اعلام مراکز اقامتی آماده پذیرش بیماران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاونت گردشگری کشور در نامه ای به مدیران کل میراث فرهنگی استان ها، به منظور کاهش تردد، تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا دستورات جدیدی را به آن ها ابلاغ کرد.

اعلام مراکز اقامتی آماده پذیرش بیماران

به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در این نامه به امضای ولی تیموری معاون گردشگری کشور و دبیر کمیته نظارت بر اماکن عمومی، مراکز زیارتی و سیاحتی و ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خطاب به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 31 استان کشور صادر شده آمده است:

در اجرای تکالیف محوله مبنی بر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا موضوع ابلاغ شماره 39968/ 982100 مورخ 98/12/13 با عنایت به ضرورت جلوگیری از تجمعات، کاهش رفت وآمد و تکریم کارمند و ارباب رجوع و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، لازم است دستور فرمائید موارد ذیل رعایت شود.

هرگونه مجوز اعم از پروانه بهره برداری، گواهی نامه حرفه ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و… که تمدید آن مستلزم مراجعه حضوری است تا خاتمه اردیبهشت ماه سال 1399 دارای اعتبار بوده و تا تاریخ فوق الذکر نیازی به تمدید ندارد؛ لذا لازم است اطلاع رسانی لازم به ذی نفعان ذیربط صورت گیرد.

صدور تمام مجوزهای جدید اعم از پروانه بهره برداری، گواهی نامه حرفه ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و … که صدور آن مستلزم مراجعه حضوری است به خاتمه فروردین ماه 1399 موکول شود.

تا اطلاع ثانوی از برگزاری دوره های آموزشی، همایش، جلسات و نشست هایی که موجبات تردد و آمد و شد جمعی افراد را از مکان های دیگر فراهم می سازد خودداری کرده و اجرای آن ها به تعویق افتد.

لازم است ضمن تشدید نظارت بر فعالیت تأسیسات تحت پوشش به ویژه از حیث رعایت دستورالعمل مقابله با شیوع ویروس کرونا در تأسیسات گردشگری به شکایت مردم و گردشگران از تأسیسات گردشگری با قید فوریت رسیدگی شود و ضمن برگزاری روزانه کمیته رسیدگی به شکایات گزارش اقدامات را به حوزه ستادی ذی ربط ارسال شود.

با همکاری تشکل های بخش خصوصی اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی واحدهای غیرمجاز گردشگری به مراجع ذی ربط به منظور تعطیلی و جلوگیری از فعالیت انجام شود.

در اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعلام آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انعقاد قرارداد با تعدادی از مراکز اقامتی و هتلی در شهرهای مختلف به منظور بهره مندی از خدمات آن ها برای سپری کردن دوران نقاهت شفایافتگان بیماری کرونا مراتب به نحو مقتضی به ذی نفعان اطلاع رسانی و در صورت علاقه مندی بهره برداران محترم فهرست مورد نظر برای هماهنگی های بعدی به این معاونت ارسال شود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24693

به "اعلام مراکز اقامتی آماده پذیرش بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مراکز اقامتی آماده پذیرش بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید