این پسر من است، روانه بازار نشر می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کتاب این پسر من است زندگی مستند داستانی شهیدان رسول و مهدی جعفری، نوشته ندا رسولی به زودی از سوی انتشارات خط مقدم روانه بازار نشر می گردد.

این پسر من است، روانه بازار نشر می گردد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کتاب این پسر من است نوشته ندا رسولی با این جملات شروع می گردد: یک وقت هایی اتفاق های زندگی آدم ها به همان سادگی که می شنوی نمی تواند باشد. اینکه یک نفر تصمیم بگیرد در دهه دوم زندگی اش یکدفعه کشور و وطنش را ترک کند و دست زن و پسرِ هفت هشت ماهه اش را بگیرد و به همه بگوید ایران را دوست دارم که می روم، ساده است، ولی پشت این سادگی هزار دلیل حتما بوده که آن آدم را رمانده و دور نموده از وطنش...

این کتاب روایتی داستانی است که به فراز و فرود های مهمِ زندگیِ پدر و پسری افغانستانی به نام های رسول و مهدی جعفری می پردازد. فراز و فرودی که ابتدایش مهاجرت از افغانستان به ایران است و بعد کوشش برای زندگی در ایران و سپس رزم در سوریه. جنگ چکیده زندگی این پدر و پسر است و گویی در سراسرِ زندگیِ آن ها سایه افکنده و هر بار به نوعی خودش را نمایان می سازد.

در بخش هایی از این کتاب به روایاتی از زندگی مردمِ جنگ زده سوریه نیز اشاره شده است که تأثیرگذار است. چینش وقایع کتاب، فرم و نثر روان و خوشخوانِ نویسنده، این کتاب را داستانی نموده است؛ داستانی که می دانیم روزی رخ داده است و شخصیت هایش در اطراف مان می زیسته اند.

ندا رسولی متولد 21 دی ماه 1361، فارغ التحصیل رشته شیمی آزمایشگاهی است، اواخر سال های دبیرستان و دانشگاه با شعر به حیطه ادبیات وارد می گردد، اما در ادامه، ادبیات داستانی را به شکل جدی انتخاب می نماید.

سال 97 با رمان هیچ کس این زن را نمی شناسد به جامعه ادبی معرفی می گردد، هیچ کس این زن را نمیشناسد توسط انتشارات نیستان منتشر شده است، که رمانی امروزی، عاشقانه و تاریخی و مربوط به جنگ جهانی دوم و تبعات آن از جمله ورود متفقین به ایران و قحطی و... است که نامزد جایزه ادبی بوشهر و برگزیده کتاب سال البرز شد.

کتاب بعدی او این پسر من است داستانِ مستندِ زندگی پدر و پسری افغانستانی است که از سوی انتشارات خط مقدم به زودی منتشر می گردد.

بسیاری از داستان کوتاه های او در جشنواره های ادبی کشور برگزیده شده اند. از جمله: جایزه ادبی یوسف، جشنواره داستان های بومی البرز، جشنواره داستان کوتاه ملی اراک، جشنواره داستان کوتاه اقتباس، جشنواره ایران من، جشنواره حریم عشق، جشنواره سربازانِ وطن و... او هم اکنون جزو منتقدانِ پایگاه نقد داستان کشور است و سابقه همکاری با مجله رشد در کارنامه اش دیده می گردد.

لازم به ذکر است، انتشارات خط مقدم به طور تخصصی در زمینه ادبیات مقاومت فعالیت می نماید و آثار مختلفی در موضوعات پژوهشی مقاومت و خاطرات و زندگینامه مدافعان حرم به زبان های مختلف منتشر نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59195

به "این پسر من است، روانه بازار نشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این پسر من است، روانه بازار نشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید