مدل مبل استیل؛ ویژگی های اصلی این مبل کدامند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، انگیزه - دکوراسیون - آیا با انواع مدل مبل استیل آشنایی دارید؟ نام دیگر مبل استیل، مبل سلطنتی است. مبل استیل به دلیل شکل خاصی که دارد بیشتر برای مجالس رسمی و مهمانی ها کارایی دارد. در ادامه همزمان با مشاهده مدل های مبل استیل، نکات مهم حین خرید این نوع مبلمان را آنالیز می کنیم.

مدل مبل استیل؛ ویژگی های اصلی این مبل کدامند؟
مدل مبل استیل مصری جدیدمبل استیل کلاسیک (صورتی چرک)

تفاوت مبل استیل با سایر مبل ها

  • منبت کاری: مبلمان استیل به علت داشتن بعضی ویژگی ها جزو دسته مبلمان خاص محسوب می شوند. یکی از ویژگی های شاخص این مبل ها، منبت کاری موجود بر روی این مبلمان است. مبل های استیل و مبل های کلاسیک هر دو دارای منبت کاری هستند، اما میزان کنده کاری های روی مبلمان کلاسیک کمتر و ساده تر از مبلمان استیل است و در مبل استیل به طور خاص به این هنر پرداخته شده است.
  • تاج: ویژگی منحصر به فرد دیگر این مبل ها، وجود تاج است. تاج در مبلمان استیل، در وسط مبل واقع شده است. بیشتر فراورینمایندگان نیز منبت کاری را بیشتر روی این قسمت انجام می دهند.
مدل مبل استیل لوکس مشکلی-طلایی
  • تعداد: یکی دیگر از تفاوت های اصلی مبلمان استیل با دیگر مبل ها، تعداد واحد های آن است. مبلمان استیل در دو قالب هفت نفره و نه نفره در بازار عرضه می گردد. قالب نه نفره مبل های استیل، دارای یک کاناپه سه نفره، چهار مبل تک نفره و دو جایگاه میزبان است. این در حالی است که سایر مبل ها در قالب هفت نفره ارائه می شوند که دارای یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو مبل یک نفره هستند.
مدل مبل استیل کویین برژهمبل استیل شیک

اصطلاحات رایج در خرید مبل استیل

مبل استیل چوبی قهوه ای

برای خرید مبل لازم است با تعدادی از اصطلاحات مهم در این زمینه آشنا شوید. در این بخش به آنالیز تعدادی از آن ها می پردازیم که دانستن این اصطلاحات برای خرید خوب لازم است.

1. واحد مبل

در خرید با این اصطلاح زیاد روبرو می شوید. واحد مبل این گونه است که مبل یک نفره برابر یک واحد، مبل دو نفره برابر یک و نیم واحد و مبل سه نفره معادل دو واحد است. از این رو یک دسته از مبلمان هفت نفره که شامل یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و دو مبل تک نفره است برابر پنج و نیم واحد است.

2. کلاف مبل

قالب و چارچوب اصلی مبلمان که بیشتر از جنس چوب فراوری می گردد را اصطلاحا کلاف می گویند.

3. تاج مبل

بالاترین قسمت مبل که در وسط آن واقع شده است و بیشترین منبت گاری ها بر روی آن انجام می گردد.

4. نشیمن مبل

منظور کفی مبل و در اصطلاح جای نشستن در مبل را می گویند.

مدل مبل استیل طلایی سفیدمدل مبل استیل با منبت کاری ظریف

نکات مهم خرید مبل استیل

برای خرید مبل، باید دقت زیادی به خرج دهید. در این قسمت به آنالیز مهم ترین نکات در خرید مبل استیل می پردازیم.

مدل مبل استیل سلطنتی شیک
  • قبل از خرید، اول متراژ و فضای داخلی خانه را در اندازه بگیرید. به دلیل اینکه مبلمان استیل به دلیل ابعاد، نسبت به مبل های دیگر، عظیم تر هستند؛ بنابراین برای منازلی با مساحت کم مناسب نیستند.
  • تاج در مبلمان استیل از اجزای جدا نشدنی این نوع مبل است. وجود تاج در این مبلمان باعث شده تا ارتفاع آن، از سایر مبل ها بلندتر باشد؛ از همین رو برای آپارتمان هایی که سقف کوتاهی دارند نیز مناسب نیست.
  • چیدمان مبلمان استیل، باید به نحوی باشد که اطراف آن خالی از تزئینات اضافه باشد. مبلمان استیل، به علت داشتن طرح های منبت کاری شده روی کلاف خود، شلوغ به نظر می رسند؛ بنابراین برای زیباتر شدن فضای منزل خود، از چیدن لوازم تزئینی مانند فرش های پر نقش و نگار، پرده و هر چیزی که احساس آشفتگی در انسان ایجاد می کاد، در کنار مبلمان استیل پرهیز کنید.
مبل استیل طرح کلاسیک سبز

مهم ترین ویژگی های چوب مبل استیل

1. مبل استیل سنگین است!

در نگاه اول با مشاهده مبلمان استیل، خواهید دید که بیشتر این مبلمان، از چوب تشکیل شده اند. چوب در انواع مختلف مبلمان فقط از جهت استحکام بخشیدن به مبل دارای اهمیت است. اما در مدل مبل استیل علاوه بر استحکام، چوب در ظاهر مبل و منبت کاری نیز اهمیت بالایی دارد. مهم ترین نکته ای که هنگام خرید مبل استیل یا سلطنتی باید به آن توجه گردد، استحکام چوب است. عده ای از فراوری نمایندگان در ساخت مبل استیل از مواد دیگر به جای چوب استفاده می نمایند. ساده ترین راه و روشی که می توان از آن به عنوان سنجشی برای تشخیص چوب، از مواد مصنوعی استفاده کرد سنگینی مبل استیل است. وزن چوب نسبت به مواد مصنوعی بیشتر است. در ابتدای امر برای سنجش استحکام چوب مبلمان، باید کلاف آن را مورد آنالیز قرار دهید.

2. به جنس چوب کلاف دقت کنید

در مبل های سلطنتی، کلاف موجود در مبل اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا کلاف مبل استیل، متصل نماینده تمام بخش های مبل مانند پارچه، اسفنج نشیمن به همدیگر است. کیفیت چوبی که کلاف از آن ساخته شده است، در مقدار طول عمر مفید مبل استیل تأثیر بالایی دارد. در مدل مبل استیل اغلب از چوب درخت گردو و راش استفاده می گردد. البته عده ای از سودجویان به دلیل کم کردن هزینه های فراوری، از چوب سفید که کیفیت بسیار پایینی دارد، استفاده می نمایند. پس باید هنگام خرید از جنس چوب کلاف اطمینان حاصل کنید.

  • ساده ترین روش برای شناسایی یک کلاف خوب این است که روی مبل بنشینید و هنگام نشستن روی مبل استیل به صدای ایجاد شده توسط مبل دقت کنید. در صورت شنیدن صدای جیر جیر، یکی از دلایل آن می تواند استفاده از چوب بی کیفیت باشد.
  • بهترین و با کیفیت ترین نوع کلاف، کلاف دوبل است. بعضی از فراوری نمایندگان مبل استیل به دلیل جلب رضایت مشتری خود امکان بازدید مشتری ها از کلاف را فراهم می نمایند. در صورتی که این امکان برای شما فراهم شده است، از دوبل بودن کلاف مبل اطمینان حاصل کنید.

3. نباید صدای جیرجیر بشنوید!

نکته دیگری که درباره کلاف مبل استیل یا سلطنتی اهمیت بسیار زیادی دارد، نقاط متصل شدن قطعات مختلف مبل به یکدیگر است. همانطور که از قبل به آن اشاره کردیم اگر هنگام نشستن روی مبل استیل صدای جیرجیر چوب را واضح شنیدید، از دیگر دلایل آن می تواند اشکال در اتصال قطعات مبل استیل به همدیگر باشد. در این حالت نیز از خرید این مبل ها خودداری کنید. در هنگام خرید مبلمان سلطنتی، از استحکام و اتصال دقیق قطعات به یکدیگر اطمینان حاصل فرمایید.

4. توجه بیشتر به منبت کاری مبل

از نکات مهم دیگری که در هنگام خرید مبل استیل، چه در خریدهای اینترنتی و چه در خرید از فروشگاه ها، باید به آن توجه ویژه ای گردد، کنده کاری و منبت های موجود بر روی کلاف مبل های استیل است. همانطور که قبلا نیز گفتیم، در بیشتر اوقات قسمت تاج مبلمان استیل، به هنر منبت کاری اختصاص داده می گردد. بهترین و با کیفیت ترین چوب هایی که باید از آن برای منبت کاری استفاده کرد چوب نراد گرجستان، درختان راش و گردو و البته گاهی نیز استفاده از مواد مصنوعی به منظور استحکام بخشیدن بیشتر به مبل است.

مدل مبل استیل فیروزه ای

5. نکات کلیدی

  • نکته دیگری که باید در خصوص چوب مبل استیل به آن توجه کنید این است که چوب مبل نباید خوردگی و فرورفتگی نداشته باشد.
  • مهم ترین بخشی که باید برای تست کیفیت چوب آن را آنالیز کنید چوب موجود در پایه های مبل استیل است. پایه های مبل استیل باید توانایی تحمل وزن بالا را داشته باشند. توجه کنید چوب، پوسیده یا ترک خورده نباشد.
  • جنس بدنه و پایه ها را با دقت مورد آنالیز قرار دهید. توجه کنید که جنس هر دو، از یک نوع چوب باشد.
  • رنگ چوب نیز از نکات مهم در تشخیص دوام و کیفیت چوب مبل استیل است. رنگ تیره چوب نشانه مقاومت و دوام بیشتر آن است.
  • به طرح و نقشه ایجاد شده روی تاج مبلمان توجه کنید. این طرح و نقش ها باید به طور کامل قرینه باشد.
  • وجود نقش ها و گل های عظیم در منبت کاری نشانه این است که زمان زیادی صرف اجرای منبت کاری این مبل نشده است؛ بنابراین این نوع از مبل استیل، ارزش کمتری نیز خواهد داشت!
مدل مبل استیل با رنگ خاکستری آنتیک

رنگ چوب های مختلف

مبل استیل چوبی سفید

رنگ چوب ها به ترتیب از تیره به روشن عبارت اند از چوب آبنوس به رنگ سیاه، چوب گردو به رنگ خاکستری مایل به قهو ه ای تیره، چوب اوکالیپتوس به رنگ قهوه ای مایل به قرمز، چوب شمشاد به رنگ زرد لیموئی، چوب صنوبر به رنگ کرم و چوب تبریزی که به رنگ سفید است و نسبت به سایر چوب ها ماندگاری پایین تری دارد.

رنگ آمیزی و ورق کاری مبل استیل

مدل مبل استیل مصری سلطنتی

در این قسمت از مقاله، به آنالیز رنگ مبلمان استیل به عنوان یکی از ویژگی های مهم در خرید مبل می پردازیم. در سال های پیش برای رنگ آمیزی مبل های استیل فراوری نمایندگان بیشتر از رنگ قهوه ای استفاده می کردند؛ اما در سال های اخیر تنوع سلیقه مشتریان، فراوری نمایندگان مبل استیل را بر آن داشت تا رنگ های گوناگون و متنوعی برای رنگ آمیزی مبلمان استیل به کار ببرند. تنوع رنگ موجود در مبلمان، این امکان را در اختیار مشتریان این مبل ها قرار داده است تا انتخاب بر مبنای سلیقه داشته باشند. رنگ آمیزی مبل های استیل اغلب با دو تکنیک استفاده از رنگ های پلی استر و ورق کاری انجام می گردد. در ادامه به آنالیز این دو شیوه می پردازیم.

1. رنگ پلی استر

این رنگ، در مقابل بسیاری از عوامل محیطی مانند حرارت، رطوبت، چربی، جوهر و غیره مقاوم است.

2. ورق کاری

مدل مبل استیل خرچنگی

در گذشته افراد برای ایجاد زیبایی اجسام با ارزش از آبکاری طلا استفاده می کردند و هم اکنون از ورق طلا استفاده می نمایند. این ورق ها، بسیار باریک تر و نازک تر از زرورق های موجود در منازل هستند و برای ایجاد یک لایه روی رنگ اصلی مبل های استیل از آن ها استفاده می گردد. این ورق ها در رنگ های طلایی، مسی و نقره ای در بازار موجود هستند.

پارچه به کار رفته در مبل استیل

مبل استیل سلطنتی

یکی آشکارترین و مهم ترین مشخصه های مبل استیل یا سلطنتی، پارچه های زیبای به کار رفته در این نوع از مبلمان است. بسیار دیده شده تعدادی از فروشندگان مبل های استیل، برای جذب مخاطب از عبارت پارچه نانو استفاده می نمایند. این فروشندگان، برای وصف کردن پارچه های به کار رفته در مبل های خود می گویند که مایعات به هیچ وجه در پارچه های این مبل نفوذ نمی نماید و با ریختن مقداری آب روی پارچه مبل استیل کوشش در متقاعد کردن مشتریان دارند. این در حالی است که پارچه این مبلمان ضد آب است و آب برای زمان کوتاهی روی پارچه باقی می ماند و اگر مدتی آب روی پارچه باقی بماند به داخل پارچه نفوذ می نماید.

مدل مبل استیل سلطنتی با تناژ طلایی سفید

آب گریز بودن و عدم جذب آب فقط یکی از شاخصه های پارچه نانوست. مشخصات دیگر این نوع پارچه مانند ضد لکه بودن، ضد چین و چروک بودن، استحکام بالا، ضد بو و باکتری، دوام رنگ و غیره تنها تعدادی از مشخصات این نوع پارچه ها هستند. پارچه های نانو بسیار گران قیمت هستند و ارزش مادی یک متر پارچه نانو به طور تقریبی برابر است با مبلغ بیش از صد هزار تومان! این در حالی که است که میزان پارچه به کار رفته در مبلمان استیل حدود هفده الی بیست متر است.

رابطه بین میزان فضای منزل و نوع پارچه مبل استیل

مبل استیل منبت کاری شدهمدل مبل استیل طرح جدید

میزان فضای موجود در خانه شما که برای استقرار مبل ها قصد دارید از آن بهره ببرید، در انتخاب پارچه مبل شما از اهمیت زیادی دارد. در آپارتمان های کوچک که فضای کمی در اختیار شماد قرار می دهند بهتر است از پارچه های با جنس مخمل براق و پرزدار بهره ببرید. در خانه های عظیم تر که فضا های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند، استفاده از پارچه های مخملی مات و بدون پرز، به زیباتر شدن منازل شما یاری شایانی خواهد نمود.

قیمت مبلمان استیل

مدل مبل استیلمدل مبل سلطنتی استیل رنگ نسکافه ای

قیمت مبل استیل یا سلطنتی به علت استفاده از چوب های با کیفیت و مرغوب و همچنین انجام هنر منبت کاری روی کلاف مبل، قیمت تقریبا بالایی دارد. با توجه به افزایش قیمت متریال مبل نمی توان قیمت دقیقی از مبل ها ارائه کرد ولی به طور تقریبی حداقل قیمت مبلمان استیل با کیفیت و مورد پسند حدود پنج میلیون تومان و حداکثر آن حدود چهل میلیون تومان است.

گارانتی مبل استیل

مبل استیل سلطنتی (چوب نقره ای رنگ)

بسیاری از فروشندگان مبل استیل ، برای جلب رضایت مشتری با دادن وعده های دروغین بیان می نمایند که مبل های ما، دارای گارانتی های مختلفی مانند گارانتی تعویض هستند؛ اما در هنگام عقد قرارداد، گارانتی و ضمانت نامه ای که به شما ارائه می نمایند دارای تبصره و استثناهای زیادی است که مشتری از رسیدن به حق خود بازمی ماند؛ بنابراین مبل هایی را خریداری کنید که آن قدر مطمئن باشند که نیازی به استفاده از گارانتی تعویض نباشد و یا اینکه دقت داشته باشید ضمانت نامه ارائه شده برای مبل استیل، به شکلی تنظیم شده باشد که بتوان به آن اعتماد کرد.

آیا تجربه استفاده از مدل مبل استیل را در منزل خود داشته اید؟ میزان رضایت شما از کیفیت این مبل ها چقدر است؟ دیدگاه های خود را در انتهای این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40012

به "مدل مبل استیل؛ ویژگی های اصلی این مبل کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل مبل استیل؛ ویژگی های اصلی این مبل کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید