استرس انتخابی بیشتر از المپیک است، بازیکنان اعتماد به نفس ندارند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مصطفی کارخانه درباره حریفان تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک خاطرنشان کرد: حریفان قدری در این رقابتها با ایران همگروه هستند، تیم هایی مانند لهستان، فرانسه و کانادا که تجربه بازی با ایران نیز دارند. با این حال ایران شانس کسب سهمیه دارد، اما برای رسیدن به سهمیه باید تیمی آماده را راهی این مسابقات کند و همه عوامل درگیر در موفقیت تیم مانند بازیکنان، کادر فنی، فدراسیون و .. باید کار خود را به خوبی انجام دهند.

استرس انتخابی بیشتر از المپیک است، بازیکنان اعتماد به نفس ندارند

وی با یادآوری سطح فنی والیبال ایران نسبت به آسیا گفت: تیم ایران از دو جهت شانس کسب سهمیه دارد که یکی قرار دریافت در بین سه تیم برتر است و دومی اینکه بهترین تیم آسیا شود.

کارخانه در ادامه به استرس بازی های انتخابی ژاپن اشاره کرد و گفت: استرس این رقابتها از مسابقات المپیک بیشتر است. باید روی ذهن بازیکنان ملی پوش کار کرد تا اعتماد به نفس آنان افزایش یابد تا با تمرکز و کنترل بیشتر در این رقابتها که آخرین امید ایران است، شرکت کنند.

وی درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی والیبال ایران نیز گفت: چون کره جنوبی در این رقابتها نیست، بازی های تدارکاتی با این تیم که سبکش همانند چین و ژاپن است، مناسب خواهد بود. برای رویارویی با استرالیا نیز دیدار تدارکاتی با حریف قدرتی می تواند مفید باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال درباره مسابقه تدارکاتی و محبت آمیز با تیم هایی مانند لهستان و فرانسه نیز گفت: با یکی از این دو تیم مسابقه تدارکاتی داشته باشیم خوب است. باید سرمربی تیم ملی در مسابقاتی که بازیکنان ایران تحت فشار قرار می گیرند با عملکرد آنان آشنا شود. بنابر این یک تیم مانند فرانسه و لهستان برای دیدار تدارکاتی خوب است اما با هر دو به مشکل برمی خوریم و اگر مغلوب آنان شویم، بازیکنان از نظر روحی و روانی با مشکل روبرو خواهند شد.

مسابقات انتخابی المپیک ژاپن از هشتم خردادماه سال آینده با حضور 12 تیم در دو گروه هشت تیمی و چهار تیمی به صورت جداگانه برگزار می شود. تیم ملی والیبال ایران در گروه هشت تیمی با تیم های استرالیا، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه برای چهار سهمیه المپیک که به تیم های اول تا سوم و بهترین تیم آسیایی تعلق می گیرد، مبارزه خواهد کرد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15276

به "استرس انتخابی بیشتر از المپیک است، بازیکنان اعتماد به نفس ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس انتخابی بیشتر از المپیک است، بازیکنان اعتماد به نفس ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید