از دستگیری ضاربان مامور پلیس تا جعل نماد اعتماد برای جلب اعتماد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دستگیری ضاربان مامور کلانتری باغ فیض، شرور چاقوکش شهرک گلستان و کلاهبردار فضای سایبری از اهم عملیات های پلیس تهران بزرگ در 12 خرداد بود.

از دستگیری ضاربان مامور پلیس تا جعل نماد اعتماد برای جلب اعتماد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری 140 باغ فیض، با مشاهده 2 راکب موتور سیکلت در حین سرقت گوشی موبایل از یک شهروند بلافاصله برای دستگیری وارد عمل شدند و متهمان بی توجه به دستور ایست پلیس به جهت فرار خود ادامه دادند.

سرهنگ ضرغام آذین افزود: سارقان به دلیلی شلوغی خیابان پیروز به فرار نشده و در این مرحله برای فرار به سمت ماموران حمله می کنند و در این درگیری ترک نشین موتورسیکلت با ضربات سرنیزه مامور پلیس را از ناحیه دست، شکم و پا مورد هدف قرار داده که در ادامه ماموران پلیس با استفاده از فنون رزمی 2 زورگیر را زمین گیر و دستگیر کردند.

وی شرح داد: متهمان پس از انتقال به کلانتری مذکور، در بازپرسی ها به سرقت و ضرب و شتم مامور پلیس صراحتاً اعتراف کردند.

به گفته این مقام انتظامی، مامور پلیس که در این عملیات به شدت آسیب و زخمی شده برای درمان به بیمارستان منتقل شده و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری شرور چاقوکش پس از قدرت نمایی در شهرک گلستان

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ بیان داشت: اواخر هفته گذشته عربده کشی با سلاح سرد توسط یک شرور و تخریب 10 دستگاه خودرو سواری در محدوده شهرک گلستان به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد و بلافاصله ماموران انتظامی پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران به محل مورد نظر اعزام شدند.

سردار علی ذوالقدری ادامه داد: پس از آن که ماموران در صحنه جرم، مشاهده کردند متهم پس از تخریب خودرو ها و عربده کشی از محل متواری شده است، مخفیگاه وی در محدوده شهرک غرب شناسایی و متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی میزان خسارت وارده به خودرو های شهروندان را 500 میلیون تومان برآورد کردند.

جعل نماد اعتماد برای جلب اعتماد؛ حقه کلاهبردار سایبری پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران مدعی شدند برای خرید تجهیزات دیجیتالی در فضای مجازی از یک سایت فروش آنلاین که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت اقدام کردند، ولی پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به تجمیع پرونده های مشابه، ابراز داشت: کارشناسان در بررسی های اولیه متوجه شدن که نماد اعتماد بارگذاری شده در سایت فروشگاه، جعلی بوده و متهم برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی از نماد اعتماد جعلی استفاده کرده است.

به گفته وی، هویت واقعی و مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ شناسایی و متهم در مخفیگاهش پس از هماهنگی های قضائی دستگیر شد.

این مقام سایبری اظهار داشت: متهم در پلیس فتا به 6 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اقرار و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری شده را 100 میلیون تومان اقرار کردند.

وی تاکید کرد: مشخصات فروشگاه های معتبر در سابت Enamad.ir قابل مشاهده است و کاربران فضای مجازی قبل از واریز وجه در ابتدا به نشانی اعلامی مراجعه و اعتبار سایت و یا فروشگاه را بررسی کنند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58546

به "از دستگیری ضاربان مامور پلیس تا جعل نماد اعتماد برای جلب اعتماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دستگیری ضاربان مامور پلیس تا جعل نماد اعتماد برای جلب اعتماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید