اکران 2 فیلم جدید در هفته دفاع مقدس در گروه هنر و تجربه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، همزمان با هفته دفاع مقدس فیلم های مدار صفر درجه و ملف گند از ساخته های محمود رحمانی از روز پنجشنبه 26 شهریورماه در گروه هنر و تجربه نمایش خود را آغاز می کنند. اولین نمایش این 2 فیلم روز پنجشنبه 26 شهریور و از ساعت 21 در موزه سینما خواهد بود. ملف گند بزرگترین سکانس پلان سینمای مستند ایران است که معنای نفوس بد می دهد. در این فیلم محمد که چهل و اندی سن دارد به شکل خیره کننده ای در مقابل دوربین مبدل به کودکی هفت سال می شود که جنگ تحمیلی هشت ساله ایران و عراق را به گونه ای عجیب روایت می کند. محمد باور دارد که برخی اتفاقات جنگ به خاطر ملف های گندی است که او در کودکی زده است و در انتها رو به دوربین می گوید اگه یک بار دیگه جنگ بشه، همه اش تقصیر توهه و به خاطر ملف های گندیه که من تو فیلم زدم.

اکران 2 فیلم جدید در هفته دفاع مقدس در گروه هنر و تجربه

این فیلم برگزیده جشنواره هایی چون جشنواره حقوق بشر نورمبرگ، جایزه بهترین فیلم اورژینال از جشواره بلژیک، جایزه ویژه هیات داوران کاسل، جایزه منتقدین جشنواره میلینیوم بروکسل، برگزیده دانشگاه کالیفرنیا u.c.l.a توسط آرشیو تلویزیون بیلی وایلدر و برگزیده جشنواره فیلم های بوستون بوده است. این فیلم به مدت یک ماه در سینماهای شهرهای مختلف سن فرانسیسکو، لس آنجلس، ونکوور، تورنتو، نیویورک، واشنگتن و سن دیه گو به نمایش در آمده است. این فیلم همچنین منتخب دانشگاه واترلو کانادا بوده و نمایش ویژه ای برای دانشجویان و هنرمندان داشته است. همچنین این فیلم برگزیده جشنواره مونیخ آلمان هم بوده است.

فیلم مدار صفر درجه درباره مادر و دختری است که در خانواده ای مرزنشین در جریان حمله عراقی ها کشته می شوند. مرزنشینان بر این باورند که شوی خانه به خاطر حفاظت از ناموس اش، زن و دخترش را قبل از رسیدن عراقی ها به دست خود کشته است. حالا نزدیک به 30 سال از آن حادثه می گذرد و حمله های هوایی آمریکا علیه عراق شکل گرفته است و مرد که حالا پیرمردی است و با تنها فرزند بیمارش زندگی می کند، واقعیتی را برملا می کند.

فیلم مدار صفر درجه هم برگزیده جشنواره هایی چون جشنواره مدفست ایتالیا، فلمینی صوفیا بلغارستان و برنده لوح ویژه با نام مستندساز ایتالیایی به نام دون خوزه لو ایجی بوده است. این فیلم در جشنواره های فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت، جایزه شهید آوینی، جشنواره طلای سرخ، وارش، ستایش، فیلم آیینه و آفتاب، جشنواره انسان محبت آمیز آسا و جشنواره بین المللی فیلم اصفهان جوایز مهمی دریافت کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25268

به "اکران 2 فیلم جدید در هفته دفاع مقدس در گروه هنر و تجربه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران 2 فیلم جدید در هفته دفاع مقدس در گروه هنر و تجربه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید