ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان چقدر است؟!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در میان ایرلاین های مختلف کشور، هواپیمایی ماهان یکی از خوشنام ترین و پر آوازه ترین ایرلاین ها است که سالانه پروازهای متعددی به مقصدهای مختلف انجام می دهد. شاید بتوان به جرات گفت که در طول روز به بیش از 50 مقصد داخلی و خارجی پرواز دارد و سعی می نماید تا برترین خدمات را به مسافران خود ارائه بدهد. البته بیشتر مسافران نیز به علت کیفیت خدمات و بعلاوه قیمت های مناسب این ایرلاین، آن را در دسته ایرلاین های پرطرفدار قرار داده اند. موضوع مقاله پیش رو ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان است، پس برای اطلاع از این موضوع تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان چقدر است؟!

ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان

یکی از سوالات مسافران برای پرواز با ایرلاین ماهان این است که ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان باید تا چه مقدار باشد؟ براساس قوانینی که در شرکت هواپیمایی ماهان حاکم است مقدار و ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان نباید در مجموع طول و ارتفاع و عرض از مقدار 158 سانتی متر تجاوز کند یا به عبارتی بیشتر از 62 اینچ نباشد. در ضمن وسایل و چمدان ها هر کدام نباید وزنی بالاتر از 30 کیلوگرم داشته باشند. ناگفته نماند که اگر وزن بار شما بیش از 30 کیلوگرم بوده و یا بیشتر از 203 سانتی متر باشد، منعی برای جابجایی ندارد اما بهتر آن است که قبل از ورود به هواپیما با ایرلاین خود و البته فرودگاه هماهنگی های لازم را انجام دهید.

ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان | ساک دستی در کابین

خب همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم موضوع ما پیرامون ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان است اما بد نیست در خصوص ساک دستی داخل کابین و شرایط آن نیز با شما سخن بگوییم. برای داخل کابین هواپیما شما مجاز هستید تا یک کیف یا ساک دستی با ابعادی برابر با 40 55 23 سانتی متر را با خود همراه داشته باشید. وزن مجاز کیف و یا ساک دستی شما اگر مسافر عادی باشید و پروازتان نیز معمولی باشد برای داخل کابین 5 کیلوگرم است که نباید از این مقدار تجاوز کند. این در شرایطی است که پرواز شما چه داخلی و چه خارجی اِکونومی باشد.

حال اگر از پرواز بیزینس استفاده نموده اید، حجم ساک دستی یا کیف شما برای هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی، چیزی در حدود 7 کیلوگرم است که بهتر است از این مقدار تجاوز نکند. اگر وزن ساک یا کیف دستی شما بیشتر از این مقدار معین شده باشد بطور حتم مشمول قانون پرداخت جریمه اضافه بار خواهید شد. بهتر است در کنار اطلاع از ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان، در خصوص ابعاد و مقدار های سایر وسایل که می توانید آن ها را با خود به هواپیما حمل کنید نیز اطلاعات کافی داشته باشید تا در سفر خود دچار مشکل نشوید. بعلاوه براساس ضوابط ایرلاین ماهان شما می توانید در هواپیما و داخل کابین یک پتو، پالتو، عصا، یا چتر نیز با خود به همراه داشته باشید. البته ناگفته نماند که مانند هر ایرلاین دیگری، در ایرلاین ماهان نیز بسته به نوع پرواز بطور حتم خدمات متفاوتی به شما ارائه خواهد شد.

اضافه بار و قوانین مربوطه

اگر بار شما در پرواز با ایرلاین ماهان بیشتر از مقدار معین شده باشد بطور حتم مستلزم به پرداخت هزینه خواهید بود. در اساسنامه این ایرلاین بطور واضح ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان برای مسافران توضیح داده شده و معین شده است. ما نیز در قسمت قبل به این ابعاد و مقدار بصورت واضح اشاره کردیم. البته همانطور که ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان و در کلاس های پروازی مختلف فرق دارد، مقدار بار حمل شده برای هر فرد نیز با توجه به کلاس پروازی متفاوت خواهد بود. ناگفته نماند که مسافران این ایرلاین بعد از پرداخت جریمه می توانند به راحتی و بدون هیچ مسئله ای برای پرواز خود اقدام نمایند.

ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان | بار مجاز در ایرلاین ماهان

بد نیست که در کنار اطلاع از ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان، از مقدار بار مجاز در کلاس های پروازی مختلف چه خارجی و چه داخلی اطلاعات کسب کنید تا دچار مشکل نشوید. بلیط های ایرلاین ماهان در دو دسته یا کلاس پروازی ارائه می شوند. کلاس پروازی اِکونومی و کلاس پروازی بیزینس که در این قسمت بطور مفصل محدودیت های باری در این دو کلاس و برای پروازهای داخلی و خارجی را برای شما توضیح خواهیم داد تا ضمن اطلاع از ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان، از مقدار بار مجاز در هواپیماهای این ایرلاین نیز اطلاع پیدا کنید.

مقدار بار مجاز در اِکونومی کلاس

مسافرانی که در کلاس اِکونومی ایرلاین ماهان اقدام به تهیه بلیط می نمایند برای پروازهای داخلی می توانند یک کیف کوچک به وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین ببرند و 20 کیلوگرم بار را نیز به قسمت بار هواپیما تحویل بدهند. البته ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان معین است که پیشتر به آن اشاره کردیم. البته اگر بار شما بیشتر از این مقادیر باشد با پرداخت جریمه می توانید مسائل را رفع نموده و به پرواز خود ادامه دهید. برای پروازهای خارجی نیز می توانید یک ساک یا کیف کوچک تا وزن 5 کیلوگرم را با خود به درون کابین برده و 30 کیلو بار خود را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید.

  • مقدار بار مجاز در بیزنس کلاس

اگر برای مسافرت با ایرلاین ماهان اقدام به تهیه بلیط در کلاس پروازی بیزینس نموده اید و پرواز شما داخلی است، بهتر اینکه بدانید در کنار ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان که باید مطابق با قوانین این ایرلاین باشد، می توانید یک کیف یا ساک دستی به وزن 7 کیلوگرم را با خود به داخل کابین ببرید و 25 کیلوگرم بار خود را که مجاز به حمل آن هستید به قسمت بار هواپیما تحویل دهید. در پروازهای خارجی این ایرلاین و بیزنس کلاس نیز شما مجاز به حمل یک ساک دستی یا کیف کوچک به وزن 7 کیلوگرم در داخل کابین هستید و البته از قلم نیاندازید که باید بار و چمدان 40 کیلویی خود را نیز به قسمت بار هواپیما تحویل دهید.

یادآوری

این خوب است که با اطلاع از قوانین پروازی ایرلاین خود پیش از پرواز، یک سفر بدون دغدغه و همراه با آرامش را تجربه کنید. برای اطلاع از ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان، پیشنهاد ما این است که باز هم به سایت این ایرلاین سر بزنید و اطلاعات کامل را در سایت این ایرلاین را بخوبی مورد مطالعه قرار دهید. اما بطور حتم می دانید که حمل کردن سلاح های سرد مانند چاقو، کاتر، شمشیر و غیره و بعلاوه سلاح های سرد مانند اسلحه یا کلت منع قانونی دارد و شما به هیچ عنوان اجازه حمل آن ها به داخل هواپیما را ندارید.

ضمن اینکه اگر اشیاء با ارزشی را با خود حمل می کنید زیورآلات، لب تاب، مدارک و یا هرگونه وسیله با ارزشی، بهتر است آن ها را با خود به داخل کابین ببرید چون در صورت بروز هر اتفاقی، ایرلاین ماهان مسئولیتی در قبال آنان نخواهد داشت. اگر برای حمل عتیقه جات و حتی سلاح های گرم و سرد مجوز دارید، می توانید آن ها را به قسمت بار هواپیما تحویل بدهید اما اجازه وارد کردن آنان به داخل کابین هواپیما را نخواهید داشت. باز هم تاکید دارم که برای داشتن یک سفر بدون دردسر با این ایرلاین، بهتر است از ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان اطلاع داشته و مطابق استاندارد اعلام شده عمل کنید. اگر احیانا دارویی نیز با خود حمل می کنید با ارائه نسخه می توانید آن را براحتی با خود به داخل کابین ببرید. فرودگاه و ایرلاین ماهان قوانین سختگیرانه ای برای حمل دارو دارند.

سخن پایانی

با اطلاع پیدا کردن از ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان و همینطور مقدار بار مجاز برای حمل داخل کابین و قسمت بار هواپیما، جزء اطلاعات ضروری هستند که هر مسافری باید پیش از پرواز با هر ایرلاینی و نه فقط ایرلاین ماهان، از آن آگاهی داشته باشد. البته باز هم یادآوری می کنیم که در صورت حمل بار بیشتر از مقدار مجاز معین شده شما می توانید با پرداخت جریمه اضافه بار، مشکل پیشامده را رفع کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 80830

به "ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان چقدر است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد چمدان داخل هواپیمای ماهان چقدر است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید