کومان، رفیق بونوچی و قاتل هندانوویچ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سابقه بازی زیر نظر مربیان بزرگی چون والتر ماتزاری، جامپیرو ونتورا و مارکو سیمونه از کومان یک هافبک باتجربه ساخته. هافبکی که قادر است یکی از بازیکنان کلیدی سپاهان در مسیر قهرمانی لیگ هجدهم باشد.

کومان، رفیق بونوچی و قاتل هندانوویچ

به گزارش خبرنگاران، ولادیمیر کومان قطعا یکی از خریدهای مهم لیگ ایران در فصل جاری است. هافبکی با افتخارات بسیار و رزومه ای پربار که سال ها برای سامپدوریا و باری در سری آ، موناکو در فرانسه، آدانا اسپور در سوپرلیگ ترکیه و کراسنودار در لیگ روسیه بازی نموده و تجربه گلزنی به دروازه بان های بزرگی چون ولکان دمیرل و سمیر هندانوویچ را در کارنامه دارد. هافبک 29 ساله و سابق تیم ملی مجارستان با سابقه بازی زیر نظر مربیان بزرگی چون والتر ماتزاری، ژامپیرو ونتورا و مارکو سیمونه، یک بازیکن باتجربه است. بازیکنی که می تواند یکی از مهره های کلیدی سپاهان در مسیر قهرمانی لیگ هجدهم باشد. از کومان با این روزمه، انتظار درخشش در هفته های آتی را داریم. انتظاری نه زیاد بلکه معقول و منطقی.

امیر اسدی،اگر بخواهیم نمونه ای از جذب بازیکن باکیفیتی خارجی را نام ببریم، قطعا باید به باشگاه سپاهان اشاره کنیم و هافبک مجاری که در نقل و انتقالات پیراهن این تیم را پوشیده. ولادیمیر کومان با رزومه ای پربار و کیفیتی ویژه که در همین 3 بازی نخست خود برای سپاهان نشان داده چه بازیکن قابل اعتمادی است.

کومان 29 سال دارد اما از فصل 2007-2006، بازی در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا را تجربه نموده. او وقتی تنها 17 سال داشت، پیراهن شماره 6 سامپدوریا را پوشید و در سری آ بازی کرد. برای بازیکنی با این سن و سال، حضور در سری آ و البته پوشیدن یک پیراهن مهم در یک باشگاه قدیمی، قطعا کار مشکلی است. کومان اما این مسیر سخت را طی کرد و جایگاهی در ترکیب سامپدوریا به دست آورد.

ونتورا، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا که نتوانست آتزوری را به جام دنیای 2018 برساند، از جمله مربیانی بود که در سامپدوریا به کومان بها داد و از این هافبک مجار استفاده کرد. والتر نووه لینو نیز برای نخستین بار از کومان در سری آ بهره برد و نام او را سر زبان ها انداخت. بعد از سامپدوریا نوبت به آوه لینو و سپس باری رسید تا از وجود کومان در ترکیب خود استفاده نمایند. هافبک سپاهان در باری، بازی کنار لئوناردو بونوچی را تجربه کرد. مدافع فعلی یوونتوس و تیم ملی ایتالیا که در پست خود یکی از بهترین بازیکنان دنیا است.

کومان در فصل 2012-2011 پیراهن موناکو در لیگ دو فرانسه را پوشید. همان تیمی که ابراهیم توره را نیز در اختیار داشت. مهاجم سابق سپاهان و یکی از بهترین خارجی های تاریخ لیگ برتر. کومان با موناکو به لوشامپیونا صعود کرد اما از این تیم به لیگ روسیه و باشگاه کراسنودار رفت. او دو فصل برای کراسنودار بازی کرد و سپس به اورال رفت تا بازی برای این تیم متوسط را در لیگ روسیه تجربه کند.

دو فصل بازی برای گریسدیور در لیگ مجارستان برای کومان روزهای موفقی را به همراه داشت. به همین دلیل هم بود که باشگاه آدانا اسپور در سوپرلیگ ترکیه سراغ او آمد و برای دو فصل جذبش کرد. کومان که در آدانا اسپور هم شرایط مناسبی را تجربه می کرد، ابتدای فصل و با نظر امیر قلعه نویی پیراهن سپاهان را پوشید تا بازی در قاره آسیا را به رزومه پربار خود اضافه کند.

هافبک 29 ساله و سابق تیم ملی مجارستان تا امروز 3 بازی برای سپاهان انجام داده و در همین زمان اندک هم ثابت نموده بازیکن مثمرثمری است. بازیکنی که انبوهی از افتخارات را به دست آورده و در فوتبال مجارستان نیز یک بازیکن شناخته گردیده است.

کومان از سال 2010 تا 2016 عضو تیم ملی مجارستان بوده و در 36 بازی،7 گل به ثمر رسانده. مهمترین گلی که کومان در رده ملی زده، سال 2012 وارد دروازه ترکیه و دروازه بان مشهور این تیم – ولکان دمیرل- گردیده. همچنین کومان سال 2009 و جام دنیای زیر 20 سال که به میزبانی مصر برگزار گردید، همراه مجارستان عنوان سوم را به دست آورده است. او در این بازی ها، 5 گل برای مجارستان زد و بعد از آدیاه از غنا، دومین گلزن برتر جام شد.

در سری آ هم کومان در نقش گلزن ظاهر گردیده است. او نخستین گل خود را سال 2010 و بازی مقابل پالرمو وارد دروازه سالواتوره سیریگو کرد. دروازه بانی که بعدها به پاری سن ژرمن رفت و پیراهن تیم ملی ایتالیا را هم پوشید. او البته در ایتالیا، دروازه سمیر هندانوویچ را هم باز نموده. سال 2010 و بازی سامپدوریا مقابل اودینزه. کومان در این بازی یکی از گل های سامپدوریا را وارد دروازه دروازه بان فعلی اینترمیلان و تیم ملی اسلوونی کرد.

دو فصل قبل و در سوپرلیگ ترکیه، کومان بازهم موفق شد دروازه ولکان دمیرل را باز کند. دروازه بان فنرباغچه که در بازی با آدانا اسپور مغلوب هافبک مجار و فعلی سپاهان شد. این ها بخشی از آمار درخشان کومان در رده باشگاهی و ملی است. بازیکنی که مانند خریدهای قبلی امیر قلعه نویی، می تواند موفق باشد و در لیگ ایران بدرخشد.

سابقه بازی زیر نظر مربیان بزرگی چون والتر ماتزاری، جامپیرو ونتورا و مارکو سیمونه از کومان یک هافبک باتجربه ساخته. هافبکی که قادر است یکی از بازیکنان کلیدی سپاهان در مسیر قهرمانی لیگ هجدهم باشد. از کومان با این روزمه، انتظار درخشش در هفته های آتی را داریم. انتظاری نه زیاد بلکه معقول و منطقی.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 356

به "کومان، رفیق بونوچی و قاتل هندانوویچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کومان، رفیق بونوچی و قاتل هندانوویچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید