اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می دهید، این مرورگر را نصب کنید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که حریم خصوصی حین وب گردی برایتان اهمیت ویژه ای دارد، پیشنهاد می گردد از مرورگر Brave برای رسیدگی به فعالیت های اینترنتی خود بهره ببرید.

اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می دهید، این مرورگر را نصب کنید!

هیچ کس نمی خواهد امنیتش حین وب گردی مورد تهدید واقع گردد. مشهورترین مرورگرهای حال حاضر در تمام پلتفرم ها از جمله کروم، فایرفاکس و سافاری برای حفظ حریم شخصی کاربران تنظیماتی دارند که برای استفاده از آن ها بیشترا به نصب یک افزونه یا اعمال تنظیمات مختلف احتیاج است.

اما یک مرورگر جدید وجود دارد که دقیقا به هدف حفظ امنیت کاربران طراحی شده و به صورت اتوماتیک قابلیت مسدود کردن ردیاب ها و کوکی های شخص ثالث را دارد تا از این طریق نتوان فعالیت های شما را حین وب گردی تحت نظر داشت. البته این مرورگر به شما این اجازه را نیز می دهد هرچه را که می خواهید در لیست مسدودی ها قرار دهید. از تبلیغات و کوکی ها گرفته تا گزینه ورود به گوگل و فیسبوک!

این مرورگر هم برای اندروید iOS و هم برای ویندوز و مکینتاش در دسترس است. Brave از تمام افزونه هایی که برای مرورگر کروم در دسترس است پشتیبانی می نماید؛ در واقع با کلیک روی یافتن افزونه یا تم، به فروشگاه کروم راهنمایی می شوید!

از قابلیت های خوب این مرورگر می توان سرعت و امنیت بسیار بالای آن را نام برد که از کروم نیز به طرز محسوسی بیشتر است! البته Brave یک نقطه ضعف هم دارد! از آن جایی که در زمینه امنیت بسیار قدرتمند است، بعضی از وب سایت ها حتی نمی توانند تشخیص دهند با یک کاربر معمولی طرف هستند و لذا بیشتر مواقع ربات تشخیص داده می شوید! آن دسته از کاربرانی که از این مرورگر استفاده می نمایند احتمالا بیشتر از سایرین با سیستم تایید هویت تصویری CAPTCHA برخورد داشته اند.

مرورگر Brave چیست و چه تفاوت هایی با گوگل کروم دارد؟

مرورگر Brave را می توانید به وسیله این لینک دانلود نموده و در ادامه با چگونگی نصب و راه اندازی آن آشنا شوید.

کنترل محتوای بلاک شده توسط مرورگر Brave

این مرورگر به صورت پیش فرض تمام تبلیغات، ردیاب ها و کوکی های شخص ثالث را مسدود می نماید. اما می توانید به وسیله تنظیمات از شدت سخت گیری آن بکاهید.

  1. برای انجام این کار کافی است مرورگر را باز نموده و به وسیله منوی آن، گزینه Preferences را انتخاب کنید.
  2. در پنل سمت چپ که تنظیمات را نشان می دهد، روی گزینه Shield کلیک کنید.
  3. در منوی به نمایش درآمده در سمت راست می توانید شدت محافظت از سیستم خود را تغییر دهید.
  4. مجددا در پنل تنظیمات، روی گزینه Social media blocking کلیک کنید تا از این طریق گزینه های ورود گوگل، فیسبوک توییتر و لینکدین را از مسدود شدن خارج کنید.
  5. اگر می خواهید کنترل بیشتری روی مرورگر خود داشته باشید، در بخش Additional Settings سمت چپ، گزینه Privacy and securityرا انتخاب کنید.
  6. در این قسمت می توانید کنترل کاملی روی تمام سرویس هایی که مرورگر استفاده می نماید داشته باشید. مثلا پیش بینی کلمات برای سهولت وب گردی.

متاسفانه سیاست سخت گیرانه مرورگر Brave در قبال انسداد تبلیغات باعث می گردد وب سایت ها نتوانند بابت کاری که انجام می دهند درآمد کسب نمایند. اگر می خواهید به وب سایتی که مراجعه می کنید در راستا کسب درآمد یاری کنید اما در عین حال ردیابی نشوید می توانید از قابلیت Brave Rewards بهره ببرید!

Brave Rewards یک قابلیت بسیار خوب و ارزشمند است که بر اساس اتریوم توسعه یافته و باعث می گردد به ازای تماشای تبلیغاتی که مرورگر به شما پیشنهاد می دهد، توکن دریافت کنید. از این طریق وب سایتی که تبلیغات آن را مشاهده می کنید به صورت رمزنگاری شده و بدون حضور واسطه، درآمد کسب می نماید. برای پیوستن به این برنامه می توانید راستا زیر را دنبال کنید.

  1. روی منوی همبرگری سمت راست کلیک نموده و گزینه Brave Rewards را انتخاب کنید.
  2. عبارت Yes, Im In را انتخاب کنید.
  3. در صفحه Brave Rewards، می توانید مشارکت خود در این برنامه را بر اساس احتیاجهای خود تنظیم کنید. مثلا می توانید معین کنید در هر ساعت چند تبلیغات مشاهده کنید. با انتخاب مشارکت اتوماتیک می توانید قبل از اینکه یک وب سایت به وسیله این برنامه درآمد خود را دریافت کند، حداقل زمانی که در یک سایت می گذارنید را معین نموده و معین کنید در هر ماه، چقدر مایلید مشارکت داشته باشید

این مرورگر در حال حاضر یکی از سریع ترین و امن ترین مرورگرهای جهان به شمار می رود و قابلیت پشتیبانی از تمام افزونه های کروم را نیز داراست. لذا می تواند انتخاب بسیار خوبی برای کاربران باشد.

مایکروسافت اج کرومیوم رقیبی قدرتمند برای فایرفاکس و کروم است

منبع: cnet

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23899

به "اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می دهید، این مرورگر را نصب کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می دهید، این مرورگر را نصب کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید