امکان تغییر حکم دوپینگی کاراته وجود دارد ، حدادی قطعا باید جراحی کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: احسان حدادی قطعا به جراحی احتیاج دارد اما بعد از المپیک در این خصوص تصمیم گیری می گردد.

امکان تغییر حکم دوپینگی کاراته وجود دارد ، حدادی قطعا باید جراحی کند

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا نوروزی در خصوص مثبت شدن 2 تست دوپینگ تکواندو و کاراته گفت: این ورزشکاران سرمایه هستند و ما باید از آنها دفاع کنیم. یکی از آنها ماده خاص مصرف نموده و هر نوع حکمی را می توان متصور شد. محرومیت 20 ماهه برای این ورزشکار صادر شده اما امکان تغییر وجود دارد چون برای ماده خاص از کمترین زمان تا 4 سال می توان حکم داد.

رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی گفت: با توجه به دفاعیاتی که ورزشکار داشته و داروی مصرف شده، محتمل است کمترین حکم را به او بدهند اما با توجه به فرصت کمی که تا المپیک به جای مانده، ممکن است این ورزشکار به این بازی ها نرسد اما می تواند پس از آن در رویدادهای بعدی شرکت کند.

نوروزی در خصوص شرایط تکواندو، اسم کرد: در خصوص تکواندو هم باید بگویم این ورزشکار المپیکی نبود و تیم بانوان به صورت نمایشی حضور پیدا می نماید. کسب مدال مهم نیست اما شرایط این ورزشکار هم در دست آنالیز بوده و صدور حکم در دست ایران است. ما همه جوانب را در نظر می گیریم، بعد حکم می دهیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه کمتر از یک ماه به المپیک زمان مانده، 2 ورزشکار هم دوپینگ نموده اند چه کسی باید نظارت کند، توضیح داد: ورزشکار هر لحظه می تواند از دارو استفاده کند اما بعضی داروها تا 5-6 ماه در خون می مانند و بعضی دیگر ممکن است تا چند ساعت از بدن دفع گردد. ورزشکار 24 ساعته در اختیار ما نیست با این حال ما علاوه بر آموزش در فضای مجازی و گروه هایی که تشکیل دادیم و همین طور انفرادی به وسیله مکاتبات تلفنی شرایط را رصد می کنیم.

نوروزی با اشاره به اینکه تا المپیک از همه ورزشکاران دوباره تست گرفته می گردد، گفت: تا المپیک یک بار دیگر تست می گیریم، اگرچه مثبت شدن نمونه ضرر محسوب می گردد اما اگر تست نگیریم نمونه مثبتی نخواهیم داشت از طرفی ممکن است این نمونه ها در المپیک مثبت گردد . ما نه در المپیک و نه بازی های آسیایی به خاطر فعالیت هایی که داشتیم هیچ نمونه مثبتی نداشته ایم. در این فاصله تا المپیک از ورزشکاران تست می گیریم و نمونه منفی را به المپیک اعزام نمی کنیم.

وی درباره اقدامات اجرا شده برای ورزشکاران المپیکی، گفت: واکسیناسیون ورزشکاران که تا 2 روز قبل تکمیل شد. آموزش ها و نمونه گیری تست دوپینگ و پایش سلامت ورزشکاران که روزانه و هفتگی انجام می گردد از کارهایی است که صورت گرفته و می گردد. تا این لحظه به جز مجتبی عابدینی، آرمین هادی پور و احسان حدادی مشکل دیگری نداشتیم. این ورزشکاران زیر نظر همکاران ما هستند.

نوروزی درباره همکاری با 2 آزمایشگاه کلن و قطر، گفت: ما در یک مقطع زمانی برای انتقال پول به کلن مشکل داشتیم و نمی توانستیم به خاطر تحریم پول واریز کنیم آنها هم تهدید می کردند اگر هزینه ها را ندهید جواب آزمایش را نمی دهیم. به همین خاطر تصمیم گرفته شد با آزمایشگاه قطر هم تفاهمنامه امضا گردد و با توجه به نزدیکی این کار را انجام دادیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه آیا بدهی شما با آزمایشگاه ها تسویه شده، اسم کرد: ما بدهی داریم اما به روز شده است. این طور نیست که 4-5 مرحله بدهکار باشیم و بدهی ما برای یک مرحله قبل است که به مرور پرداخت می گردد.

نوروزی درباره پاسپورت بیولوژیک و اینکه گفته شده بود آزمایشگاهی در ایران این برنامه را اجرایی خواهد نمود، گفت: آزمایشگاه برای 19 سال قبل است و بعضی از وسایل از مد افتاده به همین علت فعال کردن آزمایشگاه هزینه زیادی دارد. از طرفی داشتن آزمایشگاه دردسر خاص خود را دارد همان طور که بعضی کشورها مانند روسیه با مشکلاتی روبه رو شدند. ما تصمیم گرفتیم بعضی از این دستگاه ها را به روز نموده و پاسپورت بیولوژیک و بعضی آزمایشات را انجام دهیم.

وی درباره شرایط احسان حدادی، توضیح داد: حدادی با توجه به مسئله ای داشت یک کمیسیون تخصصی برای او تشکیل دادیم . با توجه به شرایط جسمانی احسان، او می تواند تمریناتش را انجام دهد و مشکل خاصی ندارد. او در کل با توجه با دیسک شدید کمرش به جراحی احتیاج دارد اما چون سالها زحمت کشیده خیلی تمایلی برای جراحی ندارد تا با کارهای توانبخشی بتواند المپیک برود. بعد از المپیک دوباره معاینه می گردد و تحت نظر متخصصان تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به حضور قطعی حدادی در المپیک، گفت: او حتما در بازی های توکیو حضور پیدا می نماید و مانعی برای فعالیت ندارد.

منبع: فارس

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60246

به "امکان تغییر حکم دوپینگی کاراته وجود دارد ، حدادی قطعا باید جراحی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تغییر حکم دوپینگی کاراته وجود دارد ، حدادی قطعا باید جراحی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید