انگشت دست هاشمی شکست!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در آستانه آغاز اردوی آماده سازی وزنه برداری برای حضور در رقابت های جهانی 2019 ، شکستگی انگشت دست علی هاشمی ستاره 109 کیلویی وزنه برداری ایران شوک جدیدی است که دوباره به وزنه برداری و کادرفنی واردشد!

انگشت دست هاشمی شکست!

رضا عباسپور - تیم ملی وزنه برداری ایران در سال 2019 ضمن اینکه رقابت های دنیای تایلند که یکی از مهمترین رویداد های گزینشی برای رسیدن به سهمیه ورودی بازی های المپیک 2020 توکیو است را پیش رو دارد، باید خود را برای حضور در باقی تورنمنت های گزینشی المپیک نیز مهیا کند. به همین دلیل برای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری حفظ سلامتی و شرایط ایده ال وزنه برداران بسیار حایز اهمیت است. اما در این وضعیت حساس بار دیگر علی هاشمی یکی از ستاره های حال حاضر وزنه برداری ایران در دسته 109 کیلوگرم از ناحیه انگشت دست دچار شکستگی شده است.

علی هاشمی یکی از چهره های سه - چهار سال اخیر وزنه برداری ایران است؛ وزنه برداری توانمند که از سال 2015 تا به امروز همیشه و در هر رقابت بین المللی که حضور داشته، همیشه جزو مدعیان اصلی کسب مدال و عناوین قهرمانی در عرصه های مختلف بین المللی بوده است. هاشمی به ویژه در یکی - دو سال اخیر به واسطه حضورش در دسته 109 کیلوگرم با توجه به کسب مدال طلای دنیای در سال های 2017 و 2018، همچنین به دست آوردن نشان برنز بازی های آسیایی 2018 اندونزی، همیشه جزو ستاره های پرامید وزنه برداری ایران و یکی از امیدهای ایران برای رقابت های دنیای 2019 تایلند به شمار رفته است.

ملی پوش 109 کیلویی ایلامی اگرچه در یک سال اخیر افتخاراتی را برای کاروان وزنه برداری ایران به دست آورده است، اما او درکنار تمریناتش با آسیب دیدگی های جدی نیز دست و پنجه نرم نموده است. مصدومیت های قابل ملاحضه ای که باعث شده این وزنه بردار در جهت آماده سازی رقابت های دنیای و گزینشی بازی های المپیک همیشه با نگرانی های ناشی از این آسیب دیدگی ها روزگار سر کند.

بعد از مسابقات آسیایی چین، هاشمی - که در حین برگزاری مسابقه در هر دو حرکت یکضرب و دوضرب از ناحیه کتف و ساق پا دچار آسیب دیدگی شده بود - بدون اتلاف وقت مشغول درمان آسیب دیدگی اش شد اما بدشانسی او به همین جا ختم نشد. گویا او دوباره هنگام انجام تمرین با وزنه از ناحیه انگشت دست دچار شکستگی شده است! اتفاقی تلخ که می تواند در فاصله اندک باقیمانده تا شروع رقابت های دنیای 2019 تایلند خیلی جدی کار دست هاشمی بدهد. هاشمی در فضای مجازی با منتشر کردن وضعیت کنونی دست آسیب دیده اش، کنایه ای تند هم به بعضی رقبای داخلی خود زده که خیلی از وضعیت بحرانی که برای این وزنه بردار اتفاق افتاده مسرور نباشند. زیرا او از این درد بدتر را هم پشت سر گذاشته و به قول خودش بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

داستان مصدومیت جدید علی هاشمی وزنه بردار 109 کیلویی کشورمان هرچه هست، در وضعیت کنونی که قرار است تیم ملی وزنه برداری از روز 10 خرداد ماه در تهران اولین اردوی آماده سازی دنیای را شروع کند، شرایط و وضعیت خوبی برای این وزنه بردار و تیم ملی وزنه برداری کشورمان نیست. زیرا اگر دست آسیب دیده علی هاشمی خیلی زود بهبود نیابد، به خاطر مدت زمان محدودی که تا شروع مسابقات دنیای 2019 تایلند باقی مانده است، شاید بیراهه نباشد اگر بگوییم که کار برای هاشمی بسیار دشوارتر از قبل شده است. زیرا شکستگی انگشست دست خیلی موضوع ساده و پیش پا افتاده ای برای یک وزنه بردار نیست که بتواند به سرعت پس از بهبودی، شرایطی مساعد را برای بازگشت خود به عرصه دنیای رقم بزند.

حالا اما این وضعیت بحرانی به هرترتیب ممکن برای علی هاشمی اتفاق افتاده است. بنابراین باید منتظر ماند و دید که در آینده ای نزدیک، یعنی پس از شروع اردوی آماده سازی دنیای تیم ملی وزنه برداری، کادرفنی چه برنامه ریزی را برای بازگشت دوباره قهرمانی وزنه برداری دنیا در سال های 2017 و 2018 به جمع مدعیان دسته وزنی 109 کیلوگرم در دستور کار دارند. وزنه برداری باانگیزه که قطعا در رقابت های دنیای 2019 اگر مصدومیتش درمان گردد و بتواند به فرم ایده ال رکوردی و بدنی برسد قطعا می تواند جزو مدعیان اصلی کسب نشان طلا در تایلند باشد.

5، 2

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8014

به "انگشت دست هاشمی شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگشت دست هاشمی شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید