استارتاپ چینی کلیدهای مجازی برای آسانسورها ساخته تا مردم روی هوا کلیدها را انتخاب و از کرونا در امان بمانند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هر روز چینی ها به روش های خلاقانه تری برای فرار از ویروس کرونا دست پیدا می نمایند.

استارتاپ چینی کلیدهای مجازی برای آسانسورها ساخته تا مردم روی هوا کلیدها را انتخاب و از کرونا در امان بمانند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

حتما تصاویر استفاده از چوب کبریت، خلال دندان و گوش پاک کن در آسانسورهای چینی برای عدم تماس با کلیدهای فیزیکی را مشاهده کردید ولی اکنون یک استارتاپ چینی به نام EASPEED کلیدهایی مجازی اختراع نموده تا مردم روی هوا یک صفحه نمایش کنترلی را تصور نموده و روی آن ضربه بزنند.

این شرکت نوپا از اختراع ثبت شده ای به نام DCT-plate برای طراحی صفحه کلید مجازی استفاده نموده است. در این فناوری از یک آیینه شیشه ای برای ساختن تصاویری از کلیدها و چراغ ها در هوا سود برده شده است.

یک سنسور الکتریکی در پیش روی مسافران آسانسورها نصب شده است که می تواند حرکات دست مسافران را تشخیص داده و ردگیری کند. این سنسور الکتریکی پس از اینکه حرکت دست مسافر را تشخیص داد، دستور فشار دادن کلید مورد نظر روی برد اصلی آسانسور را صادر می نماید. به این ترتیب، مسافران بدون اینکه احتیاج به تماس با کلیدهای آسانسور داشته باشند؛ می توانند در طبقات مختلف جابه جا شوند.

شرکت EASPEED به رسانه ها گفته است از این دستگاه ها در چندین آسانسور بیمارستان های استان آنهویی چین نصب شده است. قرار است به زودی تعداد دستگاه های بیشتری فراوری و در ساختمان های عمومی سراسر کشور چین نصب گردد.

در صفحه کلید EASPEED کلیدهایی برای بالا رفتن، پایین رفتن، باز و بسته شدن در و شماره بعضی طبقات تعبیه شده است.

یاری فناوری به پیشگیری از کرونا

آسانسور یکی از مکان های پرخطر برای انتقال ویروس کرونا است. کارشناسان بهداشتی توصیه اکید دارند از لمس درب و کلیدهای آسانسورهای عمومی جلوگیری گردد. افراد زیادی سوار آسانسورهای عمومی شده و در یک فضای بسیار محدود تنفس و عطسه کرد و با دستان خود کلیدهای بالا و پایین آسانسور را فشار می دهند.

کروناویروس که با نام علمی COVID-19 شناخته می گردد از ماه دسامبر 2019 در شهر ووهان چین کشف شد و تا کنون در بیش از 80 کشور دنیا شیوع پیدا نموده است. آخرین آمارها نشان می دهد بیش از 92 هزار نفر به این ویروس مبتلا و 3200 نفر جان خود را از دست داده اند.

با شیوع این ویروس در کشورهای مختلف، علاوه بر اینکه شاهد تعطیل شدن کارخانه ها و شرکت های فناوری هستیم ولی بعضی استارتاپ ها سراغ ابزارها و راهکارهایی برای مبارزه با کرونا رفته و خلاقیت های خود را در جلوگیری و پیشگیری از آن بروز دادند.

به نظر می رسد کرونا چندین ماه کل دنیا را تهدید خواهد نمود و احتیاج به روش هایی مانند صفحه کلید مجازی EASPEED در آسانسورها و بسیاری از اماکن عمومی دیگر لازم است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24195

به "استارتاپ چینی کلیدهای مجازی برای آسانسورها ساخته تا مردم روی هوا کلیدها را انتخاب و از کرونا در امان بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ چینی کلیدهای مجازی برای آسانسورها ساخته تا مردم روی هوا کلیدها را انتخاب و از کرونا در امان بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید