ارتش سودان به فرایند سیاسی توام با احترام به قانون اساسی روی بیاورد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه آفریقا بیان کرد که نظامیان سیطره یافته بر حاکمیت سودان باید گامهایی فوری در راستای ازسرگیری نظام قانونی بردارند.

ارتش سودان به فرایند سیاسی توام با احترام به قانون اساسی روی بیاورد

موسی فقی محمد رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا دیروز شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که تحولات سیاسی سودان از کودتای 25 اکتبر، به ویژه اعلام تشکیل شورای حاکمیت نو به وسیله ارتش این کشور را همچنان پیگیری می نماید.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه طرفین سیاسی سودان هنوز از رسیدن به اجماع درباره انتقال دموکراسی فاصله دارند خاطرنشان کرد که به همین علت است که طبق نتایج نشست 1041 شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در 26 اکتبر به خواسته های ملت سودان پاسخ داده نمی گردد.

در ادامه این بیانیه، محمد مجددا از دستگاههای نظامی سودان می خواهد که بی درنگ به فرایند سیاسی سودان روی بیاورند، فرایند سیاسی که باعث بازگشت به نظام قانونی مطابق با سند قانون اساسی تصویب شده در آگوست 2019 و توافقنامه صلح جوبا که در تاریخ 3 اکتبر2020 به امضا رسید، گردد.

طبق این بیانیه، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا به منظور برآورده ساختن خواسته شورای صلح و امنیت و با هدف تشویق طرفین سیاسی سودان به راه چاره فوری برای بحرانهای اخیر، به زودی هیئتی را به این کشور اعزام می نماید.

این بیانیه پیش از تظاهرات اخیر سودانی ها در اعتراض به سیطره نظامیان بر حاکمیت کشور صادر شد. کمیته مرکزی پزشکان سودان خاطرنشان کرد که 6 تن از شهفرایندان این کشور در تظاهرات دیروز به دست نظامیان کشته شدند.

اتحادیه آفریقا پیش تر فعالیتهای سودان در این نهاد را در پی کودتای نظامی اخیر در این کشور، تعلیق نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 68393

به "ارتش سودان به فرایند سیاسی توام با احترام به قانون اساسی روی بیاورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش سودان به فرایند سیاسی توام با احترام به قانون اساسی روی بیاورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید