ایران می تواند در گرافیک و تایپوگرافی مکتب خاص خود را داشته باشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: عصام علی خازم هنرمند لبنانی حاضر در جشنواره هنر مقاومت گفت: آنچه من در میان هنرمندان ایرانی دیدم نشان می دهد که ایران می تواند در زمینه گرافیک در جهان مدعی گردد و در گرافیک و تایپوگرافی مکتب خاصی را داشته باشد.

ایران می تواند در گرافیک و تایپوگرافی مکتب خاص خود را داشته باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، اواخر هفته جاری مهمان های خارجی حاضر در سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در نشستی خبری به میان خبرنگاران آمدند و به بیان دیدگاه های خود درباره جشنواره پرداختند.

عصام علی خازم از لبنان با بیان اینکه تعداد آثار هنرمندان خارجی در بخش پوستر بسیار کم بود، توضیح داد: ظاهراً به دلایل مختلفی بسیاری از این آثار امکان رسیدن به دبیرخانه جشنواره را نداشتند و درمیان آثار هنرمندان خارجی هم بسیاری به موضوع صلح اشاره داشتند، در حالی که هویت این جشنواره مقاومت است و اگر چه مقاومت در تضاد با صلح نیست اما مفهوم این دو کاملا متفاوت از هم است.

وی که فارغ التحصیل رشته ارتباط تصویری - دانشکده هنرهای زیبا - دانشگاه تهران است به ناکافی بودن سطح اطلاع رسانی این جشنواره اشاره نمود وافزود: ایران برای تبلیغ و اطلاع رسانی این جشنواره در سطح جهان باید کوشش بیشتری به خرج دهد و بر روی هویت اصلی این جشنواره که مقاومت است تأکید کند.

خازم با اشاره به کیفیت آثار بخش پوس تر سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، گفت: کیفیت آثار در مجموع خوب بود اما فکر می کنم که ایران می تواند در زمینه گرافیک در جهان مدعی باشد و برای خود هم در گرافیک و هم در تایپوگرافی مکتب خاصی را داشته باشد.

استاد دانشگاه الجامعه الاسلامیه در لبنان، با تمجید از گرافیک هنرمندان ایرانی توضیح داد: گرافیک ایران بیشتر در کشورهای اروپایی شناخته شده است و کشورهای عربی شناختی از گرافیک ایران ندارند، همچنین باید تصریح کنم که فرهنگ مقاومت مرگ نیست بلکه فرهنگ زندگی است که باید این مفهوم از مقاومت را برای جهانیان روشن کنیم.

احلام عباس: هنرمندان ایرانی بسیار باتجربه وتوانا هستند

احلام عباس عضو انجمن نقاشان و مجمه سازان، Laaps Art لبنان است و تجربه حضور در چندین نمایشگاه گروهی و محلی را دارد. احلام عباس که در سومین جشنواره هنر مقاومت حاضر شده، گفت: آثار بخش نقاشی، عکس و دیگر بخش ها از نظر موضوع، ترکیب بندی و تکنیک های هنری بسیار قدرتمند هستند و این نشان دهنده این است که هنرمندان ایرانی بسیار باتجربه وتوانا هستند.

جینا موسی: مفهوم مقاومت تنها مختص کشورهای عربی نیست

جینا موسی عضو هیئت علمی هنرهای زیبای دانشگاه لبنان و از نقاشان مطرح لبنانی هم در ادامه این نشست طی سخنانی ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری جشنواره جهانی هنر مقاومت اظهار کرد: مفهوم مقاومت تنها مختص کشورهای عربی نیست و این مفهوم محدودیت زمانی و مکانی ندارد بنابراین هر هنرمند خارجی می تواند با این مفهوم آثار هنری خود را خلق و نظر خود را درباره مفهوم مقاومت در آثارش بیان کند.

نمایشگاه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت که ریاست آن را جواد جباری بر عهده دارد، با دبیر کلی حبیب ا... صادقی و دبیر اجرایی محمد حبیبی، هم اکنون در فرهنگستان هنر گشایش یافته و تا 5 دی ماه امسال همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 10 الی 19 میزبان علاقه مندان است.

مراسم اختتامیه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت نیز شنبه -30 آذر ماه- ساعت 14 در سالن ایران واقع در موسسه فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22515

به "ایران می تواند در گرافیک و تایپوگرافی مکتب خاص خود را داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران می تواند در گرافیک و تایپوگرافی مکتب خاص خود را داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید