اتمام مرمت و بازسازی پروژه مشارکتی خانه رئیسی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اتمام مرمت و بازسازی پروژه خانه رئیسی اردبیل اطلاع داد.

اتمام مرمت و بازسازی پروژه مشارکتی خانه رئیسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، کریم لطفی با اعلام این خبر افزود: این اثر تاریخی در سال 95 به ثبت رسیده است و از ابتدای سال 97 اقدام به مرمت و بازسازی آن نموده ایم.

او با اشاره به اتمام بازسازی این پروژه گفت: اهم فعالیت های اجرا شده در این بنا مرمت دیوارهای محیطی اتاق ضلع جنوب غربی، تالار و اتاق های طبقه فوقانی، مرمت هشتی ورودی و راه پله، مرمت سردر ورودی ضلع شمالی، مرمت و رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی، مرمت سنگ ازاره حیاط، مرمت نمای ضلع جنوب غربی،کفسازی اتاقها، نقاشی اتاقهای قسمتهای مرمت شده و مرمت شومینه بوده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به قدمت تاریخی این بنا که به دوره قاجار می رسد، افزود: این بنا در داخل بافت تاریخی شهر اردبیل واقع شده و بر اساس معماری رایج اردبیل(حیاط در جنوب و اعیان در شمال) ساخته شده و دارای مساحتی 844.99 متر مربع زیر بنا است.

لطفی توضیح داد: از ویژگی های خاص این بنا می توان به شبستان زنانه تالار آن اشاره نمود که در گذشته دارای اورسی بوده ودر اوایل پهلوی تخریب و با وضع موجود (با 4 پنجره) مرمت انجام گرفته است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5123

به "اتمام مرمت و بازسازی پروژه مشارکتی خانه رئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام مرمت و بازسازی پروژه مشارکتی خانه رئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید