بازدید از ایل گلی را از دست ندهید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کمی بیشتر از تاریخچه ائل گلی

یکی از مهمترین شهرهای توریستی در ایران تبریز می باشد. حتما باید قبل از سفر خود به این شهر مکان ها و جاذبه های گردشگری آن را مورد بررسی قرار داده باشید. با خبرنگاران همراه باشید تا به ائل گلی برویم. می توانید در ادامه همراه ما باشید تا یک تور مجازی فوق العاده را به ائل گلی تبریز داشته باشید.

بازدید از ایل گلی را از دست ندهید

اگر بخواهیم درباره قدمت و تاریخچه این مکان صحبت کنیم ابتدا باید بدانید که آنجا در واقع یک باغ است که به شاه گلی نیز در تبریز معروف می باشد. در معنی لغوی ائل گلی به استخر شاه معنی می گردد. در قبل از زمان صفویان این مکان به عنوان یک منبع برای ذخیره آب استفاده می شده است که وظیفه تامین آب بیشتر باغات شرق تبریز را بر عهده داشته است. در زمان قاجار این باغ و استخر به عنوان یک مکان تفریحی شناخته شد و در اطراف آن خیابان هایی احداث نمودند تا دسترسی به آن راحت تر گردد. همچنین در کنار این معابر نیز درختان تبریزی، بید مجنون و اطلسی کاشته شد. در زمان پهلوی نیز این مکان برای اینکه بتواند به عنوان یک مکان تفریحی عمومی شناخته گردد و همه مردم به آن دسترسی پیدا کنند به شهرداری وقت تبریز واگذار شد.

چرا باید به ائل گلی سر بزنید

مهمترین دلیل را می توان در شهرت این مکان جستجو کرد. ممکن نیست به تبریز بروید و نخواهید ائل گلی را از نزدیک ببینید. نکته بعدی که می تواند برای سفر و بازدید از ائل گلی مهم باشد آب و هوای آن است که به دلیل وجود استخر و آب در اطراف آن هوای بسیار مطبوع و ملایمی را تجربه خواهید کرد که پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.

چگونه به ائل گلی بروید

دسترسی به این مکان بسیار آسان می باشد. شما می توانید با طی مسافتی 8 کیلومتری از مرکز شهر تبریز خود را به این مکان برسانید. به همین منظور نیز می توانید از تاکسی و یا اتوبوس استفاده نمایید. مترو شهری نیز می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای دسترسی آسان و بی دردسر به ائل گلی باشد. همچنین اگر می خواهید با خودرو شخصی به این مکان بروید می توانید به سادگی از روی نقشه های گردشگری که در مکان های مختلف شهر تبریز موجود است جهت خود را به ائل گلی پیدا کنید. پس نگران گم شدن نباشید.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار ائل گلی، پارک ائل گلی

نکات مهم درباره ائل گلی

وسعت کل این مجموعه که شامل باغ و استخر می گردد چیزی حدود 5.5 هکتار می باشد. همچنین ابعاد استخر این مجموعه نیز 200 در 200 متر است. عمارتی که در وسط ائل گلی بنا شده نیز یک عمارت 8 ضلعی در 2 طبقه می باشد که به عنوان تالار از آن استفاده می گردد.

امکانات ائل گلی

ائل گلی تنها یک استخر و یک عمارت نیست بلکه در اطراف آن نیز می توانید انواع مختلفی از امکانات رفاهی که برای گردشگران تهیه شده است را پیدا کنید. برای نمونه می توانید به شهربازی این مکان سر بزنید و ساعات لذت بخشی را همراه با بچه ها خود تجربه نمایید. همچنین می توانید به سراغ یک قایق سواری فوق العاده در آب ائل گلی بروید. البته نکته مهم این است که اگر می خواهید از این امکان در ائل گلی استفاده کنید باید در فصول گرم سال به آن سر بزنید در غیر این صورت با یک دریاچه یخ زده روبرو خواهید شد.

همچنین می توانید باغ ائل گلی را یک مکان فوق العاده برای پیاده روی و گشت زدن در نظر بگیرید مخصوصا در فصل بهار که درختان تازه شکوفه داده اند، که در این صورت منظره زیبا و بی نظیر را می سازند که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید. چون ائل گلی به عنوان یک تفرجگاه شناخته می گردد، امکان کمپینگ نیز برای شما فراهم می باشد. می توانید در یک روز تعطیل همراه خانواده یک پیک نیک خانوادگی فوق العاده را تجربه کنید.

همچنین امکانات ائل گلی تنها به اینجا ختم نمی گردد دوچرخه سواری و کالسکه سواری را نیز می توانید به این لیست عالی تفریحات اضافه کنید و از تماشای مناظر زیبا این باغ بر کالسکه نیز لذت ببرید. همچنین شما می توانید به امکانات ذیل نیز در ائل گلی دسترسی داشته باشید

  • پارکینگ
  • کافه، رستوران و دکه ها که می توانید از آنها انواع غذای محلی خوشمزه تبریزی را خریداری کنید و علاوه بر گشت و گذار طعم غذاهای بی نظیر این منطقه از کشور را بچشید.
  • اینترنت رایگان
  • آلاچیق و سکو که مسافران می توانند به آسانی چادر بزنند و اقامت موقت داشته باشند.
  • سرویس بهداشتی
  • نمازخانه

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دلتابان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20268

به "بازدید از ایل گلی را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از ایل گلی را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید