9 قانون صبحانه برای دیابتی ها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پروتئین و چربی به پایدار نگه داشتن سطوح قند خون و احساس سیری تا وعده غذایی بعدی کمک می کنند، از این رو، عصبانیت ناشی از گرسنگی را در میانه های صبح تجربه نخواهید کرد.

9 قانون صبحانه برای دیابتی ها

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی روزانه محسوب می شود که در صورت انتخاب مواد غذایی سالم می تواند فواید سلامت مختلفی را ارائه کند. هیچ فردی نباید وعده غذایی صبحانه را جا بیندازد و این مساله به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت که نیازمند توجه به سطوح قند خون و پایدار نگه داشتن آن هستند، اهمیت دارد.

یک صبحانه سالم برای افراد مبتلا به دیابت باید حاوی پروتئین و فیبر زیاد باشد. در ادامه با چند قانون صبحانه ای که افراد مبتلا به دیابت باید از آن ها پیروی کنند، بیشتر آشنا می شویم.

صبحانه را جا نیندازید

افراد مبتلا به دیابت نوسان های قند خون خود را تجربه می کنند که در صورت پخش کردن غذا های مصرفی در طول روز می تواند پایدارتر باشد. جا انداختن وعده های غذایی مانند صبحانه می تواند به پرخوری در ادامه روز به واسطه گرسنگی و سطوح پایین قند خون منجر شود.

مطالعه ای در سال 2015 که در نشریه Public Health Nutrition منتشر شد، نشان داد بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 که صبحانه می خوردند، در ادامه روز غذای کمتری مصرف می کردند. خوردن صبحانه در زمانی مشابه در هر روز می تواند به پایدار نگه داشتن سطوح قند خون طی روز کمک کند.

صبحانه باید حاوی پروتئین باشد

پژوهش های بسکمک، از جمله مطالعه ای که در نشریه The Journal of Nutrition منتشر شد، نشان داده اند که خوردن یک صبحانه سرشار از پروتئین می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در پیشگیری از افزایش ناگهانی قند خون پس از وعده غذایی کمک کند. البته، این تنها پروتئین نیست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر مردم به این نکته توجه ندارند که چربی شریکی است که در بیشتر منابع پروتئینی وجود دارد. پروتئین و چربی به پایدار نگه داشتن سطوح قند خون و احساس سیری تا وعده غذایی بعدی کمک می کنند، از این رو، عصبانیت ناشی از گرسنگی را در میانه های صبح تجربه نخواهید کرد.

مصرف حداقل پنج گرم پروتئین در وعده غذایی صبحانه را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، یک تخم مرغ کوچک، دو سوم فنجان شیر، یا یک و نیم قاشق غذاخوری کره بادام زمینی می توانند این مقدار پروتئین را تامین کنند. همچنین، شما می توانید با افزودن مقداری مغزدانه به جو دوسر، دانه های آفتابگردان به ماست، یا دانه های چیا به جو دوسر هرچه بیشتر محتوای پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید.

از کربوهیدرات های پالایش شده پرهیز کنید

چه در تلاش برای کاهش وزن خود باشید یا فقط پایدار نگه داشتن سطوح قند خون خود را هدف قرار داده باشید، کربوهیدرات ها نقش بزرگی در این زمینه ایفا می کنند. اما همه کربوهیدرات ها شرایطی مشابه را ایجاد نمی کنند. از کربوهیدرات های پالایش شده بسیار فرآوری شده مانند نان سفید و برخی غلات صبحانه پرهیز کنید، زیرا آن ها به افزایش سریع و ناگهانی قند خون تمایل دارند.

در عوض، غذا های کامل و کمتر فرآوری شده مانند میوه ها و غلات کامل را انتخاب کنید. یک بررسی در سال 2018 که در نشریه Nutrients منتشر شد، نشان داد که یک رژیم غذایی سرشار از غلات کامل می تواند به پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 کمک کند.

غذا های دوستدار دیابت را از منو انتخاب کنید

صبحانه هایی که در رستوران ها ارائه می شوند اگر مراقب نباشید می توانند 1000 کالری یا بیشتر و مقادیر بسیار زیاد از کربوهیدرات ها و چربی را وارد بدن شما کنند. اما این به معنای آن نیست که باید از خوردن صبحانه در بیرون از خانه به طور کامل پرهیز کنید.

در صورت ابتلا به دیابت، مهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید هدف قرار دادن مصرف مقدار مشخصی از کربوهیدرات ها همراه با پروتئین بدون چربی و چربی های دوستدار قلب است.

انتخاب های مختلفی هنگام خوردن صبحانه خارج از خانه وجود دارند و برخی سالم تر از سایرین هستند. برای افراد مبتلا به دیابت، خوردن یک وعده غذایی متعادل - ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی - می تواند به راحتی دست یافتنی باشد. به عنوان مثال، یک ساندویچ صبحانه با گوشت بدون چربی همراه یک مافین تهیه شده از گندم کامل به جای بیسکوئیتی سرشار از چربی یا ماست یونایی با میوه و مغزدانه ها را انتخاب کنید.

فیبر زیاد مصرف کنید

یک بررسی در سال 2019 که در نشریه The Lancet منتشر شد، نشان داد که مصرف یک رژیم غذایی سرشار از فیبر احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و همچنین بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، و سرطان کولورکتال را 16 تا 24 درصد کاهش داده است. یک کاسه غلات صبحانه تهیه شده از غلات کامل همراه با نصف فنجان میوه تازه مانند تمشک یا بلوبری می تواند به افزایش دریافت فیبر شما کمک کند.

همچنین، شما می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری پودر دانه های کتان را به این کاسه اضافه کنید. مطالعه ای در سال 2016 که در نشریه Current Pharmaceutical Design منتشر شد، نشان داد که این دانه های سرشار از فیبر ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 1 و به تاخیر انداختن ظهور دیابت نوع 2 کمک کنند.

جو دوسر مصرف کنید

جو دوسر یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید در قالب یک صبحانه دوستدار دیابت مصرف کنید. هر فنجان جو دوسر حاوی چهار گرم فیبر است و مطالعه ای در سال 2015 که در نشریه Nutrients منتشر شد، نشان داد که مصرف آن به پایدار نگه داشتن سطوح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

محصولات جو دوسر فوری طعم دار را انتخاب نکنید، زیرا به طور معمول حاوی شکر و نمک افزوده هستند و از جو دوسر بسیار فرآوری شده در تهیه آن ها استفاده می شود. در عوض، بلغور جو دوسر را انتخاب کنید.

شیر یا ماست بدون چربی مصرف کنید

طی یک مطالعه با حضور 170 هزار بزرگسال که در بازه سنی 40 تا 69 سال قرار داشتند، پژوهشگران دریافتند شرکت کنندگانی که شیر بیشتری مصرف می کردند، احتمال کمتری دارد به سندرم متابولیک، مجموعه ای از علائم که خطر دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهند، مبتلا باشند. یافته های آن ها در سال 2017 در نشریه Nutrients منتشر شد.

مطالعه ای که در سال 2018 در نشریه Clinical Diabetes منتشر شد، نیز نشان داد ویتامین D. که برای غنی سازی شیر استفاده می شود به بدن در استفاده از انسولین کمک می کند. اگر به مصرف ماست تمایل دارید نمونه های ساده و نه طعم دار را انتخاب کنید.

خارج از چارچوب جعبه غلات صبحانه فکر کنید

وعده غذایی صبحانه را می توانید حول محور مواد غذایی مورد علاقه خود شکل دهید. غذای باقیمانده از شب گذشته، یک پروتئین بار یا یک شیک پروتئینی می توانند در وعده غذایی صبحانه استفاده شوند. فقط حداقل دریافت 15 گرم کربوهیدرات و حداقل پنج گرم پروتئین سالم را هدف قرار دهید.

از ایده های دیگری که می توانید برای وعده غذایی صبحانه مد نظر قرار دهید می توان به کره بادام زمینی و سیب یا موز برش خورده همراه با نان غلات کامل یا مافین تهیه شده از گندم کامل، پوره آووکادو و نان تهیه شده از غلات جوانه زده همراه با اندکی پنیر فتا، و یک اسموتی سرشار از پروتئین که در آن از ماست یا پنیر کاتیج و توت ها استفاده شده است، اشاره کرد.

میوه کامل را به جای آبمیوه انتخاب کنید

آبمیوه منبعی از کربوهیدرات ها و فاقد فیبری است که در میوه کامل وجود دارد. افزون بر این، میوه کامل هنگام صبح اندکی آرام تر از آبمیوه گوارش می شود، از این رو، احتمال افزایش ناگهانی و سریع قند خون کمتر است.

اما اگر همچنان به مصرف آبمیوه تمایل دارید یا قند خون پس از صبحانه شما بالاتر از هدفتان است، می توانید نصف کردن میزان آبمیوه مصرفی یا رقیق کردن آن با آب را مد نظر قرار دهید.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: فرادید
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39453

به "9 قانون صبحانه برای دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 قانون صبحانه برای دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید