ادامه سریال مرگ بچه ها در هوتگ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پس از مرگ فاطمه شش ساله و یحیی دوساله در شهریور سال گذشته در هوتگ، روستای شیخان کرگ شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان، این بار قرعه به نام یحیی بلوچ، شش ساله از اهالی همین روستا افتاد تا آمار بچه ها غرق شده در هوتگ به سه نفر برسد.

ادامه سریال مرگ بچه ها در هوتگ

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران، هوتگ، گودال هایی است که مردم بعضی روستا های سیستان و بلوچستان و حیوانات از آن به طور مشترک برای نوشیدن آب یا شست وشو استفاده می نمایند، اما حالا همین هوتگ ها شده اند قاتل بچه های کم سن و سال روستایی مثل یحیی که به هوای بازی و شیطنت های بچه هاه به هوتگ ها نزدیک می شوند.

تماس های چندباره مان برای مصاحبه با پدر یحیی در خصوص روز حادثه، راه به جایی نمی برد. گوشی تلفن همراه او یا در دسترس نیست یا بدون برقراری ارتباطی قطع می گردد. پس از بی نتیجه بودن کوشش ها برای برقراری تماس با پدر کودک با کاظم گرگیج، دهیار این روستا تماس می گیریم. او در مصاحبه با جام جم در خصوص مرگ یحیی می گوید: پدر و مادر یحیی بار ها به او هشدار داده و گفته بودند تحت هیچ شرایطی به هوتگ ها که بین دو تا سه متر عمق دارد، نزدیک نگردد و اطراف آن بازی نکند، اما یحیی کودک بود و بازیگوشی می کرد. روز حادثه ساعت 3 بعدازظهر، یحیی همراه چند کودک خردسال مشغول بازی شد، اما ناگهان پایش لیز خورد و داخل هوتگ سقوط کرد. پسردایی یحیی که همراه او بود، با همبازی های دیگرش به سرعت به خانه یحیی رفتند تا به پدر و مادرش اطلاع دهند چه اتفاقی برای او افتاده است و یاری بیاورند.

درحالی که پدر و مادر یحیی به شدت نگران یحیی بودند، از آن طرف مرد افغانی که حوالی محل وقوع حادثه مشغول کار بود، متوجه افتادن یحیی در هوتگ شد. او به درون آب پرید تا پسربچه را نجات دهد، اما کار از کار گذشته و یحیی در آب غرق شده بود. بااین حال اهالی روستا و پدر و مادر یحیی پس از رسیدن به هوتگ، یحیی را ابتدا به درمانگاه سنگان و سپس درمانگاه نوبندیان منتقل کردند، ولی کوشش کادر درمان برای احیای یحیی به نتیجه نرسید.

به گفته گرگیج، مردم روستای شیخان کرگ و بسیاری از روستا های سیستان و بلوچستان با کمبود آب سالم نوشیدنی روبرو هستند. با این که بسیاری از روستا ها لوله کشی آب دارند، اما آبی که در لوله ها جریان دارد، شور است و قابل نوشیدن نیست. برای همین مردم به استفاده از هوتگ ها روی آورده اند که هرازگاهی حوادث تلخ این چنینی نیز رخ می دهد.

دهیار روستای شیخان کرگ می گوید: تن ها درخواست ما از مسؤولان و همچنین خیران استان و شهرستان این است که اطراف هوتگ ها را حصارکشی نمایند. متاسفانه بسیاری از اهالی روستا بیکار یا کارگر هستند و به صورت شخصی توانایی تأمین هزینه های مربوط به حصارکشی را ندارند. از مسؤولان درخواست می کنیم اطراف هوتگ ها را حصارکشی نمایند تا خانواده ها شاهد مرگ بچه ها و عزیزان خود نباشند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59092

به "ادامه سریال مرگ بچه ها در هوتگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه سریال مرگ بچه ها در هوتگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید