I9؛ شات گان پرنده مجهز به 6 روتور! GLAUS؛ پهپاد جدید ارتش آمریکا و شلیک از نارنجک انداز!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هدف انگلستان از توسعه چنین پهپادی یاری به سربازان برای در هم شکستن سیستم پدافند شهری است.

I9؛ شات گان پرنده مجهز به 6 روتور! GLAUS؛ پهپاد جدید ارتش آمریکا و شلیک از نارنجک انداز!

خبرنگاران؛ مجله تصویری سلاح- بریتانیا به تازگی اقدام به طراحی یک پهپاد جدید نموده است که به طور اختصاصی به میادین نبرد تعلق خواهد داشت. این محصول با استفاده از سنسورهای مختلف و همچنین فناوری دید ماشینی قادر به تشخیص دقیق اهداف خود خواهد بود. پس از قرار گیری در موقعیت مناسب، این پهپاد می تواند با تکیه بر شات گان های دوقلوی خود به سمت هدف تیر اندازی نموده و آن را نابود کند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی تایمز، هدف انگلستان از توسعه چنین پهپادی یاری به سربازان برای در هم شکستن سیستم پدافند شهری است. هواپیمای بدون سرنشین i9 علاوه بر محیط های آزاد، در فضاهای داخلی نیز قادر به حرکت، شناسایی اهداف و شلیک به آنها خواهد بود. درست مانند تمام پهپادهای مسلح، این سیستم نیز برای اجرای عملیات شلیک احتیاجمند صدور فرمان از جانب اپراتور انسانی است.

پهپاد i9 می تواند خطرناک ترین قسمت عملیات را بدون احتیاج به درگیری رو در رو و با موفقیت بالا به انجام برساند. با بهره برداری از این محصول، سربازان در اولین قدم درب ورودی را به روش های مختلف شکسته و در ادامه اجازه ورود به i9 را می دهند. گفتنی است که تشخیص اهداف به عنوان دشمن نیز بر عهده اپراتور پهپاد قرار خواهد داشت.

پهپاد i9 یک هگزاکوپتر است، بدین معنی که در مجموع از شش جفت تیغه چرخان برای افزایش ارتفاع بهره برداری می نماید. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط تایمز، طراحان سعی نموده اند که تا جای امکان اثر مکش دیوار را در فراوری این محصول از میان بردارند.

مکش دیوار پدیده ای است که هنگام نزدیک شدن بیش از حد یک پهپاد به دیوار یا سقف رخ می دهد. سطح صاف جریان هوا به سوی پهپاد را مختل نموده و باعث افت ارتفاع یا حتی سقوط آن خواهد شد.

همانطور که اشاره شد یکی دیگر از ویژگی های مهم پهپاد i9، تجهیز به قابلیت دید ماشینی است. در واقع علاوه بر امکان صدور فرمان رویت دشمن از طرف اپراتور، خود محصول نیز می تواند مانند یک خودروی خودران که حرکت را با توجه به موانع جاده ای ضبط شده در حافظه داخلی انجام می دهد، اجسام و افراد پیش رو را با بانک اطلاعاتی بصری ذخیره سازی شده اش مقایسه نموده و دشمن را تشخیص دهد.

و اما نکته ای بسیار مهم؛ انسان ها تنها اهداف i9 نیستند. این پهپاد می تواند به عنوان یک پرنده خشمگین در آسمان پرواز کند و پهپادهای دشمن را به صورت اتوماتیک سرنگون سازد. هنوز تصاویر دقیقی از این محصول در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41581

به "I9؛ شات گان پرنده مجهز به 6 روتور! GLAUS؛ پهپاد جدید ارتش آمریکا و شلیک از نارنجک انداز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "I9؛ شات گان پرنده مجهز به 6 روتور! GLAUS؛ پهپاد جدید ارتش آمریکا و شلیک از نارنجک انداز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید