آخرین قول نخست وزیر ژاپن به ترامپ ، چهار نفر برای جانشینی آبه شینزو رقابت می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اعضای حزب لیبرال دموکرات ژاپن درست دو هفته دیگر گرد هم می آیند تا برای انتخاب رئیس تازه تصمیم بگیرند؛ فردی که علاوه بر ریاست حزب حاکم، جانشین آبه شینزو در صندلی نخست وزیری هم می گردد.

آخرین قول نخست وزیر ژاپن به ترامپ ، چهار نفر برای جانشینی آبه شینزو رقابت می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، از آنجا که حزب لیبرال دموکرات در مجلس ژاپن دست بالا را دارد، رئیس این حزب به شکل اتوماتیک مامور تشکیل کابینه می گردد. منابع خبری در توکیو می گویند دست کم چهار نفر برای جانشینی شینزو نامزد شده اند. نخست وزیر ژاپن چند روز پیش اعلام نمود به دلیل مشکل جسمی و بازگشتن بیماری قدیمی دیگر نمی تواند در قدرت بماند و به زودی کناره گیری می نماید.

شینزو که با بیش از 2800 روز حضور در قدرت دیرپاترین نخست وزیر تاریخ ژاپن است، روز دوشنبه احتمالا در آخرین گفتگوی خود با رئیس جمهوری آمریکا به دانلد ترامپ قول داد فرایند محکم تر شدن اتحاد و روابط میان دو کشور حتی با کنار رفتن او همچنان ادامه خواهد یافت اما ناگفته پیداست که جانشین آبه شینزو بلادرنگ پس از ورود به کاخ نخست وزیری با چند بحران عظیم مالی، سیاسی و امنیتی روبه رو می گردد؛ از مالی که با کرونا ضربه خورده تا ترکش های تنش میان چین و آمریکا.

  • دردسر بیماری برای آبه شینزو | نخست وزیر ژاپن از مقام خود استعفا داد

نظرسنجی های عمومی نشان می دهد محبوب ترین گزینه جانشینی نخست وزیر مستعفی از نگاه مردم کسی نیست جز شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع پیشین. هر چند او که از منتقدان سرسخت شینزو بود، برای نخست وزیر شدن موانعی جدی پیش رو دارد. یوشیهیده سوگا که دستیار ارشد و سخنگوی کابینه است، برای نشستن روی صندلی نخست وزیری پشتیبانی بخش هایی مهم از حزب حاکم را با خود دارد، گرچه به اندازه ایشیبا محبوب نیست و همین ممکن است کار او را سخت کند.

بر اساس آماری که خبرگزاری کیودو منتشر نموده، وزیر دفاع پیشین 34 درصد بین مردم محبوب است و سخنگوی کابینه شینزو فقط 14 درصد. در یک نظرسنجی دیگر، ایشیبا با 28 درصد رای مردمی پیشتاز به دست آوردن صندلی نخست وزیری است و تارو کانو، وزیر دفاع فعلی با 15 درصد پس از او در رده دوم واقع شده است. سوگا هم با فقط 11 درصد چهارم است. ایشیبا سال 2018 هم برای رهبری حزب لیبرال دموکرات با شینزو رقابت نموده و ناکام مانده بود.

اعضای حزب لیبرال دموکرات روز سه شنبه درباره برگزاری انتخابات داخلی برای برگزیدن رئیس تازه و جانشین آبه شینزو در روز 14 سپتامبر تصمیم می گیرند. به احتمال فراوان، جلسه اصلی به جای ساختمان مرکزی حزب، در یکی از هتل های توکیو برگزار می گردد تا خطر شیوع کرونا کاهش یابد. رهبر حزب لیبرال دموکرات در نشست 14 سپتامبر حدود یک سال برای نخست وزیر بودن وقت دارد و باید زمینه را برای برگزاری انتخابات سراسری در اواخر اکتبر 2021 فراهم کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39757

به "آخرین قول نخست وزیر ژاپن به ترامپ ، چهار نفر برای جانشینی آبه شینزو رقابت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین قول نخست وزیر ژاپن به ترامپ ، چهار نفر برای جانشینی آبه شینزو رقابت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید