افشاگری های بولتون درباره ترامپ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا، درباره رفتار و عملکرد دونالد ترامپ مطالبی جنجالی را مطرح و نیز او را متهم کرد به این که سیاست خارجی خود در قبال ترکیه را بر مبنای منافع تجاری یا شخصی خود تنظیم می نماید.

افشاگری های بولتون درباره ترامپ

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، ان بی سی نیوز آمریکا در گزارشی به انتشار بعضی اظهار نظرهای بی سابقه جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مراسمی خصوصی با مورگان استنلی در میامی پرداخته است.

مورگان استلی را در خبرنگاران پی گیری کنید: نیمی از کل دارایی های آمریکا در انحصار چهار بانک بزرگ

به گزارش روزنامه دیلی میل، بولتون در این صحبت هایش بیشتر از هر چیز از تصمیم های ترامپ در قبال ترکیه ناراحت بوده است و خطاب به مخاطبان صحبت هایش گفت، معتقد است چیز دیگری انگیزه اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال این کشور بوده چون هیچ یک از مشاوران او با این اقداماتش موافق نبوده اند.

ترامپ میزبان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کاخ سفید است.

بولتون در صحبت هایش یادآور شد که بعد از آن که اردوغان اقدام به خرید سامانه دفاع موشکی از روسیه باوجود مخالفت های آمریکا و ناتو کرد، مساله تحریم ترکیه در کنگره آمریکا با حمایت قاطع هر دو حزب اصلی همراه شده بود اما ترامپ با آنها موافق نبود.

  • ترامپ، بولتون را اخراج کرد

بولتون که در ماه سپتامبر کاخ سفید را ترک نموده، در ادامه توضیح داد برای این مواضع ترامپ درقبال ترکیه دلیلی وجود دارد.

شرکت دونالد ترامپ در شهر استانبول ترکیه ملکی را دارد.

ترامپ همچنین چند وقت پیش در تماس تلفنی با اردوغان قبول کرد، نیروهای آمریکایی را از شمال شرق سوریه خارج سازد که این تصمیم او به عنوان چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا به ترکیه برای حمله به شبه نظامیان کُرد همپیمان آمریکا در این منطقه از سوریه تعبیر شد.

بعد از این تصمیم ترامپ، حتی سناتور لیندسی گراهام، یک جمهوری خواه اهل کارولینای جنوبی که از همپیمانان او است هم با آن مخالفت نموده و آن را اشتباه دانست.

بولتون درباره روسیه نیز صحبت نموده و خطاب به جمعیت مخاطبین صحبت هایش گفت، هر چقدر هم سند و مدرک به ترامپ درباره مداخله روسیه در کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2016 نشان دهید او باز هم این موضوع را نفی خواهد نمود چون نگران است که تایید این مداخله باعث سلب مشروعیت پیروزی او در انتخابات گردد.

طبق گزارش ان بی سی، عجیب ترین صحبت بولتون در این سخنرانی درباره تصوراتش از اقدامات ترامپ بعد از رسیدن به یک دور دیگر ریاست جمهوری در سال 2020 بوده است.

بولتون پیش بینی کرد که ترامپ بعد از رسیدن مجدد به ریاست جمهوری رویکرد کاملا انزواطلبانه شبیه به روینمودهای شاخه متعلق به رند پُل در حزب جمهوریخواه در پیش خواهد گرفت.

رئیس جمهور آمریکا اغلب از هزینه های مربوط به ائتلاف نظامی ناتو برای کشورش شکایت و انتقاد نموده و همچنین از سازمان ملل و هزینه هایش نیز گله نموده است و او چنانچه برای بار دوم رئیس جمهور گردد ممکن است ان قدر شجاعت پیدا کند که کشورش را از این سازمانها خارج کند.

بولتون در ادامه صحبت هایش همچنین عنوان نمود، ایوانکا ترامپ و همسرش جارد کوشنر، دختر و داماد دونالد ترامپ ممکن است رئیس جمهور را تحت فشار قرار دهند تا تغییر رویه دهد و او هم به نوبه خود یک قاضی لیبرال را در دادگاه عالی منصوب کند.

حاضران در این مراسم به ان بی سی گفتند که بولتون نام لارنس ترایب، یک استاد حقوق دانشگاه هاروارد که از منتقدان ترامپ است را به عنوان گزینه احتمالی مطرح نموده است.

بولتون در ادامه شرح داد، ایوانکا ترامپ و کوشنر بر مبنای این انگیزه این کار را خواهند کرد تا نشان دهند که در کاخ سفید تحت رهبری ترامپ، عاملان اصلی نفوذ هستند. شنوندگان صحبت های بولتون گفتند که این اظهار نظر او باعث شوکه شدن آنها شده است.

بولتون در عین حال از در راه بودن کتابی که دارد می نویسد صحبت نموده و این که با این کتاب مسائل بیشتری فاش خواهند شد.

  • احضار بولتون به کنگره برای ترامپ گران تمام می گردد

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17688

به "افشاگری های بولتون درباره ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری های بولتون درباره ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید