ادعای رئیس ختافه: فاصله زیادی تا جذب مسی و گواردیولا نداشتیم، بارسلونا، مورینیو را به عنوان جانشین ریکارد می خواست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس باشگاه ختافه مدعی شد که این باشگاه تا جذب مهاجم آرژانتینی و سرمربی پیشین آبی و اناری ها فاصله زیادی نداشته است.

ادعای رئیس ختافه: فاصله زیادی تا جذب مسی و گواردیولا نداشتیم، بارسلونا، مورینیو را به عنوان جانشین ریکارد می خواست

به گزارش خبرنگاران، آنخل تورس رئیس باشگاه ختافه مدعی شد که ممکن بود لیونل مسی و پپ گواردیولا، دو عامل اصلی 14 قهرمانی بارسلونا در فاصله سال های 2009 تا 2011 ممکن بود سر از این تیم مادریدی درآورند.

مسی سال 2004 اولین بازی اش را برای بارسلونا انجام داد و سال 2005 پس از ارائه یک نمایش فوق العاده مقابل یوونتوس، به شدت نظر این باشگاه ایتالیایی را جلب کرد، طوری که بانوی پیر همان سال برای خرید او دست به کار شد، اما پیروز نشد.

اکنون آنخل تورس می گوید که ختافه هم قصد داشت مسی را جذب کند و فرانک ریکارد سرمربی سابق کاتالان ها با وجود اینکه در ابتدا خیلی با انتقال ستاره آرژانتینی مخالف نبود، در آخرین دقیقه از این کار منصرف شد.

تورس به نشریه مارکا گفت: در سال اول یا دوم حضور مسی در تیم اصلی بارسلونا ما تقریباً قرارداد بردن او به ختافه به عنوان بازیکن قرضی را بسته بودیم، اما در نهایت ریکارد قبول نکرد و ما هم دست خالی برگشتیم.

مسی نه تنها به ختافه نرفت بلکه سال 2007 یکی از بهترین گل های دوران بازیگری اش را با دریبل زدن بیش از نیمی از بازیکنان این تیم از میانه میدان، در جام حذفی اسپانیا به ثمر رساند، گلی که با گل به یادماندنی دیه گو مارادونا مقابل انگلیس در جام جهانی 1986 مقایسه می گردد.

یک سال بعد از آن ختافه تا آستانه جذب دیگر اسطوره کاتالان ها پپ گواردیولا پیش رفت، اما این بار هم بگیریستاین مدیر فوتبال سابق کاتالان ها دست رد به سینه آنخل تورس زد.

تورس گفت: ما برای قرعه کشی رقابت های اروپایی (لیگ قهرمانان و جام یوفا) به سوئیس رفته بودیم و فرصتی پیش آمد که من با بگیریستاین صحبت کنم. برنامه این بود که میشل لادروپ (سرمربی وقت ختافه) راهنمایی بارسلونا را برعهده بگیرد و ما هم گواردیولا را از تیم B آنها بگیریم. آن موقع خوان لاپورتا (رئیس سابق بارسلونا) مطمئن نبود که می خواهد به گواردیولا اعتماد کند و ژوزه مورینیو و لادروپ گزینه هایش برای جانشینی ریکارد بودند.

لاپورتا در نهایت به گواردیولا اعتماد کرد و از اعتمادش هم پشیمان نشد، چرا که او به اولین و تنها سرمربی تاریخ بارسلونا تبدیل شد که در یک فصل شش جام (همه جام های ممکن) را برده است و دو بار با این تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

گواردیولا سال 2012 از بارسلونا جدا شد و از آن موقع به بعد دیگر هرگز به این تیم برنگشته است. البته خوان لاپورتا (نامزد دوره بعدی انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا) وعده داده است در صورت پیروزی در این انتخابات سعی می نماید گواردیولا را برای بازگشت به نوکمپ متقاعد کند. تورس هم امیدوار است که چنین اتفاقی رخ دهد.

او گفت: امیدوارم که لاپورتا برگردد اگرچه من نمی دانم که آیا بازگشت ها به یک تیم همواره خوب هستند یا نه.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32215

به "ادعای رئیس ختافه: فاصله زیادی تا جذب مسی و گواردیولا نداشتیم، بارسلونا، مورینیو را به عنوان جانشین ریکارد می خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای رئیس ختافه: فاصله زیادی تا جذب مسی و گواردیولا نداشتیم، بارسلونا، مورینیو را به عنوان جانشین ریکارد می خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید