انتقاد مجدد بایدن از تاخیر در انتقال قدرت به دولت جدید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا که از سوی بعضی رسانه ها پیروز انتخابات جنجالی 2020 معرفی شده بار دیگر از تاخیر دولت ترامپ در انتقال قدرت به دولت جدید به شدت انتقاد نموده است.

انتقاد مجدد بایدن از تاخیر در انتقال قدرت به دولت جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا از دولت ترامپ به خاطر تاخیر در انتقال قدرت انتقاد کرد و گفت: تاخیر در انتقال قدرت مانع از دستیابی تیم من به اطلاعات لازم درباره نحوه توزیع واکسن ویروس کرونا خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، بایدن روز چهارشنبه در یک میزگرد با حضور کارشناسان بهداشت و درمان، تاکید نمود: تاخیر در فرایند انتقال قدرت، موجب خواهد شد تا دولت جدید آمریکا هفته ها یا ماه ها از برنامه توزیع واکسن ویروس کرونا عقب بیفتد.

وی اضافه کرد: ما قادر نبوده ایم تا به اطلاعات مربوط به نحوه توزیع واکسن کرونا و میزان ذخایر آن دسترسی پیدا کنیم. ما احتیاج به اطلاعات مهمی درباره فرایند فراوری واکسن و نحوه توزیع آن در سراسر آمریکا داریم. این اطلاعات هنوز در اختیار تیم انتقال قدرت قرار نگرفته است.

تا به امروز دو شرکت داروسازی یعنی فایزر و مدرنا اعلام نموده اند که تست واکسن کرونا بسیار موفقیت آمیز بوده و هر دو شرکت میزان موفقیت را بالاتر از 95 درصد اعلام نموده اند.

ولی فرایند توزیع واکسن احتمالا با چالش های زیادی روبرو خواهد شد. این در حالی است که موج سوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا تعداد زیادی از شهفرایندان این کشور را آلوده نموده است.

بایدن از عدم تصویب بسته یاری اقتصادی ویروس کرونا برای یاری به مردم از سوی کنگره آمریکا نیز به شدت انتقاد نموده است.

امیلی مورفی مسئول اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه ای خودداری می نماید که اجازه می دهد تا تیم بایدن کار خود را به طور رسمی آغاز کند.

فرایند انتقال قدرت در کاخ سفید تا زمانی که مسئول خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب تشخیص ندهد، نمی تواند آغاز گردد. اینکه چه شرایطی ضروری است تا مسئول خدمات عمومی نامزد پیروز را شناسایی کند از نظر قانونی تعیین نیست و ابهام دارد.

این مقام آمریکایی هنوز سندی را که در واقع نخستین گام از فرآیند انتقال قدرت در کاخ سفید به شمار می رود و به معنای پذیرش پیروزی بایدن در انتخابات از سوی دولت ترامپ است را امضا ننموده است.

امضای سند مذکور امکان دسترسی به بعضی ابزارهای امنیتی خاص برای آنالیز سوابق افراد و همچنین منابع اقتصادی اضافی برای استخدام و آموزش کارکنان را در اختیار تیم جو بایدن قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که بنابر اعلام رسانه های این کشور بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده و باید تا 20 ژانویه دولت را تحویل جو بایدن بدهد، با تأکید بر اینکه در فرآیند برگزاری انتخابات و شمارش آرا تخلف و تقلب گسترده اجرا شده است، تا به امروز از پذیرش نتیجه اعلام شده از سوی رسانه ها خودداری نموده و چندین بار نیز خود را برنده انتخابات خوانده است.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45470

به "انتقاد مجدد بایدن از تاخیر در انتقال قدرت به دولت جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مجدد بایدن از تاخیر در انتقال قدرت به دولت جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید