از بین بردن سیاهی دور چشم به یاری آرایش و ماسک های خانگی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سیاهی دور چشم به دلایل مختلفی مثل ژنتیک، کمبود خواب، رژیم غذایی نامطلوب و استفاده از بعضی داروها ایجاد می گردد. با استفاده از ماسک های خانگی و مواد آرایشی مناسب می توان به درمان و محو کردن این تیرگی ها یاری کرد.

از بین بردن سیاهی دور چشم به یاری آرایش و ماسک های خانگی

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - سیاهی دور چشم در واقع به تیره شدن پوست زیر چشم گفته می گردد که معمولاً به رنگ های آبی، بنفش و قهوه ای دیده می گردد. این معضل به دلایل مختلفی اتفاق می افتد، مثلاً اگر در سنین جوانی به این عارضه مبتلا شده اید، احتمالاً این تیرگی ها ژنتیکی است و آن را از پدر و مادرتان به ارث برده اید. در غیر این صورت، کبودی های زیر چشم ناشی از شب بیداری ها، استفاده از لپ تاپ و موبایل، نوسانات هورمونی، آلرژی و استفاده از دارو های خاص است. کم آب شدن بدن یا مصرف بیش از حد نمک هم از دیگر فاکتور های بروز تیرگی های زیر چشم هستند. در این گزارش راه چاره هایی برای درمان این تیرگی ها یا محو کردن آن ها با یاری متد ها و مواد آرایشی فرا می گیرید.

درمان سیاهی دور چشم با ماسک ها

همانطور که اشاره شد، سیاهی دور چشم به دلایل مختلفی ایجاد می گردد و نحوه بروز آن نیز در هر فرد متفاوت است. اما در یک فرآیند کلی، سیاه و کبود شدن دور چشم به دلیل ضعیف شدن مویرگ های خون رسان اطراف چشم، کاهش سرعت حرکت خون در این مویرگ ها و ورود مایع میان بافتی زیر پوست به این منطقه است. این پدیده معمولاً در اثر خستگی چشم ها و بالا رفتن مقدار نمک یا کمبود آب در بدن اتفاق می افتد. همان طور که در تصویر زیر به خوبی نمایش داده شده است، با از بین رفتن قدرت کلاژن سازی، فیبر های پروتئینی که مسئولیت نگهداری از سلول ها را به عهده دارند، ضعیف و تخریب می شوند. ماسک های دور چشم می توانند با آبرسانی و تأمین ویتامین ها و عناصر معدنی، به بازسازی مویرگ ها و تقویت بافت های پوششی، برطرف کبودی ها و تیرگی های دور چشم، تا حد زیادی یاری نمایند. با مطالعه گزارش استفاده از ماسک دور چشم برای تقویت بینایی و افزایش زیبایی با انواعی از این ماسک ها و ورزش های مخصوص تقویت ماهیچه های چشم آشنا خواهید شد.

دو ماسک فوری برای از بین بردن سیاهی دور چشم

اگر زمان زیادی برای درمان سیاهی دور چشم در اختیار ندارید و باید هرچه زودتر از شر آن خلاص شوید، نگران نباشید. چند راه چاره ساده می تواند به درمان و محو شدن موقت این معضل یاری کند. یک راه چاره ساده و در دسترس استفاده از ماسک سیب زمینی است. سیب زمینی با داشتن نشاسته و آب به مقدار زیاد می تواند به آبرسانی پوست دور چشم در زمان کوتاه یاری کند. راه حل ساده تر دیگر، استفاده از چای کیسه ای است. تانن موجود در چای کیسه ای به روشن شدن پوست و سفت شدن آن یاری می نماید. چای کیسه ای خیس را درون یخچال بگذارید تا خنک گردد، سپس به مدت 15 دقیقه زیر چشم ها قرار دهید. با استفاده از این دو ماسک، متوجه تأثیر آنی آن ها خواهید شد، اما به خاطر داشته باشید که یک راه چاره درمانی اساسی را هم آغاز کنید.

محو کردن سیاهی دور چشم با کانسیلر

کانسیلر ها کرم های آرایشی مخصوص با بافت سبک هستند که برای از بین بردن تیرگی های دور چشم فراوری می شوند. انواع مختلفی از کانسیلر ها وجود دارند که بسته به رنگ و نوع پوست، می توانند تا حد زیادی به از بین بردن حلقه های تیره زیر چشم یاری نمایند. از آنجایی که کانسیلر ها کرم هایی با قدرت پوشانندگی بالا هستند، می توانید با خیال راحت از آن ها برای محو کردن تمام لکه های صورت بهره ببرید. البته به شرط آن که در انتخاب نوع کانسیلر و رنگ متناسب با تنالیته پوستتان دقت و مهارت کافی را داشته باشید. استفاده از کانسیلر هم به حوصله و هم به مهارت احتیاج دارد. در این تصویر نحوه استفاده صحیح از کانسیلر برای محو کردن تیرگی زیر چشم را می بینید. با خواندن گزارش راهنمای جامع استفاده از کانسیلر اطلاعات کاملی درباره این کرم های محبوب بدست آورید.

اصلاحگر های رنگی زیر کانسیلر

به طور کلی نکته مهمی که در محو کردن لکه ها و تیرگی های صورت در آرایش صورت وجود دارد، استفاده از اصلاحگر های رنگی است. همه رنگ هایی که قادر به دیدن آن ها هستیم (به جز خاکستری)، دارای یک رنگ مکمل هستند. به عنوان مثال، رنگ زرد مکمل بنفش است و در دایره رنگ رو به روی آن قرار گرفته است؛ بنابراین برای تعدیل کردن رنگ بنفش در میک آپ، به مقداری رنگ زرد احتیاج داریم. از راهنمای زیر برای تشخیص و انتخاب بهترین اصلاحگر ها بهره ببرید.

بهترین اصلاح گر های رنگی برای سیاهی دور چشم

برند نیکس (NYX) این روز ها یکی از پیشگامان فراوری اصلاحگرهاست. این کمپانی با فراوری انواع مختلفی از اصلاحگر ها در قالب پرایمر، کرم و کرم پودر، توانسته قدرت آن ها را در از بین بردن لکه ها و تیرگی و حل بسیاری از مسائل آرایشی اثبات کند. نیکس به تازگی با معرفی یک پالت کامل از اصلاحگرها، ادعا نموده یک راه چاره اساسی برای از بین بردن تیرگی ها ارائه داده است. این پالت شامل شش رنگ بوده و بافت آن نرم و کرمی است. به این ترتیب نرمی و لطافت پوست با یاری روغن نارگیل موجود در این اصلاحگرها، قبل از استفاده از کانسیلر تأمین می گردد.

البته برای اصلاح کردن رنگ زیر کانسیلر حتماً نباید یکی از این پالت ها را در اختیار داشته باشید. اما با کمی خلاقیت و حوصله می توانید با الهام از این پالت ساده و کاربردی، اصلاحگر ها رنگی خودتان را بسازید. مثلاً با یاری سایه های چشم، هایلایتر یا مداد های کانتور و کمی روغن نارگیل، اصلاحگر ها مورد احتیاجتان را طراحی کنید. در ساختن اصلاحگر و استفاده از آن به این نکات توجه داشته باشید:

  • رنگ زرد برای اصلاح کبودی های بنفش رنگ زیر چشم برای افراد با پوست سفید و سبزه بسیار مناسب است، اما توجه داشته باشید اگر رنگ پوست شما دارای رنگ دانه های صورتی است، این اصلاحگر یاریی به برطرف تیرگی زیر چشم نمی نماید.
  • برای محو کردن لکه های قرمز مثل جوش ها و جای جوش ها، از رنگ سبز بهره ببرید.
  • اگر احساس می کنید رنگ زرد پوست شما غالب است، از یک اصلاحگر بنفش قبل از استفاده از کرم پودر یاری بگیرید.
  • برای برطرف کردن تیرگی های ناشی از گودی چشم، از رنگ صورتی سالمون بهره ببرید.

نباید فراموش کنید تیرگی زیر چشم، نشاندهنده سبک زندگی نامطلوب شماست؛ بنابراین هرچه زودتر باید برای درمان آن و تصحیح رژیم غذایی و برنامه خواب و استراحتتان اقدام کنید. در قسمت نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را درباره تیرگی دور چشم با ما در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50183

به "از بین بردن سیاهی دور چشم به یاری آرایش و ماسک های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن سیاهی دور چشم به یاری آرایش و ماسک های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید