامه داد: طی سال های 98 و 99 به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، طرح گردشگری دریایی دچار وقفه شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره اقدامات و تدابیر اندیشیده در نیمه دوم امسال در راستای طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز 1401 در استان هرمزگان، بیان نمود: با توجه به افزایش تردد شناورها در ایام مذکور تدابیر و اقدامات گسترده ای انجام می گردد که به منظور تأمین و ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی گردشگران، تا به امروز چندین جلسه با ارگان های همکار و بنادر زیرمجموعه، بازرسان اجرای طرح، همیاران ناجی و برج های کنترل برگزار شده است.

کرجی ران اضافه کرد: از دیگر اقدامات اجرا شده در اجرای هرچه بهتر طرح مذکور در صورت تأیید ستاد ملی کرونا، بازرسی فنی و ایمنی متمرکز به صورت ویژه از شناورهای مسافری متردد به بنادر تابعه از آبان ماه امسال تا فروردین 1401 است.

وی بعلاوه به ظرفیت شناورهای مسافری در شهر بندرعباس اشاره نمود و گفت: درحال حاضر 40 فروند شناور با ظرفیت 4هزار و 92 جایگاه موجود است که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به 2 هزار و 455 جایگاه کاهش پیدا می نماید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مورد اقدامات اجرا شده در راستای ارتقا ایمنی بنادر مسافری، گفت: پیگیری و انجام اقدامات لازم جهت استقرار سیستم اطفاء حریق در بنادر مسافربری، برنامه ریزی حضور 24 ساعته تیم های غواصی، هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در بنادر مسافری، برنامه ریزی جهت تأمین امکانات رفاهی، بهداشتی و امدادی، جذب همیاران ایمنی در بنادر از نفرات بومی دریایی منطقه ها شرق و غرب استان به صورت خرید خدمت جهت ساماندهی و کنترل تردد شناورها و اطمینان از فراهم شدن امکانات ویژه مسافران توانخواه از جمله اقدامات اجرا شده است.

استقرار 38 فروند شناور، 15 تیم غواصی در طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز 1401

به گفته وی در صورت اجرا شدن طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز 1401، 38 فروند شناور شامل 16 فروند شناور خدماتی، 22 فروند شناور همیار ناجی با تیم 2 نفره، 15 تیم غواصی در کل بنادر استان به همراه آمبولانس، آتش نشانی و هلال احمر و 12 تیم بازرسی در بنادر استان مستقر خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تأکید بر هشدارهای مکرر حوزه سلامت مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و سویه های نو، بیان نمود: به رغم آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای طرح تسهیل سفرهایی دریایی ویژه نوروز 1401، برگزاری طرح مذکور منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

جزایر 14 گانه خلیج فارس، مرکز گردشگری دریایی ایران

به گزارش سازمان بنادر و دریا نوردی، کرجی ران در انتها اعلام کرد: استان هرمزگان با دارا بودن بیش از نیمی از آب های تحت حاکمیت ایران که حدود 2 هزار و 200 کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان در دریای عمان تا سواحل خلیج فارس است و دارا بودن جاذبه های دریایی در جزایر 14 گانه خلیج فارس، مرکز گردشگری دریایی ایران محسوب می گردد و طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز نیز همه ساله از 25 اسفند تا 15 فروردین مدنظر قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 71219

به "40 فروند شناور در شهر بندرعباس آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 فروند شناور در شهر بندرعباس آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید