ابراز نگرانی ایران از حضور کمرنگ کشورهای در حال توسعه در سطوح مدیریتی دفتر مقابله با جرم و مواد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کاظم غریب آبادی در سخنانی در نشست مشترک کمیسیون مواد مخدر و کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری سازمان ملل، با استقبال از انتخاب خانم غدا والی، از مصر به عنوان مدیر اجرایی جدید دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل از کوشش های آقای فدوتوف، مدیر فعلی دفتر قدردانی کرد.

ابراز نگرانی ایران از حضور کمرنگ کشورهای در حال توسعه در سطوح مدیریتی دفتر مقابله با جرم و مواد

به گزارش خبرنگاران، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، بر اهمیت در دسترس بودن یک بودجه ثابت، قابل پیش بینی و کافی برای دفتر مقابله جهت تقویت ارائه یاری های فنی از سوی این دفتر به کشورهای در حال توسعه تاکید نمود.

غریب آبادی همچنین ضمن ابراز نگرانی عمیق از چالش های اقتصادی پیش روی هیات بین المللی کنترل مواد مخدر و دبیرخانه آن به دلیل کمبود بودجه عمومی که بر توانایی های آن در تضمین نظارت بر اجرای معاهدات کنترل مواد مخدر اثر می گذارد، گفت: لازم است تا ترتیبات اقتصادی و اداری لازم برای تضمین استقلال کامل اقتصادی و فنی هیات و قادر ساختن آن برای انجام وظایفش ذیل معاهدات مربوطه، اتخاذ گردد.

نماینده دائم کشورمان به همین دلیل تاکید نمود که دریافت هرگونه یاری داوطلبانه توسط هیات، بایستی کاملا شفاف و در راستای ماموریت های اساسنامه ای آن باشد.

سفیر کشورمان در ادامه اضافه نمود: کشورهای عضو انتظار دارند تا دفتر مقابله قبل از معرفی و اجرای هر نوع برنامه و ابتکار جدید در سطوح زیر منطقه ای، منطقه ای و جهانی، و نیز در خصوص فعالیت ها جاری و برنامه ریزی شده، با آن ها مشورت کند.

غریب آبادی با ابراز نگرانی از بعضی اطلاعات موجود در گزارش مدیر اجرایی دفتر مقابله درخصوص نسبت ترکیب جنسیتی کارکنان و همچنین عدم توازن جغرافیایی در کارکنان دفتر، گفت: متاسفانه، کوشش ملموس و موثری از سوی دفتر جهت افزایش حضور نمایندگانی از کشورهای در حال توسعه در ترکیب کارمندان دفتر مشاهده نمی گردد. وی، در این رابطه از مدیر اجرایی خواست تا ضمن ارائه یک برنامه جامع اقدام در این خصوص، کوشش های خود در جهت ایجاد توازن جغرافیایی در کارکنان دفتر مقابله در تمامی سطوح را افزایش داده و نتایج مربوطه را نیز به دو کمیسیون ارائه دهد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18909

به "ابراز نگرانی ایران از حضور کمرنگ کشورهای در حال توسعه در سطوح مدیریتی دفتر مقابله با جرم و مواد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی ایران از حضور کمرنگ کشورهای در حال توسعه در سطوح مدیریتی دفتر مقابله با جرم و مواد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید