احتمال کاهش مزد قوت یافت، افزایش مستمری چه خواهد شد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای از احتمال بازنگری در دستمزدهای سال 1401 اطلاع داد.

احتمال کاهش مزد قوت یافت، افزایش مستمری چه خواهد شد؟

محمدرضا پورابراهیمی در صحبت هایی تامل برانگیز به شایعات مربوط به احتمال کاهش حداقل دستمزدهای شورای عالی کار قوت داد.

خبرگزاری دانشجو به نقل از این نماینده مجلس نوشت: تورم دو-سه هفته اخیر نتیجه مشخص غیر کارشناسی حداقل مزد است. تصمیم گیری در این خصوص با رئیس جمهور است و محتمل است طی هفته های آینده دستمزد 1401 مورد بازنگری قرار بگیرد.

در ادامه این صحبتها آمده است: افزایش 57 درصدی دستمزدهای سال 1401 با شرایط تورمی همخوانی ندارد. تاوان افزایش غیر منطقی را در وهله اول کارگران خواهند. پیش بینی می گردد با این افزایش کارگران کارگاه های کوچک 25 درصد تعدیل شوند.

سابقه اعتراض به افزایش مزد 1401

این صحبتها درحالی است که پیش از این شورای عالی کار به صورت فوق العاده برای بازبینی دستمزدهای سال 1401 تشکیل جلسه داده بود.

مطابق نقل قولهای این جلسه قرار بود بخش مربوط افزایش مزد سایر سطوح مورد بازنگیری قرار بگیرد. اما در نهایت این جلسه بی نتیجه خاتمه یافت و افزایش دستمزدها به قوت باقی ماند.

برابر مصوبه سال گذشته شورای عالی کار دستمزد سال 1401 کارگران به اندازه 57 درصد برای حداقل بگیران و 38 درصد برای سایر سطوح زیاد شد.

روز گذشته نیز تشکلهای بازنشستگی اعلام کردند سازمان تامین اجتماعی به استناد همین مصوبه، مستمری های سال 1401 را زیاد نموده است.

با این حال صحبت های امروز رئیس کمیسون مالی مجلس باردیگر احتمال کاهش دستمزدها را تقویت کرد. اتفاقی که اگر بیفتد بر افزایش حقوق کارگران بازنشسته و مستمربگیران سازمان تامین اجتماع تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 76497

به "احتمال کاهش مزد قوت یافت، افزایش مستمری چه خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال کاهش مزد قوت یافت، افزایش مستمری چه خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید