انواع سینک ظرفشویی بر اساس متریال کاربردی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سینک ظرفشویی از جمله پرکاربردترین وسایل در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. در انتخاب سینک ظرفشویی علاوه بر شکل و ظاهر زیبای آن, دوام و مقاومت آن را نیز باید در نظر گرفته شود. اندازه سینک ظرفشویی باید با فضایی که در اختیار دارید هماهنگی داشته باشد و زیاد بزرگ یا کوچک نباشد. در واقع سینک باید با ابعاد کابینت آشپزخانه شما متناسب باشد.

انواع سینک ظرفشویی بر اساس متریال کاربردی

سینک ها از نظر اندازه, عمق, تعداد کاسه ها و شکل ظاهری متفاوت هستند. اگر تعداد کاسه های سینک بیشتر باشد می توانید به طور همزمان ظرف ها را شسته, آبکشی نمایید یا می توانید کار دیگری در سینک انجام دهید. سینک ها از نظر نحوه نصب به دو نوع روکار و توکار دسته بندی می شوند. برای نصب سینک های توکار, میز آشپزخانه را سوراخ کرده, سپس سینک درون آن قرار می گیرد. در مقابل, سینک های روکار بر روی کابینت نصب می شوند و می توان آنها را جا به جا نمود.

سینک های ظرفشویی از جنس های متفاوتی ساخته می شوند. از جمله متریال هایی که در ساخت سینک به کار می فرایند سنگ کورین, سنگ مرمر, سنگ صابون, استیل و… می باشند. در ادامه این مطلب از ما به معرفی چند نوع سینک ظرفشویی می پردازیم. با ما همراه باشید.

سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ

سینک استیل از فلز ضد زنگ ساخته می گردد و مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد. این نوع سینک به راحتی تمیز می گردد و با شستشوی زیاد دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی گردد. سینک استیل براق است و با مواد ضد عفونی کننده بسیار تمیز و براق می گردد. از معایب سینک استیل می توان به مقاومت پایین آن در برابر خراشیدگی اشاره نمود. علاوه بر آن اثر انگشت و لک روی این نوع سینک می ماند و باید مدام آنها را تمیز نمود. سینک استیل ضد زنگ در مقایسه با سایر سینک ها قیمت پایین تری دارد.

سینک ظرفشویی کورین

سنگ کورین نوعی سنگ مصنوعی ست که برای ساخت سینک مورد استفاده قرار می گیرد. سینک های کورین در طرح و رنگ متنوع تولید می شوند. این نوع سینک به دلیل مقاومت بالا در برابر قارچ و باکتری, به راحتی تمیز می گردد. بافت سینک کورین به نحوی است که لکه آب بر روی آن نمی ماند و در برابر خراش و خوردگی مقاوم است. قیمت این نوع سینک نسبت به سینک استیل بالاتر است.

سینک ظرفشویی کامپوزیتی

سینک ظرفشویی کامپوزیتی از ترکیب گرانیت و کوارتز ساخته می گردد و بسیار مقاوم و بادوام است. این سینک ها ظاهری خال دار دارند و در برابر هر نوع لک و خراشی مقاوم می باشند. این نوع سینک به شکل های متفاوتی از جمله منحنی یا اریب ساخته می گردد و از نظر رنگ متنوع می باشد.

سینک سنگ صابونی

سنگ صابون نوعی سنگ طبیعی محسوب می گردد که در ساخت سینک ظرفشویی کاربرد دارد. سینک هایی که از این نوع سنگ ساخته می شوند نمایی زیبا و باشکوه دارند. سینک سنگ صابونی را می توان با کانتر یکپارچه و هماهنگ کرد. از ویژگی های این نوع سینک برش به صورت منحنی یا اریب با لبه های نرم و انحنادار می باشد. وزن این سینک سنگین است و باید توسط یک نصاب ماهر و با تعبیه روی یک تکیه گاه مهم نصب گردد. از معایب سینک سنگ صابونی می توان به گران بودن آن و قابلیت خراشیده شدن آن اشاره نمود.

سینک سنگ مرمر

استفاده از سنگ طبیعی در سینک ظرفشویی زیبایی بی نظیری به دکوراسیون اشپزخانه می دهد. از جمله سنگ های طبیعی میتوان به سنگ مرمر اشاره نمود. این نوع سنگ دوام و مقاومت بالایی دارد اما به دلیل رنگ روشن آن خیلی زود کدر می شوند و لک بر می دارند. قیمت سینک ساخته شده از سنگ مرمر بسیار بالاست. از جمله معایب این نوع سینک این است که به دلیل سختی زیاد احتمال شکستن ظروف شیشه ای و چینی در آنها بسیار بالاست.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 19 خرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28871

به "انواع سینک ظرفشویی بر اساس متریال کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع سینک ظرفشویی بر اساس متریال کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید