اختلاف 37 درجه ای دما در دو نقطه کشور

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در اغلب مناطق کشور وزش باد قابل ملاحظه است، گفت: فردا اهواز با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرم ترین و شهر کرد با دمای یک درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

اختلاف 37 درجه ای دما در دو نقطه کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، صادق ضائیان در تشریح آحرین شرایط جوی کشور گفت: بعد از ظهر امروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان های نوار غربی کشور، دامنه زاگرس مرکزی و البرز غربی پیش بینی می شود که این شرایط به دلیل ورود سامانه بارشی به کشور است. همچنین بارش تگرگ در مناطق مستعد محتمل است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه در بخش هایی از شمال شرق و مرکز کشور استان های ساحلی خزر، همچنین استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و البرز غربی و نوار غربی کشور وزش باد شدید موقت، رگبار باران ورعد و برق پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و سازمان هواشناسی گفت: روز آینده 21 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور وزش باد قابل ملاحظه است، ضمن آن که گرد وخاک و کیفیت هوا همچنین کاهش دید در نوار غربی کشور پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان های واقع در نوار شمالی کشور وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود، ضمن آنکه در بخش هایی از مرکز و شرق کشور بارش پراکنده داریم.

وی گفت: روز چهارشنبه 24 اردیبهشت در شمال شرق، شرق و شمال غرب کشور بارش پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و سازمان هواشناسی افزود: روزهای 22 و 23 اردیبهشت به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی در استان های ساحلی خزر کاهش دما پیش بینی می شود. همچنین از اواخر وقت روز یکشنبه و همچنین روز دوشنبه 22 اردیبهشت دریای خزر مواج است.

ضیائیان گفت: طی دو روز آینده مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود و سه شنبه هفته جاری تنگه هرمز، غرب دریای عمان و مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 28 و 17 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه در استان هایی نظیر گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات استان های البرز و تهران رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود و روز دوشنبه این شرایط در آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و آذربایجان غربی حاکم است. بنابراین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می شود توقف در حاشیه رودخانه ها انجام نشود و صعود به ارتفاعات متوقف شود.

وی افزود: روز آینده در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، یزد، فارس، اصفهان، بوشهر، جنوب سمنان، جنوب تهران و استان مرکزی وزش باد شدید و گردوخاک به همراه کاهش کیفیت هوا پیش بینی و توصیه می شود. پوشش های گلخانه ای و سازه های موقت محکم شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31378

به "اختلاف 37 درجه ای دما در دو نقطه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف 37 درجه ای دما در دو نقطه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید