از نقش آذری در موفقیت فولاد تا حفظ نکونام برای لیگ بیستم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خوزستان یک پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این که قطعا نقش سعید آذری در موفقیت فولاد بسیار پررنگ است، گفت: کسی که از یک فرهنگ و فضایی کاملا متفاوت وارد فضا و جایی شد که فوتبال عشق اول و آخر آن ها است و قطعا انتظارات از او بسیار بود ولی او کم کم توانست بر اوضاع چیره گردد.

از نقش آذری در موفقیت فولاد تا حفظ نکونام برای لیگ بیستم

امین یزدانی اصل در گفت وگو با خبرنگاران، درباره جهت موفقیت فولاد تا راهیابی به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، اظهارکرد: جواد نکونام و دستیارانش از طرف مدیریت باشگاه، سکان کشتی طوفان زده فولاد را در دست دریافتد و کمتر کسی فکر می کرد که فولاد به شکل دراماتیکی در آخرین سکانس لیگ برتر فوتبال ایران مجوز کسب سهمیه در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را برای فوتبال خوزستان کسب کند.

هدف گذاری فولاد رسیدن به سهمیه نبود

وی با بیان این که قطعا هر موفقیتی مرهون عوامل مختلفی است و چند تیم از مجموعه باشگاه را شامل می گردد، اضافه کرد: تیم های مختلف باید در راستای اهدافی قرار گیرند که مدیریت باشگاه، آن ها را ترسیم نموده باشد. هدف گذاری سعید آذری، مدیریت باشگاه فولاد و کادر جوان و تقریبا بومی این تیم، قرار دریافت در رده های متوسطِ رو به بالای جدول بود. فولاد نه برای قهرمانی و نه برای کسب سهمیه بسته شد، زیرا سعی و برنامه مدیریت باشگاه، ساختن تیمی بود که تلفیقی از باتجربه ها و نیروهای جوان بومی باشد که ثمره و نتیجه اش را در آینده می دیدند.

بازیکن سال های دور فوتبال خوزستان مطرح نمود: فولاد در ابتدای فصل، نتایج نه چندان جالبی گرفت و دلیل آن نیز تغییر در کادر فنی و جذب چندین بازیکنی بود که هماهنگ کردن آن ها با بازیکنان باتجربه و جوان فولاد احتیاج به زمان داشت. چنین مساله ای در فوتبال روز دنیا نیز امری طبیعی و روتین است. از سویی دیگر، نکونام در اوایل کار، هنوز با فضا و فرهنگ فوتبال خوزستان آشنایی کاملی نداشت و کار را برای او تا حدودی مشکل نموده بود اما به کارگیری چند بازیکن سابق فولاد در کادر فنی و اداری تیم از سوی آذری که حکایت از تجربه بالای او داشت، باعث شد که هم مدیریت باشگاه و هم کادر فنی، با خیالی آسوده و در آرامش کامل، قاطعانه به کار خود در فولاد ادامه دهند.

هر چه جدال بیشتر می شد، فولاد منسجم تر می شد

وی اعلام کرد: عدم فشار و استرس ناشی از انتظارات و توقعات قهرمانی و حتی کسب سهمیه از سوی مدیران باشگاه به بدنه تیم، اعم از کادر فنی و بازیکنان، سبب شد که نکونام کم کم به نتایج خوبی با فولاد برسد. عملکرد فولاد چند بازی مانده به نیم فصل اول، به صورت سینوسی بود اما هرچه بازی ها رو به جلو می رفتند، فولاد منظم تر و منسجم تر بازی می کرد و نکونام نیز به ثبات در ترکیب می رسید. مصدومیت ایوب والی، کاپیتان و مدافع باتجربه تیم، ضربه سنگینی بر پیکره فولاد وارد کرد ولی تعطیلی لیگ باعث شد، نکونام این فرصت را پیدا کند تا از آغاسی جوان، در کنار کولیبالی باتجربه استفاده کند تا خلاء ناشی از غیبت والی پر گردد که تا حدود زیادی نیز، چنین شد. هر چند در چند بازی پساکرونایی، خط دفاعی فولاد با مشکلاتی روبرو شد اما هرچه به انتهای رقابت ها نزدیک می شدیم و جدال برای کسب سهمیه بالاتر می رفت، وحدت و بلوغ تاکتیکی و انسجام تیمی را می توانستیم در فولاد ببینیم.

نکونام می توانست کسب سهمیه را به روز آخر نکشد

یزدانی اصل گفت: البته فولاد خوزستان از افت تیم های سپاهان، تراکتور و شهرخودرو که در بالای جدول قرار گرفته بودند و تقابل مستقیم آن ها به خوبی استفاده کرد، هرچند نکونام و شاگردانش می توانستند از این افت تیم های بالانشین جدول، زودتر هم استفاده نمایند و کسب سهمیه را به روز آخر نکشند. فولاد پس از مغلوب کردن استقلال و ماشین سازی در اهواز به کسب سهمیه امیدوار شد، البته در ادامه به سدی به نام کرونا و درگیری چند بازیکن با این ویروس خورد و همین باعث شد که فولاد از اوج فاصله بگیرد. بازیکنان فولاد، دو تا سه هفته از تمرین و شرایط مسابقه دور ماندند و همین منجر به شکست فولاد مقابل پرسپولیس و نساجی و حواشی فراوان در قائم شهر شد.

وی اضافه کرد: البته پس از مغلوب کردن نفت مسجدسلیمان، مجددا فولاد به کورس سهمیه برگشت، هر چند سه تساوی متوالی، مجددا امیدها را کم کرد اما از خوشِ روزگار، با لغزش متعدد تیم های مدعی کسب سهمیه، فولاد دوباره مدعی جدی شد. پایان نیز آن ها در یک بازی شش امتیازی تراکتور را در اهواز شکست دادند تا پس از سال ها مجددا خوزستان صاحب سهمیه آسیایی گردد.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان مطرح نمود: حمایت تمام قد مدیریت از کادر فنی و تامین کلیه ملزوماتی که کادر فنی و بازیکنان به آن احتیاج داشتند تا در رقابت های فرسایشی این فصل، بهتر و باکیفیت تر ادامه دهند، حمایت پیشکسوتان فوتبال خوزستان از مدیریت و کادر فنی و عوامل باشگاه، استفاده از نیروهای بومی در کادر فنی و اداری، به ثبات رسیدن در ترکیب از سوی کادرفنی و ایمان و باور داشتن به بازیکنان تحت راهنمایی خود، حمایت طرفدارانِ همواره یاور تیم در طول لیگ و لغزش بعضی از مدعیان کسب سهمیه، باعث شد که فولاد به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برسد و همه را نیز غافلگیر کند.

حفظ نکونام برای فصل آینده

وی اعلام کرد: مدیریت باشگاه فولاد برای فصل آینده باید همین کادر فنی و اداری را حفظ و تا حدودی تقویت کند، زیرا نکونام نسبت به فضای باشگاه، جو و فرهنگ عمومی و فوتبالی خوزستان به شناخت خوبی رسیده است. نکونام برای رسیدن به ثبات و آرامش، باید از بازیکنان آموزشگاه و بومی نیز بهره بگیرد و مساله مهم این است او باید تعامل بیشتری با مربیان رده های سنی مختلف آموزشگاه باشگاه فولاد داشته باشد تا به شناخت خوبی از محصولات آموزشگاه باشگاه برسد.

یزدانی اصل گفت: فولاد برای حضور در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، باید در بعضی پست ها، تیمش را تقویت کند زیرا آن ها در فصل آینده باید در سه جبهه (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) رقابت نمایند. بنابراین داشتن نیمکتی قوی و با کیفیت قطعا در راه موفقیت و کسب نتایج مثبت هر تیمی، سهم بسزایی دارد.

نقش پررنگ آذری در موفقیت فولاد

وی با بیان این که قطعا نقش سعید آذری در موفقیت فولاد بسیار پررنگ است، گفت: کسی که از یک فرهنگ و فضایی کاملا متفاوت وارد فضا و جایی شد که فوتبال عشق اول و آخر آن ها است، قطعا انتظارات از او بسیار بود ولی او کم کم توانست بر اوضاع چیره گردد. هرچند گاها خود خواسته یا ناخواسته، یکسری حواشی را وارد تیم می کرد اما این آرامشِ هفته های پایانی، حاصل تجربه و دانش آذری و تسلط او در چنین شرایط رقابتی بود که به خوبی هم به کادر فنی و بازیکنان تزریق شد.

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38824

به "از نقش آذری در موفقیت فولاد تا حفظ نکونام برای لیگ بیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نقش آذری در موفقیت فولاد تا حفظ نکونام برای لیگ بیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید