اخذ ویزای مولتی کانادا ، شرایط ویزای 5 ساله کانادا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ویزای مولتی کانادا برای اتباع خارجی است که بیش از یکبار و به صورت مکرر قصد سفر به کشور کانادا را دارند. مدت اعتبار این ویزا 10 سال می باشد اما از آنجایی که اعتبار پارسپورت ایرانی 5 سال است ویزای مولتی کانادا با اعتبار 5 ساله برای ایرانیان صادر می گردد که به ویزای مولتی پنج ساله هم معروف است. باید به این نکته هم اشاره نمود که در هر سفر با ویزای مولتی پنج ساله به کشور کانادا، مدت اقامت در کانادا حداکثر 6 ماه می باشد و پس از اتمام این دوره باید از کشور خارج شد.

اخذ ویزای مولتی کانادا ، شرایط ویزای 5 ساله کانادا

چه تفاوتی بین ویزای یکبار ورود (سینگل) با ویزای مولتیپل کانادا وجود دارد؟

تفاوت اصلی بین این دو نوع ویزا در تعداد دفعات ورود به کانادا می باشد، برای ویزای سینگل تنها اجازه ورود به کانادا برای یک دفعه وجود دارد و برای ویزای مولتیپل کانادا امکان ورود به دفعات است.

ویزای مولتی یا ویزای چندگانه کانادا این اجازه را به شما می دهد که در هر دفعه سفرتان به کانادا به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. البته مدت اعتبار ویزای مولتی بسته به تاریخ اعتبار پاسپورتتان از 10 سال تا یک ماه قبل از تاریخ انقضا پاسپورتتان صادر می گردد. یعنی اگر پاسپورت شما 5 سال اعتبار دارد ویزای مولتی 5 ساله کانادا صادر خواهد شد. و این نکته را نباید فراموش کنید که شما باید قبل از تاریخ انقضا ویزایتان به کانادا برسید. اگر شما قصد سفر به کانادا را دارید و شرایط شما برای ویزای مولتی مناسب باشد بهتر است که به جای ویزای سینگل برای ویزای مولتی 5 ساله کانادا اقدام نمایید، این ویزا برای افرادی که سفرهای بسیاری به کانادا دارند بسیار مناسب می باشد. زمان لازم جهت اخذ ویزای کانادا بسته به شرایط مختلف پفراینده دارد، به طور معمول بین دو ماه الی چهار ماه طول می کشد.

با ویزای یکبار ورود تنها برای یک دفعه از این ویزا جهت سفر به کانادا می توانید استفاده نمایید. در زیر نمونه دلایلی که برای شما ویزای یکبار ورود را صادر می نمایند قید شده است :

- شما شامل معافیت اقتصادیاتی شده اید و هدف سفرتان به کانادا محدود است (مثلا برای ملاقات رسمی با یک ملیت خارجی)

- شما در یک رویداد خاص که تنها یک زمان خاص در کانادا برگزار می گردد شرکت کردید.

در بیشتر موارد وقتی شما یک بار کانادا را ترک کردید، برای ورود مجدد به کانادا احتیاج به ویزای تازه خواهید داشت. اگر شما بطور مستقیم به ایالات متحده یا سنت پیر و میلکون سفر می کنید برای سفر به کانادا احتیاجی به ویزای تازه توریستی ندارید.

شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای اقامت موقت به اتباع خارجی اجازه بازدید از کانادا یا ملاقات از خانواده را می دهد. در بعضی موارد امکان تحصیل یا کار برای شما در کانادا وجود دارد. بر اساس قوانین اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا و آن چه که در ویزای شما ثبت شده است، معین می گردد که شما مجاز به کار و یا تحصیل در طول مدت اقامت خود هستید یا خیر. علاوه بر این، اگر دوره تحصیل شما کمتر از 6 ماه باشد، یک ویزای اقامت موقت بدون مجوز تحصیلی برای شما کافی می باشد. یک ویزای اقامت موقت مولتی به شما این اجازه را می دهد که در طی 5 سال و دوره های 6 ماهه بدون احتیاج اقدام مجدد برای ویزا به طور مکرر به این کشور رفت و آمد داشته باشید.

چه کسانی شرایط لازم جهت اخذ ویزای مولتی را دارند؟

برای هر نوع ویزای اقامت موقت، مأمور مهاجرت بایستی تأیید نماید که شما قوانین و الزامات حفاظتی مهاجرت و پناهندگی را رعایت خواهید کرد و مطمئن گردد که شما تنها برای یک دوره محدود قصد اقامت در کانادا را دارید و بعد از اتمام آن کشور را ترک خواهید کرد و بعلاوه :

- رضایت مأمور مهاجرت را جهت ترک کشور بعد از اتمام ویزا جلب نمایید.

- شما باید نشان دهید که پول کافی جهت مخارج خود و اعضای خانواده تان در کشور کانادا در اختیار دارید و توانایی ترک کشور و برگشت به خانه تان را دارید.

- تمایلی به کار یا تحصیل در کشور کانادا ندارید مگر این که مجوز آن را داشته باشید.

- به قوانین احترام می گذارید و هیچ گونه سابقه کیفری و جنایی نداشته باشید.

- خطری برای امنیت کشور کانادا ندارید.

- هر گونه مدرک و سند اضافی که مأمور مهاجرت از شما تقاضا نموده است را ارائه نمایید.

- در سلامت باشید (در صورت لزوم احتیاج به انجام معاینات پزشکی می باشد.)

در طی این مدت، به تمام متقاضیان پفراینده های ویزای اقامت موقت، ویزای مولتی ارائه شده است و حتی بعضی از آنها که برای ویزای یک بار ورود تقاضا داده اند هم ویزای مولتی دریافت نموده اند.

چه مدارکی جهت اخذ ویزای مولتی کانادا ضروری است؟

- اصل پاسپورت معتبر به همراه پاسپورت های قبلی که در آن ها ویزا دارید.

- یک قطعه عکس 3.5*4.5

- ترجمه شناسنامه

- ترجمه سند ازدواج (اگر با همسرتان سفر می کنید)

- گواهی اشتغال به تحصیل بچه ها (در صورت سفر با شما)

- تکمیل فرم معینات فردی برای هر یک از اعضای خانواده و متقاضیانی که قصد سفر دارند

- ارائه مدارک اقتصادی از جمله نامه مهر شده تمکن اقتصادی به زبان انگلیسی از بانک و پرینت گردش شش ماهه حساب بانکیتان که مقدار عایدی ماهانه شما در آن قید شده است. (در صورت وجود هر گونه مدرک اقتصادی دیگر مانند اوراق بهادار یا سپرده های بلند مدت بهتر است که آن ها را هم ارائه نمایید)

- ترجمه سند یا اسناد ملکی

- مدارک شغلی مورد نظر در زیر به آنها اشاره شده است :

کارمندان : گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی بر روی سر برگ شرکت که شامل تاریخ آغاز به کار، اسم شغل، عایدی ماهانه و سالیانه، نام سرپرست و مدیر شما و موافقت برای مقدار مرخصی شما به همراه ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر

کارفرمایان : ترجمه آگهی تأسیس روزنامه رسمی و آخرین تغییرات شرکت، ترجمه سوابق بیمه و فیش حقوقی کارمندان شما برای دو ماه آخر، آخرین فهرست اقتصادیاتی پرداخت شده و نامه مهر شده تمکن اقتصادی شرکت از بانک به زبان انگلیسی

بازرگانان : ترجمه کارت بازرگانی، ترجمه گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین فهرست اقتصادیاتی پرداخت شده، ترجمه فهرست سوابق بیمه ای و پرداخت بیمه

مهندسان : ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت

صاحبین مشاغل آزاد مانند کارخانه داران : ترجمه مدارک شامل پروانه بهره برداری، جواز کسب و آخرین فهرست اقتصادیاتی پرداخت شده و ترجمه فهرست پرداخت بیمه خود و کارمندان

بازنشستگان : ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماهه بازنشستگی

- ارائه دعوت نامه دارای مهر و امضای دفاتر اسناد رسمی کانادا قرار گرفته (باید اطلاعات کامل متقاضی ویزا و شخصی که او را دعوت نموده به همراه آدرس محل اقامت، تلفن و سایر موارد که در قسمت دعوتنامه توضیحات کامل آن آورده شده، قید شده است.)

- ترجمه رضایت نامه محضری همسرتان در صورتی که با فرزند خود قصد سفر دارید و همسرتان در این سفر همراهیتان نمی نماید.

فرایند و فرایند ویزای 5 ساله کانادا (مولتی) چگونه است؟

جهت درخواست ویزای مولتی، باید فرم مربوطه و اسناد درخواستی که شامل مدارک اقتصادی، هویتی و ... را تدارک نمایید و وجه ویزا را هم پرداخت نمایید.

- در طی این فرایند شما احتیاج به انجام انگشت نگاری، عکس و معاینات پزشکی (در صورت تشخیص افسر اداره مهاجرت) دارید.

- فرایند درخواست ویزا را باید خارج از کشور کانادا تقاضا نمایید و در بدو ورود به کشور کانادا امکان دریافت ویزا وجود ندارد.

- اگر اعضای خانواده شما قصد بازدید از کشور کانادا را دارد، آنها باید فرم های جداگانه ای را پر نمایند، هر چند شما می توانید پفراینده های خود را همه با هم ارسال نمایید و از یک رسید پرداخت کلی برای تمامی پفراینده ها استفاده نمایید.

فرآیند درخواست ویزای اقامت موقت مولتی فرایندی پیچیده است، بنابراین ما می توانید به شما در این فرایند و فرایند یاری نمایید و این طوری مدرک مهمی را فراموش نخواهید کرد.

قیمت اخذ ویزای مولتی کانادا به چه صورت است؟

برای خیلی افراد ممکن است که این سوال پیش آمده باشد که قیمت اخذ ویزای مولتی کانادا به چه صورت است؟ در جواب این سوال باید گفت که هزینه ویزای مولتی کانادا شامل فاکتور های مختلفی می گردد که بر روی قیمت اخذ ویزای مولتیپل کانادا تأثیر می گذارد، یکی از این فاکتور ها نوع دعوتنامه و برنامه سفر است. بعضی از هزینه های دیگر ویزای کانادا شامل هزینه های رسیدگی به پفراینده، انگشت نگاری و هزینه معاینات پزشکی هم می گردد.

ویزای مولتی کانادا بدون شینگن به چه صورت است؟

اخذ ویزای مولتی کانادا بدون ویزای شینگن امری غیر ممکن نیست. داشتن ویزای شینگن یک مزیت برای صدور ویزای شما محسوب می گردد و می تواند این اطمینان را به افسر پفراینده بدهد که شما پس از بازدید از کشور کانادا، قصد بازگشت به کشورتان را دارید. با این تفاوت که بدون داشتن ویزای شینگن، پفراینده ویزای شما ریسک بالایی را متحمل می گردد و حتی ممکن است منجر به رد شدن ویزای شما گردد، زیرا افسر پفراینده هنگام آنالیز پفراینده شما باید اطمینان حاصل پیدا کند که شما قصد ماندن در کشور کانادا را ندارید و هدف شما تنها بازدید از کشور کانادا است.

توجه داشته باشید که که شما تاریخچه سفر مناسب و قابل قبولی داشته باشید و به کشور های فراوانی از جمله چین، ماکائو، هند و ... سفر نموده اید. (. برای آگاهی از شرایط دعوتنامه کانادا کلیک کنید.) ویزای شینگن برای اثبات بازگشت شما از کانادا می باشد؛ با داشتن ویزای شینگن به افسر کانادا تفیهم می گردد که اگر قصد ماندن در کشور دیگری را داشته اید در همان کشور عضو اتحادیه اروپا درخواست اقامت خود را مطرح می کردید. پس اگر دارای سفر هایی به کشورهای دیگر بوده اید و مدارک دیگر شما برای دریافت ویزای مالتیپل کانادا کامل است اجباری برای دریافت ویزای شینگن نخواهید داشت. فقط داشتن ویزای شینگن شانس شما را برای موفقیت در دریافت ویزای مولتی کانادا افزایش خواهد داد.

در این میان حواستان به کلاهبرداری های شرکت ها باشد، امکان دارد بعضی شرکت ها به شما پیشنهاد استفاده از برچسب ویزای شینگن تقلبی را بدهند که استفاده از آن به معنای جعل سند است و بدون داشتن مهر ورود و خروج کشور های شینگن اعتباری ندارد و در صورتی که مسئول ویزای کانادا متوجه ویزای شینگن جعلی گردد، شما را به مدت 5 سال از اخذ ویزای کانادا محروم می نماید.

شرکت ما با داشتن وکلا و متخصصین حرفه ای در زمینه مهاجرت می تواند شانس اخذ ویزای مولتی شما را افزایش دهد، بنابراین به ما اجازه بدهید تا به شما در ارائه برترین پفراینده جهت اخذ ویزای مولتی یاری نماییم. ما شناخت کامل به فرایند پفراینده های ویزای توریستی مولتی داریم و به هزاران فرد یاری کردیم که به طور موفقیت آمیز ویزای مولتی کشور کانادا را دریافت نمودند، می توانیم به شما هم در این زمینه مشاوره و هدایت دهیم. ما با 12 سال سابقه فعالیت در زمینه ویزا و مهاجرت کانادا، آگاهی کافی از مدارک مورد احتیاج اداره مهاجرت کانادا در اختیار داریم. از امروز برای ارزیابی پفراینده تان آغاز کنید. فرم ارزیابی مهاجرت را پر نمایید و همکاران ما در کمتر از 24 ساعت به آنالیز پفراینده شما خواهند پرداخت.

برای آگاهی از شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا کلیک کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پرواز نیکان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61877

به "اخذ ویزای مولتی کانادا ، شرایط ویزای 5 ساله کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ ویزای مولتی کانادا ، شرایط ویزای 5 ساله کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید