آئودی R8 V10 مدل 2020 به زودی به بازار می آید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایتالیایی ها سال هاست که اعتقاد دارند آلمان ها هرچقدر در طراحی و ساخت سدان های لوکس و محصولات کارآمد در کلاس هاچ بک ها تبحر دارند اما در زمینه طراحی و عرضه سوپراسپورت ها قافیه را به ایتالیایی ها واگذار کردند. هرچند آلمان ها نیز برای به رخ کشیدن داشته های شان در این کلاس همواره پای 911 افسانه ای را پیش کشیده اند.

آئودی R8 V10 مدل 2020 به زودی به بازار می آید

هنگامی که کمپانی آئودی در سال 2006 محصول جدید خود را در کلاس خودروهای سوپراسپورت با نام R8 معرفی کرد، بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی در موفقیت یک سوپراسپورت با برند آئودی (که پیش از آن به فراوری خودروهای محافظه کار معروف بود)، دچار شک و تردید بودند و عرضه این خودرو را ریسک بزرگی از سوی مدیران آئودی قلمداد می کردند اما فروش 10 هزار دستگاهی R8 تا سرانجام سال 2008 به خوبی نشان داد که ریسک مدیران آئودی جواب داده و این شرکت توانست با عرضه موفقیت آمیز نسخه های مختلف این خودرو همچون کوپه و نسخه کابریولت یا همان روباز، برای ریش سفیدان آلمانی و ایتالیایی این سگمنت از بازار خودرو خط و نشان بکشد.

شرکت آئودی بالاخره با معرفی نسخه FaceLift (بهینه سازی شده) مدل 2020، ابَر محصولاتی چون مرسدس بنز SL63 AMG، لامبورگینی و فراری را به مبارزه طلبید. نسخه جدید معرفی شده R8 نسبت به مدل پیشین آن حدود 85 کیلوگرم لاغرتر شده که این امر مرهون حذف بعضی لوازم غیرضروری و فراوری دکوراتیو داخلی با مواد سبک تر است. جالب آنکه بدنه آلومینیومی R8 جدید تنها 210 کیلوگرم وزن دارد. R8 مدل 2020 قرار است در پنج گونه هشت سیلندر کوپه و روباز، 10 سیلندر کوپه، روباز و V10 RWS روانه بازار گردد.

پیشرانه نسخه های 10 سیلندر این خودرو از نوع 2/5 لیتری بوده که می تواند 570 اسب بخار فراوری و در اختیار مجموعه انتقال نیرو که قرار دهد که 30 واحد بیشتر از مدل قبلی این خودرو است. همچنین گشتاور این خودرو نیز با افزایش 10 واحدی نسبت به مدل پیشین به 550 نیوتن متر رسیده است. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو برعهده یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک S-Tronic خواهد بود. این جعبه دنده علاوه بر تعویض دنده ها به صورت اتوماتیک، امکان تعویض دنده به صورت دستی را به وسیله اهرم دنده یا شیفترهای پشت فرمان برای راننده مهیا می سازد. طبق اعلام شرکت آئودی، جعبه دنده مذکور در پرفشارترین مواقع انجام وظیفه نیز می تواند تعویض دنده را در زمان کمتر از 1/0 ثانیه انجام دهد.

عقربه سرعت سنج این خودرو تنها 9/3 ثانیه زمان می خواهد تا خود را از رقم صفر به عدد 100 کیلومتر بر ساعت برساند که این زمان حدود 3/0 ثانیه کمتر از شتاب صفر تا 100 مدل پیشین R8 5.2 Spyder است. همچنین عقربه رام نشدنی سرعت سنج این خودرو می تواند به راحتی به مرز عدد 330 کیلومتر بر ساعت برسد. جالب است بدانید که مدل روباز R8، عنوان سریع ترین خودروی روباز (کابریولت) آئودی را از آن خود ساخته است.

صرف نظر از توانایی های حرکتی، چهره ظاهری مدل 2020 آئودی R8 نیز دستخوش تغییراتی چون طراحی جدید جلوپنجره، استفاده از چراغ های جلو و عقب جدید، سراگزوزهای مشکی رنگ و در نهایت نصب دیفیوزر در قسمت انتهایی خودرو شده است. ضمن آنکه برای مدل جدید R8 دو نوع رنگ جدید بدنه (آبی و خاکستری) و سه نوع تودوزی جدید (آلکانترا، فیبرکربنی و تم آبی) قابل سفارش خواهد بود. همچنین مشتریان آئودی می توانند برای نسخه روباز نیز رنگ سبز عقیق را سفارش دهند. گفتنی آنکه قیمت نسخه جدید آئودی R8 از حدود 170 هزار دلار شروع می گردد که این رقم در مدل V10 به 195 هزار دلار می رسد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: دیوار
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18217

به "آئودی R8 V10 مدل 2020 به زودی به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئودی R8 V10 مدل 2020 به زودی به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید